גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גנבו להם את הג'יפ פעמיים והם לא לבד. הלילות הלבנים של תושבי פתח תקווה

בשנה וחצי האחרונות גנבי הרכבים רואים בפתח תקווה מוקד עלייה לרגל ● ארבע משכונותיה מככבות בצמרת טבלת הפריצות בישראל, ומספר המקרים בעיר זינק ב־57% ברבעון הראשון של 2025 ● הקרבה לכביש 5 והיצע המכוניות הרב והמגוון מושכים את החוליות השונות, שמגיעות עם מהלכים מתוכננים היטב ● גם עשרות מיליוני השקלים שהשקיעה העירייה לא הועילו ● למה זה קורה דווקא שם?

התקווה של גנבי המכוניות / צילום: Shutterstock
התקווה של גנבי המכוניות / צילום: Shutterstock

אלי לוי מתגורר בבית דו־משפחתי ברחוב תור הזהב בפתח תקווה. לאורך השנים היה זה רחוב הולנדי מנומנם בשכונת היוקרתית נווה עוז, אלא שבשנה וחצי האחרונות הוא ומשפחתו כבר לא ישנים בשקט בלילה. "פעמיים גנבו לאשתי את הרכב, ג'יפ יונדאי טוסון, בשני אירועים נפרדים. אחרי שהטוסון הראשונה נגנבה רכשנו לה חדשה ואחרי כמה חודשים גם היא נגנבה", הוא מספר.

אחרי שנמלט בארגז ללבנון: החיים החדשים של המנכ"ל המבוקש
ראיון | חוקר המוח שמקורב למאסק: "אילון השתכנע שהוא יחיד סגולה ושובר את הכללים"

וזה לא נגמר שם. "לפני שבעה חודשים אשתי מעירה אותי ב־2:00 בלילה כי הודיעו לה מאיתוראן שהרכב שלה, יונדאי קונה חדשה, נגנב. קמנו, יצאנו החוצה ואני רואה שגם הרכב שלי מהעבודה - BYD חשמלית - איננו. לא קיבלתי התרעה, הגנבים כנראה נטרלו את האיתוראן, ובצילומי האבטחה רואים איך בתוך פחות משתי דקות מרגע הגעתם שני הרכבים מונעים ונוסעים".

המקרה הזה הסתיים על הצד הטוב, שכן באותו הלילה משטרת ישראל ערכה במקרה ביקורת בכביש 5 ותפסה את הרכבים. אבל אז על משפחת לוי ניחתה מכה נוספת. "שלושה חודשים אחרי גנבו לאשתי שוב את הרכב והוא כבר לא חזר. זה קרה ב־16:00 בצוהריים. במצלמות רואים את הבן שלי יוצא מהבית כמה דקות קודם ועובר ליד אדם שעומד ליד האוטו שלנו ברחוב. דקה אחרי זה אותו אדם הניע את הרכב שלנו ונסע".

כ־500 מטרים משם, ברחוב שקט בשכונת כפר גנים ג', קרה דבר דומה למוטי. "הייתה לי קיה סורנטו מודל 2022 חדשה, בקושי עשינו 28 אלף ק"מ. חניתי בלילה בחניון ציבורי שנמצא ממש מתחת לבית שלנו, וכשבאתי בבוקר הרכב כבר לא היה שם. הגנבים ידעו בדיוק איפה נמצא האיתוראן ופירקו אותו. כל מה שמצאתי במקום היו שברים של זכוכית מחלון שבור ואת מערכות האיתוראן זרוקות על רצפה".

כשמוטי פנה למשטרה הוא הבין שאין סיכוי למצוא את הרכב. "השוטרת אמרה לי 'אל תתאמץ', ובעצם התכוונה שאין למשטרה מה להתאמץ, כי הרכב כבר מפורק לחלקים בשטחים. בתוך יום וחצי־יומיים סגרו את התיק ואמרו לנו שאין סיכוי למצוא את האוטו. שבוע אחרי ניסו לגנוב לחברים שלנו קיה סורנטו ברחוב ליד. שברו להם את השמשה אבל לא הצליחו להניע וברחו. יש גניבות בלי סוף בשכונה".

מוטי ואלי רחוקים מלהיות היחידים. על פי נתוני הפשיעה לשנת 2024, המבוססים על נתוני המשטרה ומפוענחים ומעובדים בידי אנליסטים של אתר ולוח מדלן, פתח תקווה מככבת ברשימת עשר השכונות המובילות בגניבות רכב. כך, שכונת כפר גנים ג', אחת המבוקשות והיקרות בעיר, מובילה את הרשימה הארצית עם 151 גניבות רכב בשנת 2024 - עלייה של יותר מפי שניים בהשוואה ל־74 מקרים בשנת 2023. בהמשך הרשימה אפשר גם למצוא את נווה עוז (126 גניבות), אזור התעשייה קריית אריה (113 גניבות) ושכונת המרכז השקט (109 גניבות).

על פי נתוני המערך המבצעי של פוינטר, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים, המגמה הזאת נמשכת בשנת 2025. ברבעון הראשון של השנה הערים המובילות בגניבות רכב היו תל אביב עם 14% מתוך כלל ניסיונות גניבות הרכב בארץ, ופתח תקווה עם 11% - נתון המשקף גידול של 57% ביחס לרבעון הראשון בשנת 2024. בתל אביב, נזכיר, יש כ־470 אלף תושבים, ואילו פתח תקווה מאכלסת כ־253 אלף. אז איך הפכה העיר הפרברית, בעלת האופי המשפחתי, למוקד עלייה לרגל עבור חוליות כאלה?

משחטת רכבים גנובים בשטחי הרשות. ''חלק מהם מממנים את ארגוני הפשע והטרור'' / צילום: באדיבות פוינטר

"להרוויח כמה שיותר זמן"

ב־15 באפריל קרן ודרור אוסטפלד מרחוב חדרה בשכונת הדר המושבות רכשו יונדאי סנטה פה חדשה. כעבור שעה הרכב כבר לא היה אצלם. "לא הייתה אזעקה, לא קיבלנו התרעה, אין רסיסים בחניה ואין שום סימן שהיה שם רכב בכלל. עדיין היה אור יום, וזה קרה באמצע הרחוב", מספרת קרן. כשדרור התקשר לאיתוראן נאמר לו שהרכב כבר בקלקיליה, אך הסאגה לא הסתיימה בזה. "אחרי יומיים התקשרו אלינו מהמשטרה ואמרו: המשטרה הפלסטינית מצאה את הרכב. חבלן משטרתי בדק את האוטו, גררנו אותו מהמחסום למוסך בפתח תקווה ומאז הוא שם ולא ברור מה היקף הנזק".

המקרה של קרן ודרור והמהירות בה הרכב הגיע לקלקליה יכולים להתחיל להסביר למה הגנבים כל כך אוהבים את פתח תקווה. "שם המשחק הוא זמן", מסביר יניב ברוך, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של חברת פוינטר. "אנחנו כחברת איתור והשבת רכוש רוצים להרוויח כמה שיותר זמן כדי לסכל את הגניבה ולהגיע לרכב, והגנב מבחינתו רוצה שהגניבה תהיה כמה שיותר מהירה. פתח תקווה סמוכה לכביש 5 - שהוא נתיב בריחה מצוין למחסום 110, מעבר חוצה שומרון ולמעבר רנטיסי. זה מאוד מאוד משמעותי מבחינת הגנבים, ולכן הם שמים את פתח תקווה כמטרה".

מלבד המיקום האסטרטגי ברוך מסביר שהאופי של העיר מושך אליו את הגנבים. "זו עיר מאוד גדולה, עם המון תושבים, וגם המעמד הסוציו־אקונומי שם יחסית טוב, מה שהופך אותה לאטרקטיבית. יש שם גם את מגוון הרכבים - מרכבי יוקרה ועד רכבים משפחתיים".

גם שחר שרצקי, סמנכ"ל איתוראן, מספק הסברים דומים. "בשנתיים־שלוש האחרונות יש גידול של עשרות אחוזים בגניבות רכב, ובתוך הנתונים הללו פתח תקווה מככבת. בסוף המיקום הוא פונקציה של שני דברים מרכזיים: גודל האוכלוסייה, כלומר היצע הרכבים; והקרבה לשטחים. יותר מ־90% מהגניבות מגיעות לשטחים - קלקיליה, רמאללה, טול כרם, ג'נין - בתוך דקות".

"ממש שופינג בשכונה"

אחד הדברים המפתיעים בגניבות בתקופה האחרונה הוא שהן קורות דווקא באור יום. "פעם גנבו רק בלילה", אומר שרצקי. "גם שיטת הגניבה הייתה שונה ואלימה - פורצים לרכב, שוברים חלון, מנסים לפרק את מערכות האיתור. היום כשני שלישים מהגניבות הן טכנולוגיות, הפושעים מגיעים עם ציוד שמאפשר להם להניע את הרכב בתוך פחות מדקה. אתה לא שומע את הגנב - אם תעמדי לידו לא תדעי שזה קורה. זה מאפשר להם לעבוד גם בשעות היום, והם מעדיפים את זה, כי אלה שעות שקל יותר לעבור בהן במחסום או בפרצות מזרחה לכיוון השטחים. יש תנועה גדולה של רכבים, בדרך כלל פחות נוכחות של גורמי אכיפה, והרבה יותר קל ונוח להיטמע בתוך אוכלוסייה אזרחית".

צריך לומר שהגניבות הללו לא נעשות באקראי. מדובר בחוליות גנבים, הכול מתוכנן מראש וכל חבר בחוליה יודע את תפקידו. שרשרת גניבת הרכב מתחילה במשפחות בעלות מגרשי פירוק בשטחים, אשר מרכזות את ההזמנות לחלפים מהשוק המקומי וממוסכים בישראל. אלה מוציאות הזמנה לכלי הרכב המבוקשים על פי סוג, דגם ולעתים גם צבע. חוליות הגנבים עצמן בדרך כלל קשורות למגרש פירוק מכוניות מסוים, מקבלות את ההזמנה ויוצאות לשטח לחפש אחר הרכב המתאים.

הן מורכבות מאנשי שטח ואנשי טכנולוגיה, רכב הסעות, רכב סיור מקדים לאיתור הרכבים ורכב "מוביל", המסיע את הפורצים המקצוענים ולאחר הגניבה מדווח לנהג הרכב הגנוב על מחסומי משטרה בדרכו למשחטות בשטחי הרשות.

"אצלנו בשכונה צילמו רכבים מהשטחים שנכנסים בערב ומסתובבים בין הרחובות ומסתכלים", מספר דני שטרמן, תושב נווה עוז, שבמהלך שבע השנים האחרונות נגנבו לו ארבעה רכבים מהחניה. "הם מגיעים ומצלמים רכבים, מסמנים אותם ואז כנראה חוזרים למי שמזמין אותם ושואלים אותו איזה רכב הוא רוצה, ממש שופינג בשכונה".

כפי שאומר שטרמן, תופעת "הסיורים המקדימים" לפני גניבות מוכרת בכמה שכונות בפתח תקווה והפכה לשיח מרכזי בקבוצות הווטסאפ השכונתיות. "הרבה פעמים אנחנו מזהים צעירים שעושים סיור מוקדם בשכונה ומסמנים רכבים, ויום למחרת נעלמים בבת אחת כמה רכבים במקביל", אומר גורם מכיתת הכוננות באחת השכונות הגדולות בפתח תקווה. "כיתת הכוננות לא נועדה להילחם בתופעה הזאת, אבל אנחנו מנסים לשמור על ערנות ולאתר גורמים חשודים".

המבוקשת ביותר: טויוטה קורולה / צילום: Shutterstock

יניב ברוך מפוינטר מסביר גם הוא כי "אנשי השטח" עושים סיורים מקדימים לאיתור הרכבים, תצפיות ואיסוף מידע. "בהמשך הם ממלאים תפקיד חשוב בהתרעה על סיורי משטרה או פיקוח. החוליות פושטות בבת אחת ו'מנקות' כמה רכבים מאותו אזור, ומממנים אותן ארגוני פשיעה. חלק מהרכבים הגנובים שנמכרים בשטחי הרשות, או כחלקי חילוף בישראל, מממנים את ארגוני הפשע, הטרור, הסמים והזנות".

גם המלחמה משפיעה

שטרמן, שכאמור כבר חווה ארבע גניבות רכבים, מספר כי בשתיים הראשונות הגנבים פרצו אליו הביתה ולקחו את המפתחות, אך בהמשך הם כבר השתכללו. "זה היה ב־23:00 בלילה ברחוב אלכסנדר זייד, שהוא ממש מרכזי ועוברים בו הרבה אנשים. במצלמות האבטחה רואים שני חבר'ה מגיעים ובתוך פחות מדקה פורצים את המאזדה 5 של אשתי ונוסעים. במשטרה אמרו לנו שכעבור 20 דקות הם כבר עברו לשטחים".

היום הוא כבר לא לוקח סיכון. "הגנבים מתקדמים מאוד טכנולוגית. פשוט לא ייאמן שהם עוקפים את כל המערכות - קודן, אימובילייזר - ולוקח להם חצי דקה. לכן היום ברכבים אצלי יש מנעול הגה שלדעתי יותר קשה להתגבר עליו. הבנתי שצריך פשוט משהו מכני. זה מכשול שעושה להם עבודה אז לדעתי הם מוותרים. הלכתי על הפתרונות של פעם, כי מתברר שהטכנולוגיה נפרצת בקלות. הם יכולים לנטרל עם מחשב את כל הטכנולוגיות".

גם דודו מרדכי, תושב שכונת הדר המושבות, שרכבו נגנב מהחניה, החליט ללכת על הגנה מכנית, כמו פעם. "הייתה לי טויוטה CR שהייתה אצלי חודשיים בקושי. יום אחד חזרתי מהסופר ואחרי חמש דקות ירדתי לזרוק זבל והרכב כבר לא היה שם. האיתוראן לא נתן שום התרעה, כי הם נטרלו אותו, ולחברה זה נראה כמו התחלת נסיעה רגילה. זה עניין של שניות, לא היו סימני פריצה, כלום. מאז שמתי מצלמות ושלטי אזהרה בחניה, אבל זה רק יראה לי את הגנבים ולא ימנע את הגניבה. נוסף על כך, שמתי מנעול הגה מיוחד על האוטו כמו של פעם כדי להקשות עליהם".

כשניסינו לברר עם משטרת ישראל איך הם מתמודדים עם התופעה, ואם יש התייחסות ספציפית לפתח תקווה ולאזורים הסמוכים לכביש 5, קיבלנו רק תגובה כללית. "משטרת ישראל פועלת נגד המעורבים, מגנב הרכב ועד מי שנמצאים בשטחי הרשות, המשלחים את הגנבים והמפעילים משחטות לצורך סחר בחלקים גנובים. ראוי לציין כי מדובר בפעילויות מבצעיות, מורכבות ומסוכנות הנעשות בתיאום צה"ל וגורמי הביטחון".

בינתיים גם בעיריית פתח תקווה מנסים להילחם בתופעה. "בשנים האחרונות שילשנו את מערך האבטחה העירוני כך שבכל ערב מסיירים ברחבי העיר כ־15 רכבי ביטחון עירוניים", אומר יריב סנדלון, מנהל אגף ביטחון, פיקוח וחירום. "השקענו עשרות מיליוני שקלים בפריסת מצלמות אבטחה מתקדמות והפעלת מרכז שליטה ובקרה עירוני 24/7, ורכשנו ציוד מתקדם נוסף. הפעילות נמשכת כל העת". עיריית פתח תקווה אף הציעה להעמיד מחסומים ביציאה מהעיר, בידי צוותי ביטחון של הרשות, בתקצוב של מיליוני שקלים, אך לדבריה, "המשטרה טענה כי למאבטח מקומי אין את הסמכות הנדרשת לעצור רכבים".

"יש לנו מאות אוכפים שנמצאים 24/7 בשטח, פיתחנו טכנולוגיה שיודעת לזהות את הקידוד בזמן אמת ואז מתחיל משחק של חתול ועכבר", מסביר שרצקי. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה. ברגע שיש חשד לגניבה האוכפים שלנו מקבלים קריאה ומזהים את האירוע, ומדברים עם המשטרה ועם הצבא בשביל למנוע את מעבר הרכב לשטחים. זו פעילות מבצעית משותפת שבאמצעותה תפסנו בשנה שעברה כמעט 800 חוליית גנבים".

באיתוראן, אומר שרצקי, לא מנהלים מרדפים. "זה מסכן את כלל הנהגים על הכביש. אנחנו מעדכנים את המשטרה ואז הם שמים את החסימות הרלוונטיות, ובמקרים רבים מסכלים את הגניבה. ברוב המקרים הנהג רואה את המחסום או מבין שעלו עליו ומנסה להימלט. הוא מבין שהוא כבר לא יגיע לשטחים והוא לא רוצה להרוג אנשים".

ברוך מפוינטר דווקא סבור שהגנבים כבר לא מהססים לפגוע בעוברים ושווים. "כבר אין להם פחד, לא ירחק היום שבו הם ישתמשו בנשק. פעם כשהיינו מגיעים הם היו מפחדים ובורחים והיום הם לעתים בוחרים להתעמת. כשהגנבים בורחים זה בנסיעה פרועה ובמהירות מסוכנת, רצופה בעבירות תנועה ואף בנסיעה בניגוד לכיוון". מקרה אחד זכור במיוחד היה באוגוסט 2022 כאשר נהרג גבי ברדה, אביה של מגישת הטלוויזיה נסלי ברדה, במהלך תאונה קשה בכביש 5, שהתרחשה בעקבות נהג שהשתולל על הכביש כשהוא נוסע ברכב גנוב.

"המלחמה בעזה משפיעה גם היא על הגנבים", אומר ברוך. "אם בעבר דובר בפעילות לצורך הכנסה כלכלית, הרי שכיום נוסף מרכיב לאומני כחלק מהמאבק לפגוע בנו".

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

התחרות של המותגים היא על 6 שעות מדיה ביום. כך הם יוכלו לנצח

צפייה בטלוויזיה, גלישה ברשתות החברתיות ובאינטרנט לצד האזנה למוזיקה - כל אלה מתכנסים כיום לשש שעות בממוצע של צריכת מדיה, שבהן למפרסמים יש הזדמנות להגיע לכיס של הצרכנים ● הדוח השנתי של חברת הייעוץ דלויט מציע כיצד לעשות את זה

יוני ורונן אסיא, מייסדי איטורו / צילום: איל יצהר

המתנה שקיבלו בבר מצווה סללה לאחים אסיא את הדרך להנפקת ענק בנאסד"ק

אחרי ניסיון מיזוג כושל, קשיי רגולציה, נפילות בשוק הקריפטו וסדרה של דחיות - איטורו, שהוקמה על ידי האחים יוני ורונן אסיא והייתה בין הראשונות לאפשר מסחר בקריפטו - תהפוך בימים הקרובים לחברה ציבורית ● המטרה: לאתגר את המערכת הבנקאית המסורתית ● ומה למדה איטורו מהעבודה לצד מי שבהמשך המציא את האת'ריום

הפרויקט בתמל 3006 של L.D.B GLOBAL, הרצליה / הדמיה: דוד בן חמו

18 דונם ביותר מ-200 מיליון שקל: עסקת הענק בהרצליה

חברת L.D.B GLOBAL רכשה 18 דונם של קרקע חקלאית ● בתוך פחות משנה נרכשו במקום קרקעות ביותר מחצי מיליארד שקל

גן החשמל בת''א / צילום: תמר מצפי

אחרי הכישלון: עיריית תל אביב מציבה רף מינימום גבוה ל"גן החשמל"

העירייה יוצאת בניסיון נוסף לשיווק הקרקעות להקמת כ-60 דירות ● קובעת רף של כ–102 מיליון שקל, למרות שההצעות הקודמות היו נמוכות בהרבה

תחבורה ציבורית / צילום: Shutterstock, defotoberg

בעלות של מיליוני שקלים: משרד התחבורה מפקיע תחב"צ להילולה בהר מירון

משרד התחבורה מסיט רכבות ואוטובוסים לטובת מבצע ההילולה בהר מירון, שתתקיים בלילה שבין הימים חמישי ושישי בשבוע הבא ● בין היתר, תחנת כרמיאל תיסגר לשירות, ולא יופעלו רכבות בקו באר שבע-ת"א בין השעות 9:00-13:00 ● מדובר בהיערכות חריגה בהיקפה לעומת שנים קודמות

תחנת דלק / צילום: Shutterstock

עובדי "דלק" השביתו את התחנות למשך שעתיים בדרישה לתוספת שכר

תחנות הדלק של קבוצת "דלק" הושבתו היום במשך שעתיים, במחאה על חוסר ההתקדמות במו"מ על השכר ● עובדי תחנות הדלק מרוויחים שכר מינימום, והם דורשים העלאה לעובדים הוותיקים ● על פי הוועד, תחנות הדלק של מרוויחות עשרות מיליוני שקלים בשנה ● בוועד מאיימים: "אם ההנהלה לא תבין את המסר הפעם הבאה תהיה ארוכה ומורגשת יותר"

קומפלקס City Atlantic בים המלח / צילום: 3Dblender

בהשקעה של 800 מיליון שקל: פרויקט הענק החדש בים המלח

​קבוצת ברקליס מקימה ליד חוף הפטריות בים המלח קומפלקס תיירות ענק שייקרא City Atlantic, ויתפרס על פני 110 אלף מ"ר ● השטח נרכש ב-2019, והפרויקט הוא חלק מתנופת הפיתוח באזור שבין עין בוקק לנווה זוהר ● ענקית הסייבר Tenable חנכה השבוע את משרדיה בבניין Landmark TLV, המנכ"ל "נתקע" בארה"ב לאחר שטיסתו בוטלה ● אירועים ומינויים

אליהו יוסיאן בפרסומת של מזגני טורנדו / צילום: צילום מסך

משרד הפרסום של טורנדו: "שגינו. הטעות נעשתה בתום לב"

לאחר שהבעלים של מזגני טורנדו הגן על הבחירה בהשתתפות אליהו יוסיאן ואמר כי לדעתו אין סיבה להוריד את הפרסומת מהאוויר, מנכ"ל קבוצת מקאן, שאחראית על הפרסומת, הודה שהבחירה הזו דווקא הייתה טעות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הרפורמה שלא מורגשת: מה קרה להבטחה לחסוך 6,000 שקל למשפחה?

קרוב לחצי שנה חלפה מאז שרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" נכנסה לתוקף, אבל בינתיים המחירים כמעט בכל קטגוריה רק מטפסים ● במשרד הבריאות, אחד הגופים האמונים על התוכנית, נשמעים יותר מסויגים לגבי היעד: "אם יהיו השפעות על יוקר המחיה - מבורך"

טיל JASSM-ER בבסיס חיל האוויר האמריקאי / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב (חיל האוויר האמריקאי)

"יוכל לשמש לתקיפה באיראן": חשיפת גלובס מעוררת סערה בעולם

המשא ומתן בין ישראל לארה"ב על רכישת טילי שיוט מסוג JASSM, שנחשף בגלובס השבוע, מכה גלים בתקשורת העולמית ● רבים מכלי התקשורת בתחום התעשיות הביטחוניות הבליטו את יתרונותיהם של הטילים בתקיפת יעדים ארוכי־טווח, וציינו באופן ספציפי כי הם עשויים לשמש את ישראל לתקיפה באיראן

המנהיג העליון של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג־און, בוחן את טנק צ'אונמה־2 / צילום: Reuters, KCNA

מעתיקה מישראל? קוריאה הצפונית חשפה טנק עם דמיון חריג למערכת של אלביט

בשבת האחרונה חשפו בפיונגיאנג תמונות של גרסת הטנק החדשה מתוצרתם, צ'אונמה־2, שפותח באופן מקומי ● בחינה עמוקה של התמונות שביצע צוות אתר "ארמי רקוגנישן" מצאה באחד מחלקיו של הטנק דמיון חריג למערכת "חץ דורבן" של אלביט ● הנדסה הפוכה מהווה שיטה נפוצה בשוק הביטחוני, במיוחד במדינות בעלות יכולות טכנולוגיות נמוכות

השבוע בעולם / צילום: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Thomas Padilla, Shutterstock, רויטרס, goodgoodgood.com

פקיסטן מאיימת על הודו במלחמה גרעינית, ואיך למצוא ׳חיים מלאים׳ ב-8 חודשים

הימין גואה באירופה, אבל השמאל באוסטרליה והמרכז בקנדה גילו נוסחת ניצחון: אנטי טראמפ ● הצוללות שקוריאה רוצה למכור ב־24 מיליארד דולר ● שר ההגנה הפקיסטני אומר שהודו מתנהגת כמו נתניהו ומאיים במלחמה גרעינית ● דאג "מת לשרת" ● ארבעה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ליאור שיף ואייל חיימדס, מייסדי Tripeldot / צילום: ap, Business Wire

שני ישראלים רכשו חברת משחקים ב-800 מיליון דולר

חברת המשחקים הבריטית טריפלדוט, בבעלות ליאור שיף ואייל חיימדס, רכשה את חטיבת המשחקים של חברת אפלובין האמריקאית ב-800 מיליון דולר ● העסקה תביא את טריפלדוט למעמד של אחת מחברות משחקי המובייל הפרטיות הגדולות בשוק

יירוטים / צילום: Shutterstock, Shimon Gabai

בעקבות שיגור מתימן: אזעקות הופעלו במרכז, בשרון ובאזור ירושלים

אזעקות הופעלו במרכז ובירושלים, יורט טיל אחד על ידי מערכת חץ ● סמל ישי אליקים אורבך וסמ"ר ים פריד נפלו בדרום הרצועה ● שני קצינים ושני לוחמים נוספים נפצעו קשה ופונו לבית החולים, משפחותיהם עודכנו ● משפחתו של החטוף תמיר נמרודי: אין מידע חדש - הוא עודנו מוגדר כחי ● לבקשת טראמפ: שגריר ארה"ב בישראל הודיע על התנעת תהליך הזרמת הסיוע לעזה ● 59 חטופים - 581 ימים בשבי • עדכונים שוטפים

חדר מיון בקליפורניה, ארה''ב / צילום: ap, Ashley Landis

כך הפכו חוליי מערכת הבריאות בארה"ב לשוק שמושך חברות ישראליות

ב־15 השנים האחרונות גילו סטארט־אפים ישראליים שיש להם יתרון בשוק שמנסה לפתור את חוליי מערכת הבריאות האמריקאית בעזרת ביג דאטה ● איך הם עושים את זה, והאם היתרון הזה הולך ונשחק?

רכב חשמלי בטעינה / צילום: Shutterstock

הערכות: צי הרכב הממשלתי לא יעבור לחשמל בשנה וחצי הקרובות

למרות החלטת הממשלה, כל מכרזי ההצטיידות שפורסמו מתחילת 2025 היו לרכבי בנזין או הייבריד ● קבוצת צ'רי חשפה החודש באירופה דגמים חדשים ● השנה צפוי לנחות בישראל מותג חדש של NIO, שמתומחר ב-150 אלף שקל ● ועוד חדשות מענף הרכב

קריית אונו / צילום: Shutterstock, Alex Lerner

עסקת הענק של מקורות: במו"מ לרכישת משרדים ב-240 מיליון שקל

חברת מקורות נמצאת במגעים לרכישת שטח משרדים למטה חדש, בשטח כולל של 18,000-23,000 מ"ר ברוטו ● 3 שנים אחרי שהושלמה הרכישה: אקרו נדל"ן חתמה על הסכם אופציה למכירת קרקע במתחם מנדרין ● הוועדה המחוזית דרום אישרה הקמת שישה יישובים חדשים בדרום  ● חדשות השבוע בנדל"ן

דונלד טראמפ, נשיא ארה''ב / צילום: ap, Alex Brandon

טראמפ הביע תמיכה בהפחתת המכסים הנוכחיים על סין; המסחר בוול סטריט ננעל בירידות

טראמפ כתב ברשתות החברתיות כי מכס של 80% על סחורות סיניות "נראה נכון" לקראת שיחות סחר מרכזיות שצפויות להתקיים בסוף השבוע ● דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, S&P 500 איבד 0.1% והנאסד"ק נותר ללא שינוי ממשי ● ענקית הפארמה הישראלית טבע נחתכה ב-6.4%

נראה כי התוכנית תימשך בפריפריה ובמעגל השני והשלישי לאזורי הביקוש / צילום: Shutterstock

הקרב על "דירה בהנחה": התוכנית תימשך, אבל ללא אזורי הביקוש

אחרי מחלוקת ממושכת, משרד הבינוי והשיכון קיבל את מבוקשו - והתוכנית הממשלתית לסבסוד מחירי הדירות תימשך ● בערים שבהן המחיר למ"ר גבוה מ־20 אלף שקל, נראה כי היא לא תתקיים ● עוד סוכם כי הממשלה תקדם "תוכנית להאצת ענף הנדל"ן" ב־3 מיליארד שקל ● ההחלטות הסופיות בעניין יתקבלו ביום חמישי הבא

האפיפיור החדש, ליאו ה-14, היום / צילום: ap, Alessandra Tarantino

האפיפיור החדש: הקרדינל האמריקני רוברט פרנסיס פרבוסט

האפיפיור החדש צפוי לצאת למרפסת מעל כיכר פטרוס ולהציג עצמו להמונים שממתינים במקום • שאגות שמחה ובכי: הקהל הגדול מתרגש מהבשורה בוותיקן • מותו של האפיפיור פרנציסקוס נכנס הוותיקן למצב חירום, ובמהלכו ביצע שורה של פעולות ופרוטוקולים – שעיקרם הוא בחירתו הטובה ביותר של האפיפיור החדש