גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אחרי שעה, הרכב כבר היה בקלקיליה": העיר שהפכה לבירת גניבות הרכבים

בשנה וחצי האחרונות גנבי הרכבים רואים בפתח תקווה מוקד עלייה לרגל ● ארבע משכונותיה מככבות בצמרת טבלת הפריצות בישראל, ומספר המקרים בעיר זינק ב־57% ברבעון הראשון של 2025 ● הקרבה לכביש 5 והיצע המכוניות הרב והמגוון מושכים את החוליות השונות, שמגיעות עם מהלכים מתוכננים היטב ● גם עשרות מיליוני השקלים שהשקיעה העירייה לא הועילו ● למה זה קורה דווקא שם?

התקווה של גנבי המכוניות / צילום: Shutterstock
התקווה של גנבי המכוניות / צילום: Shutterstock

אלי לוי מתגורר בבית דו־משפחתי ברחוב תור הזהב בפתח תקווה. לאורך השנים היה זה רחוב הולנדי מנומנם בשכונת היוקרתית נווה עוז, אלא שבשנה וחצי האחרונות הוא ומשפחתו כבר לא ישנים בשקט בלילה. "פעמיים גנבו לאשתי את הרכב, ג'יפ יונדאי טוסון, בשני אירועים נפרדים. אחרי שהטוסון הראשונה נגנבה רכשנו לה חדשה ואחרי כמה חודשים גם היא נגנבה", הוא מספר.

אחרי שנמלט בארגז ללבנון: החיים החדשים של המנכ"ל המבוקש
ראיון | חוקר המוח שמקורב למאסק: "אילון השתכנע שהוא יחיד סגולה ושובר את הכללים"

וזה לא נגמר שם. "לפני שבעה חודשים אשתי מעירה אותי ב־2:00 בלילה כי הודיעו לה מאיתוראן שהרכב שלה, יונדאי קונה חדשה, נגנב. קמנו, יצאנו החוצה ואני רואה שגם הרכב שלי מהעבודה - BYD חשמלית - איננו. לא קיבלתי התרעה, הגנבים כנראה נטרלו את האיתוראן, ובצילומי האבטחה רואים איך בתוך פחות משתי דקות מרגע הגעתם שני הרכבים מונעים ונוסעים".

המקרה הזה הסתיים על הצד הטוב, שכן באותו הלילה משטרת ישראל ערכה במקרה ביקורת בכביש 5 ותפסה את הרכבים. אבל אז על משפחת לוי ניחתה מכה נוספת. "שלושה חודשים אחרי גנבו לאשתי שוב את הרכב והוא כבר לא חזר. זה קרה ב־16:00 בצוהריים. במצלמות רואים את הבן שלי יוצא מהבית כמה דקות קודם ועובר ליד אדם שעומד ליד האוטו שלנו ברחוב. דקה אחרי זה אותו אדם הניע את הרכב שלנו ונסע".

כ־500 מטרים משם, ברחוב שקט בשכונת כפר גנים ג', קרה דבר דומה למוטי. "הייתה לי קיה סורנטו מודל 2022 חדשה, בקושי עשינו 28 אלף ק"מ. חניתי בלילה בחניון ציבורי שנמצא ממש מתחת לבית שלנו, וכשבאתי בבוקר הרכב כבר לא היה שם. הגנבים ידעו בדיוק איפה נמצא האיתוראן ופירקו אותו. כל מה שמצאתי במקום היו שברים של זכוכית מחלון שבור ואת מערכות האיתוראן זרוקות על רצפה".

כשמוטי פנה למשטרה הוא הבין שאין סיכוי למצוא את הרכב. "השוטרת אמרה לי 'אל תתאמץ', ובעצם התכוונה שאין למשטרה מה להתאמץ, כי הרכב כבר מפורק לחלקים בשטחים. בתוך יום וחצי־יומיים סגרו את התיק ואמרו לנו שאין סיכוי למצוא את האוטו. שבוע אחרי ניסו לגנוב לחברים שלנו קיה סורנטו ברחוב ליד. שברו להם את השמשה אבל לא הצליחו להניע וברחו. יש גניבות בלי סוף בשכונה".

מוטי ואלי רחוקים מלהיות היחידים. על פי נתוני הפשיעה לשנת 2024, המבוססים על נתוני המשטרה ומפוענחים ומעובדים בידי אנליסטים של אתר ולוח מדלן, פתח תקווה מככבת ברשימת עשר השכונות המובילות בגניבות רכב. כך, שכונת כפר גנים ג', אחת המבוקשות והיקרות בעיר, מובילה את הרשימה הארצית עם 151 גניבות רכב בשנת 2024 - עלייה של יותר מפי שניים בהשוואה ל־74 מקרים בשנת 2023. בהמשך הרשימה אפשר גם למצוא את נווה עוז (126 גניבות), אזור התעשייה קריית אריה (113 גניבות) ושכונת המרכז השקט (109 גניבות).

על פי נתוני המערך המבצעי של פוינטר, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים, המגמה הזאת נמשכת בשנת 2025. ברבעון הראשון של השנה הערים המובילות בגניבות רכב היו תל אביב עם 14% מתוך כלל ניסיונות גניבות הרכב בארץ, ופתח תקווה עם 11% - נתון המשקף גידול של 57% ביחס לרבעון הראשון בשנת 2024. בתל אביב, נזכיר, יש כ־470 אלף תושבים, ואילו פתח תקווה מאכלסת כ־253 אלף. אז איך הפכה העיר הפרברית, בעלת האופי המשפחתי, למוקד עלייה לרגל עבור חוליות כאלה?

משחטת רכבים גנובים בשטחי הרשות. ''חלק מהם מממנים את ארגוני הפשע והטרור'' / צילום: באדיבות פוינטר

"להרוויח כמה שיותר זמן"

ב־15 באפריל קרן ודרור אוסטפלד מרחוב חדרה בשכונת הדר המושבות רכשו יונדאי סנטה פה חדשה. כעבור שעה הרכב כבר לא היה אצלם. "לא הייתה אזעקה, לא קיבלנו התרעה, אין רסיסים בחניה ואין שום סימן שהיה שם רכב בכלל. עדיין היה אור יום, וזה קרה באמצע הרחוב", מספרת קרן. כשדרור התקשר לאיתוראן נאמר לו שהרכב כבר בקלקיליה, אך הסאגה לא הסתיימה בזה. "אחרי יומיים התקשרו אלינו מהמשטרה ואמרו: המשטרה הפלסטינית מצאה את הרכב. חבלן משטרתי בדק את האוטו, גררנו אותו מהמחסום למוסך בפתח תקווה ומאז הוא שם ולא ברור מה היקף הנזק".

המקרה של קרן ודרור והמהירות בה הרכב הגיע לקלקליה יכולים להתחיל להסביר למה הגנבים כל כך אוהבים את פתח תקווה. "שם המשחק הוא זמן", מסביר יניב ברוך, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של חברת פוינטר. "אנחנו כחברת איתור והשבת רכוש רוצים להרוויח כמה שיותר זמן כדי לסכל את הגניבה ולהגיע לרכב, והגנב מבחינתו רוצה שהגניבה תהיה כמה שיותר מהירה. פתח תקווה סמוכה לכביש 5 - שהוא נתיב בריחה מצוין למחסום 110, מעבר חוצה שומרון ולמעבר רנטיסי. זה מאוד מאוד משמעותי מבחינת הגנבים, ולכן הם שמים את פתח תקווה כמטרה".

מלבד המיקום האסטרטגי ברוך מסביר שהאופי של העיר מושך אליו את הגנבים. "זו עיר מאוד גדולה, עם המון תושבים, וגם המעמד הסוציו־אקונומי שם יחסית טוב, מה שהופך אותה לאטרקטיבית. יש שם גם את מגוון הרכבים - מרכבי יוקרה ועד רכבים משפחתיים".

גם שחר שרצקי, סמנכ"ל איתוראן, מספק הסברים דומים. "בשנתיים־שלוש האחרונות יש גידול של עשרות אחוזים בגניבות רכב, ובתוך הנתונים הללו פתח תקווה מככבת. בסוף המיקום הוא פונקציה של שני דברים מרכזיים: גודל האוכלוסייה, כלומר היצע הרכבים; והקרבה לשטחים. יותר מ־90% מהגניבות מגיעות לשטחים - קלקיליה, רמאללה, טול כרם, ג'נין - בתוך דקות".

"ממש שופינג בשכונה"

אחד הדברים המפתיעים בגניבות בתקופה האחרונה הוא שהן קורות דווקא באור יום. "פעם גנבו רק בלילה", אומר שרצקי. "גם שיטת הגניבה הייתה שונה ואלימה - פורצים לרכב, שוברים חלון, מנסים לפרק את מערכות האיתור. היום כשני שלישים מהגניבות הן טכנולוגיות, הפושעים מגיעים עם ציוד שמאפשר להם להניע את הרכב בתוך פחות מדקה. אתה לא שומע את הגנב - אם תעמדי לידו לא תדעי שזה קורה. זה מאפשר להם לעבוד גם בשעות היום, והם מעדיפים את זה, כי אלה שעות שקל יותר לעבור בהן במחסום או בפרצות מזרחה לכיוון השטחים. יש תנועה גדולה של רכבים, בדרך כלל פחות נוכחות של גורמי אכיפה, והרבה יותר קל ונוח להיטמע בתוך אוכלוסייה אזרחית".

צריך לומר שהגניבות הללו לא נעשות באקראי. מדובר בחוליות גנבים, הכול מתוכנן מראש וכל חבר בחוליה יודע את תפקידו. שרשרת גניבת הרכב מתחילה במשפחות בעלות מגרשי פירוק בשטחים, אשר מרכזות את ההזמנות לחלפים מהשוק המקומי וממוסכים בישראל. אלה מוציאות הזמנה לכלי הרכב המבוקשים על פי סוג, דגם ולעתים גם צבע. חוליות הגנבים עצמן בדרך כלל קשורות למגרש פירוק מכוניות מסוים, מקבלות את ההזמנה ויוצאות לשטח לחפש אחר הרכב המתאים.

הן מורכבות מאנשי שטח ואנשי טכנולוגיה, רכב הסעות, רכב סיור מקדים לאיתור הרכבים ורכב "מוביל", המסיע את הפורצים המקצוענים ולאחר הגניבה מדווח לנהג הרכב הגנוב על מחסומי משטרה בדרכו למשחטות בשטחי הרשות.

"אצלנו בשכונה צילמו רכבים מהשטחים שנכנסים בערב ומסתובבים בין הרחובות ומסתכלים", מספר דני שטרמן, תושב נווה עוז, שבמהלך שבע השנים האחרונות נגנבו לו ארבעה רכבים מהחניה. "הם מגיעים ומצלמים רכבים, מסמנים אותם ואז כנראה חוזרים למי שמזמין אותם ושואלים אותו איזה רכב הוא רוצה, ממש שופינג בשכונה".

כפי שאומר שטרמן, תופעת "הסיורים המקדימים" לפני גניבות מוכרת בכמה שכונות בפתח תקווה והפכה לשיח מרכזי בקבוצות הווטסאפ השכונתיות. "הרבה פעמים אנחנו מזהים צעירים שעושים סיור מוקדם בשכונה ומסמנים רכבים, ויום למחרת נעלמים בבת אחת כמה רכבים במקביל", אומר גורם מכיתת הכוננות באחת השכונות הגדולות בפתח תקווה. "כיתת הכוננות לא נועדה להילחם בתופעה הזאת, אבל אנחנו מנסים לשמור על ערנות ולאתר גורמים חשודים".

המבוקשת ביותר: טויוטה קורולה / צילום: Shutterstock

יניב ברוך מפוינטר מסביר גם הוא כי "אנשי השטח" עושים סיורים מקדימים לאיתור הרכבים, תצפיות ואיסוף מידע. "בהמשך הם ממלאים תפקיד חשוב בהתרעה על סיורי משטרה או פיקוח. החוליות פושטות בבת אחת ו'מנקות' כמה רכבים מאותו אזור, ומממנים אותן ארגוני פשיעה. חלק מהרכבים הגנובים שנמכרים בשטחי הרשות, או כחלקי חילוף בישראל, מממנים את ארגוני הפשע, הטרור, הסמים והזנות".

גם המלחמה משפיעה

שטרמן, שכאמור כבר חווה ארבע גניבות רכבים, מספר כי בשתיים הראשונות הגנבים פרצו אליו הביתה ולקחו את המפתחות, אך בהמשך הם כבר השתכללו. "זה היה ב־23:00 בלילה ברחוב אלכסנדר זייד, שהוא ממש מרכזי ועוברים בו הרבה אנשים. במצלמות האבטחה רואים שני חבר'ה מגיעים ובתוך פחות מדקה פורצים את המאזדה 5 של אשתי ונוסעים. במשטרה אמרו לנו שכעבור 20 דקות הם כבר עברו לשטחים".

היום הוא כבר לא לוקח סיכון. "הגנבים מתקדמים מאוד טכנולוגית. פשוט לא ייאמן שהם עוקפים את כל המערכות - קודן, אימובילייזר - ולוקח להם חצי דקה. לכן היום ברכבים אצלי יש מנעול הגה שלדעתי יותר קשה להתגבר עליו. הבנתי שצריך פשוט משהו מכני. זה מכשול שעושה להם עבודה אז לדעתי הם מוותרים. הלכתי על הפתרונות של פעם, כי מתברר שהטכנולוגיה נפרצת בקלות. הם יכולים לנטרל עם מחשב את כל הטכנולוגיות".

גם דודו מרדכי, תושב שכונת הדר המושבות, שרכבו נגנב מהחניה, החליט ללכת על הגנה מכנית, כמו פעם. "הייתה לי טויוטה CR שהייתה אצלי חודשיים בקושי. יום אחד חזרתי מהסופר ואחרי חמש דקות ירדתי לזרוק זבל והרכב כבר לא היה שם. האיתוראן לא נתן שום התרעה, כי הם נטרלו אותו, ולחברה זה נראה כמו התחלת נסיעה רגילה. זה עניין של שניות, לא היו סימני פריצה, כלום. מאז שמתי מצלמות ושלטי אזהרה בחניה, אבל זה רק יראה לי את הגנבים ולא ימנע את הגניבה. נוסף על כך, שמתי מנעול הגה מיוחד על האוטו כמו של פעם כדי להקשות עליהם".

כשניסינו לברר עם משטרת ישראל איך הם מתמודדים עם התופעה, ואם יש התייחסות ספציפית לפתח תקווה ולאזורים הסמוכים לכביש 5, קיבלנו רק תגובה כללית. "משטרת ישראל פועלת נגד המעורבים, מגנב הרכב ועד מי שנמצאים בשטחי הרשות, המשלחים את הגנבים והמפעילים משחטות לצורך סחר בחלקים גנובים. ראוי לציין כי מדובר בפעילויות מבצעיות, מורכבות ומסוכנות הנעשות בתיאום צה"ל וגורמי הביטחון".

בינתיים גם בעיריית פתח תקווה מנסים להילחם בתופעה. "בשנים האחרונות שילשנו את מערך האבטחה העירוני כך שבכל ערב מסיירים ברחבי העיר כ־15 רכבי ביטחון עירוניים", אומר יריב סנדלון, מנהל אגף ביטחון, פיקוח וחירום. "השקענו עשרות מיליוני שקלים בפריסת מצלמות אבטחה מתקדמות והפעלת מרכז שליטה ובקרה עירוני 24/7, ורכשנו ציוד מתקדם נוסף. הפעילות נמשכת כל העת". עיריית פתח תקווה אף הציעה להעמיד מחסומים ביציאה מהעיר, בידי צוותי ביטחון של הרשות, בתקצוב של מיליוני שקלים, אך לדבריה, "המשטרה טענה כי למאבטח מקומי אין את הסמכות הנדרשת לעצור רכבים".

"יש לנו מאות אוכפים שנמצאים 24/7 בשטח, פיתחנו טכנולוגיה שיודעת לזהות את הקידוד בזמן אמת ואז מתחיל משחק של חתול ועכבר", מסביר שרצקי. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה. ברגע שיש חשד לגניבה האוכפים שלנו מקבלים קריאה ומזהים את האירוע, ומדברים עם המשטרה ועם הצבא בשביל למנוע את מעבר הרכב לשטחים. זו פעילות מבצעית משותפת שבאמצעותה תפסנו בשנה שעברה כמעט 800 חוליית גנבים".

באיתוראן, אומר שרצקי, לא מנהלים מרדפים. "זה מסכן את כלל הנהגים על הכביש. אנחנו מעדכנים את המשטרה ואז הם שמים את החסימות הרלוונטיות, ובמקרים רבים מסכלים את הגניבה. ברוב המקרים הנהג רואה את המחסום או מבין שעלו עליו ומנסה להימלט. הוא מבין שהוא כבר לא יגיע לשטחים והוא לא רוצה להרוג אנשים".

ברוך מפוינטר דווקא סבור שהגנבים כבר לא מהססים לפגוע בעוברים ושבים. "כבר אין להם פחד, לא ירחק היום שבו הם ישתמשו בנשק. פעם כשהיינו מגיעים הם היו מפחדים ובורחים והיום הם לעתים בוחרים להתעמת. כשהגנבים בורחים זה בנסיעה פרועה ובמהירות מסוכנת, רצופה בעבירות תנועה ואף בנסיעה בניגוד לכיוון". מקרה אחד זכור במיוחד היה באוגוסט 2022 כאשר נהרג גבי ברדה, אביה של מגישת הטלוויזיה נסלי ברדה, במהלך תאונה קשה בכביש 5, שהתרחשה בעקבות נהג שהשתולל על הכביש כשהוא נוסע ברכב גנוב.

"המלחמה בעזה משפיעה גם היא על הגנבים", אומר ברוך. "אם בעבר דובר בפעילות לצורך הכנסה כלכלית, הרי שכיום נוסף מרכיב לאומני כחלק מהמאבק לפגוע בנו".

עוד כתבות

מתחם שיכון הרופאים בתל השומר / הדמיה: Arceffect Adi Bueno

החברה שזכתה במכרז הענק לפרויקט דיור להשכרה בתל השומר

אשטרום זכתה במכרז להקמת למעלה מאלף יחידות דיור בתל השומר, הוועדה המחוזית תדון בתוכנית הענק למתחם תחנת נגה בגבעתיים, שתי עסקאות מימון גדולות נחתמו בטבריה ובירושלים, וגם: המהלך החדש של משרד השיכון לטובת אזרחים הזכאים לסיוע בשכר דירה ● חדשות השבוע בנדל"ן

יא–פינג (אבי) לי, הדיפלומטית הבכירה של טייוואן בתל אביב / צילום: באדיבות הנציגות הכלכלית והתרבותית של טייוואן בתל אביב

בטייוואן מסמנים את התאריך שבו סין תממש את האיום ותפלוש: "נתונים ללחץ"

יא-פינג (אבי) לי, הדיפלומטית הבכירה של טייוואן בתל אביב, מזהירה כי האי הוא רק מטרה ראשונה בדרכה של סין "לשבש את הסדר העולמי", ומזהירה כי הפלישה עלולה לקרות עד 2027 ● בראיון מיוחד היא מספרת גם על יחסי הסחר הפורחים עם ישראל והלקחים מהמלחמה במזרח התיכון ● האירועים הגדולים של 2026, פרויקט מיוחד

יינות קבוצת אמפורה / צילום: אנטולי מיכאלו

עם קצת עזרה מהמבקרים ביקב: חשיבותה של קבוצת אמפורה לתרבות היין בישראל גדולה מהיקף הייצור שלה

יקב אמפורה הפיק יינות בומבסטיים ויקרים, ואז החליף ידיים ושינה כיוון ● ההימור על יינן צעיר ומוכשר השתלם, החתירה ליוקרה הומרה לנגישות מקומית, ומרכז המבקרים ביסס את מעמדו כביקור חובה לחובבי יין

טיל מיירט של מערכת THAAD / צילום: ויקימדיה, The U.S. Army/Ralph Scott

המחיר המפתיע של המלחמה עם איראן: האם לאמריקאים נגמרו המיירטים?

בהשפעת המלחמה נגד איראן, ארה"ב נותרה עם מחסור במיירטים מסוג THAAD • התעשייה האווירית מהדקת קשרים וחונכת מרכז חדשנות באזרבייג'ן ● וגם: קולומביה מבקרת את ישראל, אך במקביל רוכשת ומטמיעה מערכת הגנה אווירית ישראליות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מתוך הסדרה The Eternaut. לראשונה יצירה עם פריים סופי שיצרה AI / צילום: ©2024 Netflix, Inc

דיסני שילמה מיליארד דולר ל-openAI כי היא הבינה שהיא הפסידה בקרב

העסקה בין דיסני ל־OpenAI מסמנת רגע היסטורי בו הוליווד הפסיקה לנסות לעצור את הבינה המלאכותית, והחלה לנהל אותה מבפנים ● זהו מהלך שנועד לשמור על כוח ושליטה בתעשייה משתנה, גם אם המחיר הוא המרת הנשמה היצירתית באלגוריתמים

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה שלילית בוול סטריט; הזהב הוסיף לשבור שיאים

למרות שננעלו בירידות היום, המדדים בוול סטריט סיכמו שבוע חיובי ● הבורסות בהונג קונג ובאוסטרליה היו סגורות היום לרגל חופשת ה"בוקסינג דיי" ● אמש לא התקיים מסחר בוול סטריט ובאירופה לרגל חג המולד ● הזהב שובר שיא פעם נוספת ●  אורקל בדרך לרבעון הגרוע ביותר מאז 2001

זירת הפיגוע סמוך לעין חרוד / צילום: תיעוד מבצעי מד''א

שני הנרצחים בפיגוע המשולב - אביב מאור ושמשון מרדכי

שמשון מרדכי ואביב מאור נרצחו בפיגוע בצפון ● ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום על הכרה רשמית ברפובליקה של סומלילנד כמדינה עצמאית וריבונית; מצרים וטורקיה גינו ● החל מ-1.1: ההנחיות החדשות של צה"ל למשרתי המילואים ● המאמצים לאיתור רן גואילי והמסר הישראלי למתווכות ● עדכונים שוטפים

כוחות צה''ל בגבול לבנון (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

חוסל בלבנון מחבל מיחידת המבצעים של משמרות מהפכה

מנהיג דאעש בדמשק נעצר ע"י כוחות הביטחון של סוריה ● כוחות הביטחון פעלו הלילה לאכיפה חוזרת כנגד מבנים לא חוקיים ישראלים ● המשפחות המתנגדות לוועדת החקירה הפוליטית צפויות למקד את הלחץ בח"כים החרדים ● אלי פלדשטיין התייחס בראיון לעימות עם יונתן אוריך בחקירה וטען: "יש ללשכה חומרים על גלנט" ● עדכונים שוטפים

אז מה באמת עומד מאחורי טרנד הילדים סיקס־סבן? / צילום: Shutterstock

אז מה באמת עומד מאחורי טרנד הילדים סיקס־סבן?

מהי אולומואוצקי טברוז'ק, היכן נמצא רחוב שלושת החצים, ואיזו תחנת רדיו שידרה מבניין בית הספר "המנחיל" שברמת גן? ● הטריוויה השבועית

המקום שבו עמד בעבר בית מעריב וייבנה בו המגדל החדש / צילום: דרור מרמור

רת"א אישרו להכשרת הישוב 10 קומות נוספות למגדל בבית מעריב

לאחר שנים של מאבקים, רשות התעופה האזרחית נתנה אור ירוק לחברת הכשרת הישוב לבנות את מגדל יעקב נמרודי בגובה כ־220 מטר ובכ־52 קומות ● הפרויקט, שייבנה בבית מעריב המיתולוגי, צפוי להפוך לאטרקטיבי במיוחד הודות לנגישות לשני קווי רכבת קלה ● במקביל, בהכשרת הישוב פועלים לקידום היתר בנייה לשטחים העיליים במגדל

רחוב בן גוריון, כפר סבא / צילום: איל יצהר

לראשונה בישראל: העיר שאיבדה את מעמדה כ"עיר גדולה"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לראשונה זה מספר שנים, מספר התושבים בכפר סבא ירד מתחת לרף 100 אלף איש ויותר - והיא אינה מוגדרת יותר כ"עיר גדולה" ● הקיטון בכמות משתקף בין היתר במיעוט הבנייה בעיר

עסקת הגז עם מצרים יוצאת לדרך / עיצוב: אלישע נדב

הסכם הגז עם מצרים: מיליארדים למדינה או שנשלם על זה ביוקר?

בשנה הקרובה תחל ישראל לספק גז טבעי למצרים - בהסכם היצוא הגדול ביותר שנחתם כאן ● המהלך צפוי להכניס למדינה 58 מיליארד שקל עד 2040, להמריץ את הרחבת החיפושים בים התיכון ולהפחית את המחיר המקומי ● אבל הוא גם פוגע דרמטית בעתודות, וכשתגיע העת לייבא, זה יעלה לנו יותר ● האירועים הגדולים של 2026, פרויקט מיוחד

עופרה גנור / צילום: אבי גנור

עופרה גנור נפרדת מהבייבי: "בארה"ב את קבוצות המסעדות הגדולות מנהלים רואי חשבון, לא מסעדנים רומנטיקנים"

אחרי 27 שנה סגרה עופרה גנור את מאנטה ריי, שהייתה לחלק מקו החוף התל אביבי ● בראיון לגלובס היא מודה שהופתעה מהתגובות ("אני מסעדנית בישראל, תמיד מצפה לרע"), מספרת למה ויתרה על השיפוץ היקר ("ידעתי שצריך גם הידוק קונספט"), וממליצה לצעירה שרוצה לעסוק בתחום: "רק אם יש לה סכין בין השיניים כמו שלי היה"

זום גלובלי / צילום: AP

הודו עושה היסטוריה, והתחנה הגרעינית שחוזרת לפעול ביפן

הודו עשתה היסטוריה ושיגרה לחלל את לוויין התקשורת המסחרי הכבד בעולם ● תחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביפן שבה לפעול אחרי יותר מעשור ● ובהונדורס המועמד של טראמפ זכה בבחירות - ועורר טענות לזיוף • זום גלובלי, מדור חדש

הדמיית הפרויקט. 475 דירות במקום 196 / הדמיה: משה צור אדריכלים

למה פרויקט ברמת אביב תקוע חמש שנים בוועדה המקומית

שני מתחמים ברמת אביב, ברחובות ליאון בלום וברזיל, מחכים לאישור תוכנית פינוי־בינוי בוועדה המקומית תל אביב אולם שוב ושוב, האישור נדחה

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך יוטיוב

שלישיית "מה קשור" מסדרת דאבל לפרסומת של פרטנר: הזכורה והאהובה ביותר השבוע

רמת האהדה לפרסומת של פרטנר גבוהה כמעט פי שניים מהפרסומת במקום השני, השייכת להוט - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● פרסומת ה־AI החדשה והמקפיצה של חברת הביטוח הראל מתברגת במקום השביעי הזכירות

מטוס של חברת התעופה TUS IL / צילום: באדיבות אתר TUS

חברת התעופה הישראלית החדשה החלה בגיוס טייסים

קבוצת קווי חופשה, שכיום מחזיקה בבעלותה את בלו בירד וטוס איירווייז האירופיות, תשיק בקרוב חברת תעופה ישראלית חדשה, TUS IL, שתתחרה על טיסות קצרות־טווח ● גיוס הטייסים לחברה החל וזאת לקראת תחילת פעילותה, אשר צפוי כבר ברבעון הראשון של 2026

עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם הירידות החדות ימשיכו גם במסחר מחר, ומה יעשו הדואליות?

מימושים חדים וחשש מהסלמה ביטחונית צפויים להמשיך להעיב מחר על הבורסה בתל אביב, רגע לפני המעבר לשבוע המסחר החדש ● מניות הארביטראז' ייתנו פוש ירוק מתון בפתיחת המסחר, אך ככל שהירידות יימשכו הן עלולות להשליך על ביצועי 2025 ועל ההנפקות שעל הפרק ● וול סטריט מאותתת על עייפות, הזהב והכסף חוזרים למרכז הבמה והביטקוין מאכזב ● וגם: למה הנפט יורד?

גביע העולם בשלוש מדינות / עיצוב: אלישע נדב

מחירי הכרטיסים למונדיאל שברו שיא היסטורי. איזו נבחרת היא היקרה ביותר?

המשחקים האחרונים של רונאלדו ומסי, אורחים כמו מאסק, צוקרברג וטראמפ ופריסה על פני שלוש מדינות הפכו את מונדיאל 2026, שייערך ביוני, לאירוע חריג בכל קנה מידה ● לראיה: מחירי הכרטיסים שברו שיא היסטורי ● בפיפ"א צופים 6.5 מיליון מבקרים, שייצרו 185 אלף מקומות עבודה למקומיים ● האירועים הגדולים של 2026, פרויקט מיוחד

עמדת הטעינה המהירה של אקספנג / צילום: יח''צ

400 ק"מ נוספים בדקות ספורות: טסלה והסיניות מתכננות מהפכה בשוק הטעינה של רכב חשמלי בישראל

בקרוב זמן הטעינה של רכבים חשמליים עשוי להיות קצר כמו זמן התדלוק ● רשות התחרות צפויה לפרסם בקרוב שורה של חוות דעת על חידוש רישיונות ליבוא רכב ● MG משיקה בישראל שני דגמי קרוס-אובר בתמחור אגרסיבי ● השבוע בענף הרכב