גוב ואדם בפרסומת של בזק. המקום הראשון / צילום: אילן בשור, צילום מסך
עם הצלחה קשה להתווכח: הפרסומות המצליחות ביותר בישראל בעשור האחרון מבוססות על שירים שמחים, הרבה הומור ופרזנטורים אהובים. כך עולה מבדיקת גיאוקרטוגרפיה עבור גלובס, שמבוססת על כל הפרסומות שנכנסו במהלך העשור שבין מאי 2015 למאי 2025 למדד הפרסומות הזכורות והאהובות.
כדי לייצר את דירוג העשירייה, נבחרו בשלב ראשון פרסומות שהופיעו באחד משלושת המקומות הראשונים בטבלת הזכורות והאהובות גם יחד (באותו שבוע). לכל אחת מהן חושב ציון מדד משוקלל, המורכב משיעורי הזכירות והאהדה של הפרסומת, כמו גם מהמיקום היחסי בשני הפרמטרים במדד השבועי. הציון הסופי חושב לפי משקל של 35% לזכורות, 35% לאהובות, 15% למיקום השבועי היחסי במדד הזכורות, ו-15% למיקום השבועי היחסי במדד האהובות.
פרסומת העשור, שזכתה בציון הגבוה ביותר, שייכת לחברת התקשורת בזק ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי. מדובר בפרסומת בכיכובם של גידי גוב ועומר אדם, תחת הסלוגן "BE הופך את האינטרנט לטוב יותר", שעלתה לאוויר במאי 2018. הפרסומת, שהתאפיינה בהפקה מושקעת מאוד, מבוססת על השיר הוותיק והמוכר "בוקר טוב" (שכתבו אברהם שלונסקי ודובי זלצר) מהמחזמר "עוץ לי גוץ לי". היא קידמה את הנתב החדש של החברה, וכמו בשיר המקורי הציגה את "הנפשות הפועלות" שטרחו עליו. אדם מככב ברובה, ולקראת הסיום הצטרף גוב.
ואיך נראית העשירייה המובילה כולה? הפרסומת ה"חדשה" ביותר היא משנת 2022. בזק מופיעה בעוד שלושה מיקומים בעשירייה - עם פרסומות מ-2016, 2017 ו-2019. בכולן מככב גוב (שנפרד מתפקיד הפרזנטור בסוף 2023), כשלצדו בין היתר נועה קירל, גיל חובב ויוסי ביילין.
המפרסמים הנוספים בדירוג הם yes עם שלושה מיקומים, ופרטנר, בנק דיסקונט וביטוח 9 (מתקופת השם הקודם, 9 מיליון) עם מיקום אחד לכל אחד. משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי אחראי לחמישה מהמיקומים, מקאן ת"א לארבעה מהמיקומים וגליקמן שמיר סמסונוב לאחד.

ארבעה שחקנים בולטים
לאורך העשור בלטו ארבעה שחקנים במדד הפרסומות הזכורות והאהובות:
חברת הביטוח 9 התברגה הכי הרבה פעמים בראש דירוג הפרסומות האהובות. הקמפיינים בכיכובם של שני כהן ואחריה אודי כגן התמקמו במקום הראשון ב-154 שבועות מתוך 451 שבועות שבהם פורסם המדד במהלך העשור החולף. מדובר בפער משמעותי משאר המפרסמים בדירוג זה - במקום השני נמצאת yes עם 32 הופעות, ואחריה בזק עם 25 הופעות.

בנק מזרחי טפחות התברג הכי הרבה פעמים בראש דירוג הפרסומות הזכורות. הקמפיינים של הבנק בכיכובו של הפרזנטור הוותיק דביר בנדק דורגו במקום הראשון ב-50 מתוך 451 שבועות (11.1% מכלל הדירוגים). במקום השני נמצאים במשותף המתחרים דיסקונט ולאומי, עם 9.3% מסך כל ההופעות לכל אחד.
משרד הפרסום מקאן ת"א התמקם הכי הרבה פעמים בראש דירוג הפרסומות הזכורות, עם 128 הופעות ושורה של מותגים, בהם בנק לאומי, טורנדו, פרטנר וביטוח ישיר. אחריו מדורג אדלר חומסקי & ורשבסקי, עם 111 הופעות.
משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב התברג הכי הרבה פעמים בראש דירוג הפרסומות האהובות, בעיקר הודות לפרסומות שיצר עבור חברת הביטוח "9". המשרד דורג 166 פעמים במקום הראשון במדד הפרסומות האהובות, מתוך 451 שבועות בסה"כ שבהם פורסם המדד במהלך העשור החולף (36.8% מכלל הדירוגים). במקום השני, במרחק עצום ממנו, נמצא מקאן ת"א עם 87 הופעות.

הכי הרבה פעמים במדד
בדקנו גם מי המפרסמים שנכנסו הכי הרבה פעמים למדד השבועי בעשור של 2015-2025, ללא קשר למיקום בטבלה. בדירוג זה מובילה חברת ביטוח ישיר, עם 360 שבועות מתוך 451 שבועות. במקום השני נמצאת רשת סופר-פארם עם נוכחות ב-328 שבועות. מפרסמים נוספים שהתברגו ביותר ממחצית שבועות המדד הם בנק מזרחי טפחות, ביטוח 9 ובזק.

את דירוג משרדי הפרסום שנכנסו הכי הרבה פעמים למדד, הן בזכורות והן באהובות, מוביל מקאן ת"א עם 942 מיקומים מתוך 4,510 בסך-הכול. בין המפרסמים שעמם נכנס המשרד למדד נמנים בנק לאומי, ביטוח ישיר, פרטנר, מקס, אל על, טורנדו ועוד.
במקום השני נמצא אדלר חומסקי & ורשבסקי עם 755 מיקומים, רובם הודות לקמפיינים שיצר עבור בנק דיסקונט ובזק, לצד yes, מפעל הפיס, חברת החשמל ועוד. במקום השלישי נמצא באומן בר-ריבנאי (696 מיקומים), ואחריו ראובני פרידן (574), גליקמן שמיר סמסונוב (424), גיתם BBDO (243), יהושע TBWA (109), לפ"מ (84), פרסמן ברוך (77) ו-NO NO NO NO NO YES (64).