אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי Via / צילום: יח''צ
בסוף שנת 2021 הגישה חברת ויה (Via Transportation) תשקיף חסוי לקראת הנפקה בוול סטריט, אך השינוי החד בשוק שסגר את חלון ההנפקות מנע ממנה להמשיך בתהליך. כעת היא מנסה שוב. החברה הודיעה אתמול (ד') שהגישה תשקיף חסוי ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, לקראת הנפקת מניות. בשלב זה אין כל פרטים בנוגע להיקף ההנפקה או לטווח המחירים והשווי המבוקשים בה. בגיוס הפרטי האחרון שביצעה החברה, שוויה עמד על כ-3.5 מיליארד דולר.
● הרווח זינק ב-61%: יצרנית השבבים הגדולה בעולם שוברת שיאים
● צניחת הדולר פוגעת בתיירים האמריקאים, אבל מיטיבה עם המשקיעים במניות זרות
ויה הוקמה על ידי היזמים דניאל רמות ואורן שובל, והיא מפעילה שירותי נסיעות באמצעות מערכת חכמה שמחשבת את מסלולי האיסוף, הנסיעה וההורדה של נוסעים. לפי החברה, התוכנה שלה מספקת פתרון מקצה לקצה לתכנון, אופטימיזציה ותפעול של מערכות תחבורה יעילות ושוויוניות, והיא פועלת ב-35 מדינות. החברה עובדת עם ערים, אוניברסיטאות ורשויות תחבורה.
החברה נחשבה לחד קרן כבר משנת 2017, ובין בעלי המניות הבולטים בה ניתן לציין את 83North, פיטנגו, אקסור, הרסט, בלקרוק וינוס הנדרסון.
אם ויה תתקדם הפעם עם תהליך ההנפקה ותצליח לבצע אותו, היא תהפוך לחברה הישראלית השנייה שמנפיקה השנה בשווי של מיליארדי דולרים, אחרי חברת הפינטק איטורו. שוק ההנפקות בארה"ב התעורר אחרי תקופה ארוכה של חולשה, ובמחצית הראשונה של השנה בוצעו 97 הנפקות ראשוניות, לעומת 69 במחצית הראשונה של 2024. עם זאת, היקף ההנפקות היה נמוך יותר, והסתכם ב-15.5 מיליארד דולר, לעומת 16.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. זאת על פי נתוני חברת Renaissance המספקת נתונים על תחום ההנפקות.