עומסים בנתב''ג / צילום: ap, Ohad Zwigenberg
עיכובים משמעותיים נרשמים מאז אמש בנמל התעופה בן גוריון, בעיקר בפריקת מזוודות ובטיפול בכבודה. נוסעים דיווחו על המתנה של למעלה מארבע שעות לאיסוף המזוודות, ובחלק מהמקרים נרשמו גם עיכובים בטיסות היוצאות. ברשות שדות התעופה עלו טענות כי מדובר בשביתה מצד עובדי שירות הקרקע, שמוחים על עומס חריג ותנאי עבודה ירודים.
● קבוצת לופטהנזה מחדשת את פעילותה בישראל: כך זה ייראה
● השיטה שתחסוך לכם כסף בהזמנת טיסה: כל מה שצריך לדעת על קוד-שייר
פנחס עידן, ועד עובדי רשות שדות התעופה, הסביר לגלובס כי הסיבה לעיכובים החריגים היא חוסר היערכות של ההנהלה מבחינת כוח-אדם. "אין שביתה, אנחנו הזהרנו והתרענו להנהלה שרצתה לפטר 100 עובדים, ולמזלנו הם לא עשו זאת. אני רוצה להאמין שההנהלה לא מתכחשת לכך שחסרים עובדים, ושהם עושים הכול כדי לתת את השירות הכי טוב, למרות שחסרים 200 עובדי תפעול".
רשות שדות התעופה מסרה כי העיכובים בנתב"ג נובעים ממספר סיבות: הראשונה היא עומס תפעולי חמור הנובע ממחסור בכוח-אדם. העלייה החדה במספר הנוסעים בתקופת הקיץ, ובפרט לקראת אוגוסט, מכבידה על מערכות השירות בשדה ופוגעת בזמני התפעול הרגילים. אמש (ה') עברו בנתב"ג יותר מ-71 אלף נוסעים - אחד הימים העמוסים ביותר מאז חידוש הפעילות לאחר המבצע באיראן.
לפי רשות שדות התעופה, המחסור בעובדים נובע גם מהיקף גיוס המילואים הנרחב של עובדים מהרשות. מרש"ת נמסר: "אנחנו מודעים לעומסים, פועלים בשיתוף-פעולה מלא עם כל השותפים שלנו בוועד העובדים ובהסתדרות, פועלים לשחרר את אנשי המילואים ודואגים לעבות את המשמרות בכוח-האדם הנדרש".
עוד נמסר כי "לאור העומס, אנחנו פועלים על-מנת לפתור את הסוגיה בהקדם, ומתנצלים בפני הנוסעים על העיכובים".