גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב הזה הוא חסכוני, מרווח ומצטיין בשורה של פרמטרים. אבל מחכה לו גם תחרות עזה

הקרוס־אובר של MG מציע מערכת הנעה סופר־חסכונית עם טווח חשמלי מכובד, תא נוסעים מרווח ויכולת דינמית "אירופית" ● ליצרנים מערביים אין תשובה אליו

MG HS פלאג־אין 2025 / צילום: יח''צ
MG HS פלאג־אין 2025 / צילום: יח''צ

כאשר יצרני הרכב האירופאים מתלוננים על "הפלישה הסינית לאירופה" הם מתכוונים, בדרך כלל, למותג MG של קבוצת SAIC. חברת הענק הממשלתית הזו מנסה כבר מזה שני עשורים להשיג דריסת רגל משמעותית באירופה. בשנים האחרונות היא החלה להשיג את היעד עם קרוב ל־250 אלף כלי רכב ב־2024 לבדה, שהיוו למעלה מ־85% מסך מכירות כלי הרכב הסינים באירופה באותה שנה.

מבחן דרכים | החל מ-175 אלף שקל, עם פוטנציאל להנחה משמעותית. הרכב הזה עשוי להיות בחירה משתלמת
מבחן דרכים | הרכב שמציג ביצועים מרשימים, תא נוסעים מרווח ומחיר יקר מאוד

בנובמבר אשתקד עלתה התוכנית של החברה על מהמורה משמעותית, כאשר נציבות השוק האירופי החליטה להפוך אותה לדוגמה - והטילה על כלי הרכב החשמליים שלה "מכס מגן" שהוא הגבוה ביותר, שמוטל כיום באירופה על יצרן רכב כלשהו - לא פחות מ־45% במצטבר.

יצרנים מערביים רבים היו מתרסקים בשל כך ומתקשים להתרומם במשך שנים. אבל מאחורי SAIC ניצבים המשאבים והמוטיבציה של מעצמת סחר גלובלית, כך שבתוך פחות מחצי שנה הציגה MG שתי סדרות חדשות של דגמי קרוס־אובר בתקינה אירופית מלאה, שמצוידות במנועי בנזין, הייבריד ופלאג־אין, שעליהם לא חל הקנס האירופאי. האחרונה שבהן, שנחתה כאן לאחרונה, היא סדרת ה־HS החדשה.

עיצוב חיצוני

חיצונית ה־HS לא מנסה לכתוב פרק חדש בעולם עיצוב הרכב. יש לו ממדים מכובדים ופרופורציות טיפוסיות של קרוס־אובר משפחתי בגודל בינוני. חד עין יזהו בו שלל אלמנטים עיצוביים "בהשראת" דגמים סיניים ומערביים ידועים. למשל, פנסי חזית צרים ומלוכסנים בנוסח BYD, פרופיל צד שמזכיר להיטי מכירות כמו יונדאי ספורטאג' וקיה טוסון, וזנב, שעיצובו יגרום אפילו למעצבים הרגועים של לקסוס להירשם לסדנה לניהול כעסים.

אלמנט העיצוב הבולט ביותר, תרתי משמע, הוא גריל ענק ומחורץ שנמתח קדימה מתוך הפגוש הקדמי. בסך הכול הרכב נראה מכובד מבלי למשוך יותר מדי תשומת לב.

תא הנוסעים של ה־HS החדש צמח בכל הממדים לעומת הדגם היוצא וזכה לתוספת של ארבעה סנטימטרים לבסיס הגלגלים. המושב האחורי רחב דיו עבור שלושה מבוגרים ומאפשר להם למתוח רגליים קדימה בחופשיות, גם כאשר נהג ונוסע גבוהים יושבים לפניהם. מרחב הראש טוב מלפנים ומאחור ותנוחת הישיבה מלפנים גבוהה וטבעית, אם כי הבליטות בריפוד המושבים הקדמיים דורשות הסתגלות ועמודי הגג הקדמיים המקושתים חוסמים חלק משדה הראייה לפנים־הצידה.

תא המטען רחב ונפתח חשמלית, אך בדגם ה־PHEV, שצריך לאכלס סוללה גדולה, נפח ההטענה שלו התכווץ לכ־441 ליטר אולם הוא עדיין שימושי למשפחות.

פנים הרכב

עיצוב הפנים שמרני וסולידי עם משטחים מוצקים ו"אווירה גרמנית" בולטת; מערך התצוגה הרוחבי והצר נראה כמו העתק דגמי הדור האחרון של יונדאי/קיה ואינו טיפוסי לרכב מתוצרת סין.

המסכים חדים וברורים ומציגים גרפיקה נאה ומפות ניווט ברזולוציה גבוהה גם בלי ממשק טלפוני. מנגד אין כאן מתגים פיזיים לשליטה על מערכת האקלים והקול וצריך לדפדף בכמה תפריטים כדי לנתק את מערכות הבטיחות השונות. זו סוגיה חשובה מכיוון, שחבילת הבטיחות ברכב היא מהטורדניות ביותר בהן נתקלנו עם נטייה לעודף אזהרות ורגישות. וכך, כדי להחזיר את שלוות הנפש צריך לדפדף בשניים־שלושה תפריטים - ולנתק חלק מהמערכות אחרי כל התנעה. כגיבוי ישנה גם מערכת פיקוד קולית באנגלית אבל היא קשת הבנה, למעט פקודות בסיסיות.

מוט ההילוכים ממוקם בצורה נוחה בין המושבים "כמו פעם", פתחי האוורור גדולים ונשלטים ידנית. אבל יש צורך בהפעלת המזגן בעוצמה גבוהה ודי קולנית כדי להתגבר על התלהטות התא בקיץ הישראלי.

איכות הייצור שודרגה משמעותית לעומת התחושה הזולה ששידרו דגמי עבר של MG וחלק גדול ממערך הפיקוד והדלתות עטוי כעת בדיפון נאה ונעים למגע. גם בידוד הרעשים יעיל מאד עד סביבות 130 קמ"ש. עם זאת, כנראה שקשה להיפטר מהרגלים ישנים ותא הכפפות, למשל, עדיין עשוי מפלסטיק דקיק וקשיח.

האבזור התקני מכובד ותואם את המקובל בקרב הסינית עם מושבים חשמליים קדמיים, ריפוד דמוי עור, חישוקי 19 אינץ', דלת אחורית חשמלית. אבל בולט בחסרונו גג שמש, שהוא כיום פריט כמעט סטנדרטי בפלח המחיר הזה, בוודאי בסיניות.

מנוע וטווח נסיעה

כאמור ה־HS מגיע לישראל עם בחירה בין שלושה סוגי מערכות הנעה כאשר למבחן התייצב "דגם הדגל" עם מערכת פלאג־אין חדשה לגמרי, שמשלבת מנוע 1.5 ליטר בנזין, מנוע חשמלי חזק וסוללה בקיבולת מכובדת של 21.4 קילוואט־שעה, שהיא גדולה משמעותית מזו של הדגם היוצא.

זוהי מערכת בוגרת ומרשימה, שברירת המחדל שלה ברוב התנאים היא נסיעה חלקה, שקטה ודי רגועה על חשמל בלבד. כאשר מעבירים את בורר מצבי התכנות למצב הספורטיבי התאוצות מרשימות. רק כאשר הסוללה מתרוקנת לגמרי, לרוב אחרי 80־90 ק"מ בנסיעה נמרצת, מתחילים להבחין בקיומו של מנוע הבנזין - וגם אז הוא נכנס לפעולה באופן מעודן ודי שקט. שלא כמו הרבה מעמיתותיה הסיניות, MG לא נוקבת בטווח כולל שאפתני של נסיעה על חשמל/בנזין אבל היא כן מדווחת על צריכת דלק משוקללת בנזין/חשמל של כ־200 ק"מ לליטר ב־WLTP.

זהו אמנם נתון תיאורטי אבל נראה כי מי שיקפיד על טעינה סדירה של הסוללה, ויימנע מנסיעות מאד ארוכות, יוכל לפקוד את תחנת הדלק לעיתים די נדירות. אחזור האנרגיה בבלימה קיים על הנייר, אך כמעט אינו מורגש.

על הכביש

מפגש קודם שלנו עם ה־ZS החדשה, שהיא האחות הקטנה של ה־HS, הפתיע אותנו בכל הנוגע לתחושה הדינמית ה"אירופית" שהיא שידרה. גם האחות הגדולה כויילה ככל הנראה על ידי אותם מהנדסים אירופים מיומנים והדבר בולט בהיגוי עם היזון חוזר ומדויק למדי, ששומר על הנהג בתמונה.

למרות משקל עצמי של 1.85 טון וכיול רך יחסית של המתלים נטיית הגוף די מרוסנת על כבישים מפותלים והיציבות הכיוונית במהירויות גבוהות טובה. זו לא מכונית ספורטיבית, אבל היא בהחלט לא "הולכת לאיבוד" על האספלט. המתלים הרכים יחסית עושים עבודה סבירה בספיגה של רוב הזעזועים, אבל מהמורות חדות בעיר עדיין מורגשות בתא, במיוחד מאחור.

מחיר

MG HS פלאג־אין עולה בישראל כ־203 אלף שקל. בשורה התחתונה הרכב מהווה שיפור משמעותי מאד לעומת קודמו, הוא חסכוני מאד והוא אפילו מצטיין ביחס לקבוצתו בתחומים, שהפתיעו אותנו, כמו יכולת דינמית. אבל בשוק הישראלי הוא ניצב כיום מול כלים סינים מקבילים, שחלקם זולים ומאובזרים יותר ולא פחות חדורי מוטיבציה. ובמלחמת המחירים הזו, כמו במלחמת המחירים המקבילה שמתנהלת כיום בסין, מי שינצח הוא מי שיצליח לתת הנחות גדולות יותר.

חלק מהמתחרות

ג'אקו J7 פלאג־אין
190־203 אלף ש' עולה גרסת הפלאג־אין של ג'ייקו J7, הנמכר ביותר בקטגוריה, עם מנוע בנזין 1.5 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה בהספק 342 כ"ס וטווח של 91 ק"מ על חשמל. תא הנוסעים איכותי ומאובזר, אך תא המטען קטן.

ג'אקו J7 פלאג־אין / צילום: יח''צ

BYD SEAL U פלאג־אין
במחיר 200־215 אלף ש' לפני מבצעים, גרסת הפלאג־אין של הקרוס־אובר מבית BYD מציעה ממדים מכובדים, עיצוב סולידי ותא נוסעים איכותי. לגרסה הבכירה טווח חשמלי של עד 125 קילומטר בזכות סוללה גדולה במיוחד.

BYD SEAL U פלאג־אין / צילום: יח''צ

עוד כתבות

קונים בפריפריה בתקווה שהמדינה תשפוך הטבות. אתר בנייה באשקלון / צילום: Shutterstock, Yuri Dondish

שוק הדיור שינה מומנטום - אז למה 5,844 ישראלים קנו דירה ביוני?

תחושת עושר קולקטיבית, שוק מניות פורח וגימיקים שיווקיים מצליחים - כל אלה דוחפים אלפי ישראלים לקנות דירה דווקא כשכולם מספידים את השוק ● בין ימי חג, טילים וריבית גבוהה שהורדתה רק מתרחקת, הנתונים מראים: הפסיכולוגיה נשארת חזקה מהסטטיסטיקה

מאיה שוורץ / צילום: עדו לביא

המרוץ לנשיאות התאחדות התעשיינים נפתח, וזו המועמדת החדשה

מנכ"לית איגוד ההייטק, מאיה שוורץ, תתמודד במרוץ לנשיאות התאחדות התעשיינים, כאשר מדובר בפעם הראשונה שאישה מתמודדת על התפקיד ● השף שגב משה ישיק בשבוע הבא את מסעדת SEGEV DINER הכשרה בפתח תקווה ● ויאיר אבידן, המפקח על הבנקים לשעבר, מצטרף לאוניברסיטת רייכמן כעמית מחקר בכיר ● אירועים ומינויים

מה יקרה אם נבטל את האינסוף? / צילום: Shutterstock

מאות מתמטיקאים התכנסו לאחרונה עם רעיון מהפכני והותירו את הקהילה המדעית בהלם

בכנס שנערך באוניברסיטת קולומביה דנו כמה מאות מתמטיקאים באפשרות לבטל את אקסיומת האינסוף המקובלת, מאחר שהיא מעכבת את התקדמות המדע ● האינסוף אולי קיים, אומר פרופ' דורון ציילברגר בראיון לגלובס, אבל למתמטיקה אין צורך בו ● בקהילת המדעים המדויקים הרעיון הזה עדיין נחשב מוזר מאוד

הפגנה למען שחרור החטופים / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שביתה למען החטופים: האם העובדים יקבלו שכר, ומה אם המעסיק מסרב לשבות

אילו גופים צפויים לשבות ביום ראשון הקרוב, האם עובדים שיפגינו זכאים ליום חופש, והאם ישולם שכר גם אם המשרד כולו נסגר? ● גלובס עושה סדר

מערכת הלייזר של חברת EOS האוסטרלית / צילום: צילום מסך מיוטיוב

המדינה שמצליחה לעקוף את ישראל ביצוא מערכות לייזר

בעוד שמערכת ההגנה האווירית באמצעות לייזר, מגן אור, צפויה להפוך למבצעית ברבעון האחרון של השנה, חברת EOS האוסטרלית סגרה חוזה בגובה כ-80 מיליון דולר למדינה באירופה ● אוקראינה פיתחה מערכת לייזר קלת־משקל ליירוט רחפנים ● סטארט־אפ ישראלי בתחום סימולציות האימונים מתרחב לתחום הגיימינג ● ודנמרק יוצאת למסע רכש בתחום ההגנה האווירית, מבלי לכלול את ישראל ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

תמונה שיצר GPT–5 כשהתבקש לתאר ויזואלית את גרסתו החדשה / צילום: צילום מסך מתוך הצ'אט

מודל GPT-5 יצא לשוק. עד כמה הצ'אט השתפר?

OpenAI השיקה את מודל הבינה המלאכותית החדש שלה, והבטיחה ביצועים מהירים יותר, לצד זכירת המשתמש ופיצ'רים כמו מצב אוטומטי, למידה ויכולת כתיבת קוד ● בפועל, השינויים מינוריים למדי

אינפלציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

קצב האינפלציה השנתי ירד ביולי ל-3.1%; מחירי הדירות יורדים חודש רביעי ברציפות

האינפלציה עלתה בחודש יולי ב-0.4%, בהתאם לצפי בשוק ● השינוי במחירי השכירות ובמחירי הטיסות אחראי לחצי מהעלייה החודשית באינפלציה ● מחירי הדירות ירדו ב-0.5% ומחוז תל אביב בלט בירידות

גרסה מוגדלת של טסלה Y / צילום: יח''צ

שישה מושבים ב-3 שורות: הטסלה החדשה שנחשפה בסין

טסלה השיקה בסין גרסה מוגדלת של מודל Y ודגם לואו־קוסט, ועל פי הערכות הדגמים צפויים להגיע לישראל עוד השנה ● ההסתדרות ונמל אילת מתכוונים לקדם חקיקה שתחייב את יבואני הרכב בישראל לפרוק בנמל אילת כלי רכב שמיובאים מהמזרח ● ושני דגמים של המותג הסיני לינק אנד קו הושקו בישראל ● השבוע בענף הרכב

אמיל ויינשל / צילום: רמי זרנגר

"ידענו שקנינו נכס נדיר": מייסד ווישור על הקאמבק במניה

אחרי קריסה של 80% - מניית הביטוח הדיגיטלי התאוששה ומשקיעיה, בראשות אמיל ויינשל וצבי ברק, שווים מאות מיליוני שקלים ● "לא היה רגע שבו התחרטנו על רכישת איילון", מצהיר ויינשל. "כשהרימו גבה על מה קנינו ובאיזה מחיר, ידענו שאיילון היא נכס נדיר"

צילומים: ענת לברון, איל יצהר, שלומי יוסף, תמר מצפי, טלי בוגדנובסקי

מי חברת הגמל והפנסיה המצטיינת בישראל? תלוי את מי שואלים

כל חברת ביטוח ופנסיה משווקת את עצמה כ"מצטיינת" ● עודף המסלולים, והקושי היכולת להשוות ביניהם, יוצרים בלבול שמותיר את המוסדיים מאחור ● מדד המותגים 2025

רמת החייל / צילום: Shutterstock

מחיר מטרה בשדרות, 1,000 דירות בבנימינה: רמ"י פרסמה מכרזי ענק לקרקעות

במכרזים הנוכחיים כלולות אלפי דירות מסובסדות בלב אזורי הביקוש, בין היתר, בכפר סבא, בקדימה צורן ובראשון לציון ● אחד המכרזים המסקרנים הוא מכרז ל-342 יחידות דיור, בשלושה מתחמים ברמת החייל בתל אביב

כהן, לארי, פרידמן, לוי, ענתבי / צילום: יח''צ, תמר מצפי, איל יצהר, שלומי יוסף, ענבל מרמרי

עלייה דו ספרתית ברווח ובאשראי לציבור: הבנקים סיפקו עוד רבעון בלתי נתפס

חמשת הבנקים הגדולים בישראל הציגו עלייה של 10% ברווח הנקי הרבעוני ל־8.4 מיליארד שקל - שמחציתו תחולק כדיבידנד º לאומי עם הרווח הגבוה במערכת, והפועלים צמוד אליו ● הבינלאומי עם התשואה הגבוהה ביותר להון, ומי הבנק שהפריש הכי הרבה להפסדי אשראי

עו''ד עמית חדד וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם סנגורי נתניהו יתפטרו מהייצוג? רומזים שייתכן שישקלו זאת

הסיבה: החלטת השופטים במשפט נתניהו לעבור לארבעה ימי דיונים בשבוע ● התפטרות סנגורים מייצוג בעיצומו של משפט מצריכה את הסכמת השופטים, וסביר להניח שזו לא תינתן

סאניווייל, קליפורניה. גוגל התחייבה לבנות 15 אלף יחידות דיור / צילום: Shutterstock

ענקיות הטכנולוגיה התחייבו להשקיע בדיור - התוצאות לא עומדות בציפיות

גוגל, מטא ואפל הקצו מימון במיליארדי דולרים לבנייה של אלפי יחידות דיור, אך חלק מהיוזמות מתעכבות ● מטא התחייבה ב־2019 לתרומת קרקע בשווי 225 מיליון דולר במנלו פארק, אולם הפרויקט עדיין לא נבנה

תקיפת צה''ל בלבנון (ארכיון) / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל: תקפנו מספר מנהרות תת-קרקעיות של חיזבאללה בדרום לבנון

ישראל העבירה מסר תקיף למתווכות - לפיו היא תהיה מוכנה לדון רק בעסקה מלאה לשחרור חטופים ● המשטרה עצרה 5 מפרי סדר שהציתו צמיגים במחאה לשחרור החטופים בנתיבי איילון ● כוחות אוגדה 99 נכנסו לשכונת זייתון בעזה, אולי כשלב ראשון להשתלטות על העיר הגדולה והחשובה ביותר ברצועה ● רשמית: חמאס יופיע ב"רשימה השחורה" של האו"ם על פשעי מין בסכסוכים אלימים ● 50 חטופים - 678 ימים בשבי • עדכונים שוטפים

אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי Via / צילום: יח''צ

בדרך להנפקה: חברת ויה הישראלית חושפת הפסד שנתי של 100 מיליון דולר

ההפסד השנתי של חברת טכנולוגיית התחבורה בסוף 2024 עדיין משמעותי ועומד על כ-90 מיליון דולר - ירידה של 23% מ-116 מיליון דולר ב-2023 ● בגיוס ההון הפרטי האחרון של ויה, בפברואר 2023, עמד שווי החברה על 3.5 מיליארד דולר

חזית ההסברה / צילום: Shutterstock

המוחות הכי מבריקים והכלים הכי מתקדמים נמצאים כאן, אז איך ישראל בכל זאת מפספסת בחזית ההסברה

התעמולה האנטי־ישראלית הפכה לאפקטיבית במיוחד במלחמה. החל מקמפיין ההרעבה שזכה לחשיפה רבה ועד הטענות לטבח מכוון נגד תושבי עזה ● על היעדר ההסברה מחפים חברות ויזמי הייטק מתחת לרדאר, בין היתר באמצעות מערכות להפצת מסרים בעולם, ניטור רשתות בוטים וניסיון להשפיע על הנרטיב השלילי שנוצר לישראל ● אז למה המדינה לא ממנפת את העליונות הטכנולוגית להסברה?

דיווח: דרום סודאן הסכימה לקלוט פליטים מעזה. זה מה שתקבל בתמורה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: ענקית הציוד הביטחוני הגרמנית RENK מאיימת שתעביר חל מהייצור שלה לארה"ב אם יהיה אמברגו על ישראל, הטיסות מבריסל לישראל מתופעלות על ידי מתנדבים ודיווחים שדרום סודאן הסכימה לקלוט פליטים מעזה ● כותרות העיתונים בעולם 

תרמית מניות / צילום: Shutterstock

"גם שומרי הסף כשלו": כך נפלו כמאה ישראלים בתרמית מניות והפסידו 20 מיליון שקל

חיילים, פנסיונרים ובכירים בהייטק: נוכלים שהתחזו לדמויות מפתח בעולם ההשקעות הפילו בפח ישראלים מכל שכבות החברה, בהם מי שמחשיבים עצמם סוחרים מיומנים ● כעת נבחנת הגשת תביעה ייצוגית נגד הרגולטורים, הברוקרים ומטא - שנטען שגררה רגליים ובכך אפשרה להונאה להתקיים בפלטפורמות שלה

רפורמת הפרטיות / צילום: Shutterstock

חובת מינוי ממונה הגנת הפרטיות: מה צריך לדעת על תיקון החוק שנכנס לתוקף

תיקון 13 בחוק הגנת הפרטיות ייכנס השבוע לתוקף ויחייב גופים ציבוריים וארגונים המעבדים מידע רגיש בהיקף נרחב למנות ממונה על הגנת הפרטיות ● מהן סמכויות הממונה, עד כמה המלצותיו מחייבות את ההנהלה, ומי חשוף לקנסות בהיעדר מינוי? ● גלובס עושה סדר