דן שנבך, מנכ''ל חברת חוצה ישראל / צילום: יונתן בלום
דן שנבך, אשר מכהן כמנכ״ל חברת חוצה ישראל למעלה מ-8 שנים, סיכם עם דירקטוריון החברה על סיום תפקידו במהלך החודשים הקרובים ויישאר בתפקידו עד לכניסתו של מנכ"ל חדש, כך הודיעה היום (ה') חברת חוצה ישראל.
● בלעדי | בשל עיכוב בגיוס מימון: פתיחת הרכבת הקלה מחיפה לנצרת תידחה
● בניו יורק מציינים חצי שנה כמעט בלי פקקים - האם ת"א תהיה הבאה בתור?
שנבך, בן 62, אל״מ במילואים בחיל האוויר, הוא בעל תואר EMBA במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, ותואר B.Sc בהנדסה אזרחית מהטכניון. לפי החברה, בתקופתו של שנבך עלה תקציב הפיתוח של החברה לאחר שבשנת 2025 הגיעו לכ-2.5 מיליארד שקל והם צפויים לחצות את רף ה-4 מיליארד שקל תוך שנתיים והוא הפך את החברה "מחברת פרויקט להקמת כביש 6, לזרוע ביצוע מובילה של משרד התחבורה שפועלת בתחומי העירוני, הבינעירוני, רכבת קלה, PPP ועוד". ובין הפרויקטים שקידמה החברה בתקופתו: מקטע 6 צפון מיוקנעם לסומך, שדרוג מקטע עין תות-יוקנעם, קידום הארכת כביש 6 צפונה ממחלף סומך לבית העמק ודרומה ממחלף שוקת לנבטים, חיבור רהט לכביש ועוד.
פרישתו מהווה לעמדת רבים בענף גם סוף למתחים
פרישתו של שנבך מהווה לעמדת רבים בענף גם סוף למתחים שנוצרו בין החברה לרשות החברות. נזכיר שבתחילת השנה, דירקטוריון חוצה ישראל האריך את כהונתו בחמש שנים. גורמים בענף ייחסו בשעתו את המהלך לניסיונות החברה לחשק את רשות החברות ולמנוע אפשרות למיזוג בין חוצה ישראל לנתיבי איילון - מהלך שמקודם מזה שנים מפעם לפעם אך לא יצא אל הפועל, אך ברשות הביעו זעם על כך וגורמים בממשלה צפו כי היא תגיב בחריפות ליוזמה וכי זו תוביל לקיצוץ בשכר בכירים בחוצה ישראל. לאחר מכן בחודש מרס, אמר רועי כחלון מנהל רשות החברות בכנס תשתית לעתיד של גלובס, כי עתיד החברה להיסגר ולהתאחד לתוך חברת נתיבי איילון הממשלתית, הרשות פעלה להוריד את סיווג החברה באופן שלא תוכל למנות יושב ראש קבוע. ואולם, במשרד התחבורה התנגדו למיזוג ואף מתכננים שם להוסיף סמכויות נוספות לחברה.
בינתיים, החברה לא הוכיחה עמידה בלוחות הזמנים לקידום הפרויקט הגדול ביותר שלה - קו הרכבת הקלה בין נצרת לחיפה והוא נמצא בעיכובים בעקבות המלחמה, אבל גם בעקבות סוגיות ניהוליות שונות כשהעיכובים, יש לציין, התחילו עוד לפניה.
לאחרונה, הוצע לשנבך לשמש מנכ"ל עוד כשנתיים, אך הוא בחר לפנות למגזר הפרטי. בגלובס פורסם השבוע כי בכוונת השר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם לקדם לתפקיד יו"ר החברה את איש הליכוד בני כשריאל. גורמים בענף חוששים שהמינוי שזיקתו הפוליטית ברורה הוא רק ההתחלה בדרך למינוי מנכ"ל "נוח" וזאת לאחר סיום כהונתו של שנבך, איש מקצוע לכל הדעות.