טוקיו, יפן / צילום: Shutterstock
36.87 מיליון מבקרים בינלאומיים נכנסו ליפן בשנת 2024, שיא תיירות של כל הזמנים ועלייה של כ־47% בהשוואה לשנה הקודמת. הזינוק מגיע במסגרת מדיניות ממשלתית לעידוד התיירות כחלק מהתמודדות עם ההאטה הדמוגרפית במדינה וניסיון להחיות את הכלכלה המקומית באזורים הכפריים. ממשלת יפן הציבה יעד שאפתני של 60 מיליון תיירים בשנה עד 2030, ובמרץ 2025 הנחה ראש הממשלה שיגרו אישיבה את שרי הממשלה לגבש תוכנית פעולה מקיפה להגשמת היעד.
● אלטרנטיבה ליוון: המדינה המוסלמית שהפכה ללהיט בקרב הישראלים
● מדד המותגים 2025 | חברות התעופה האהובות על הישראלים: באיזה מקום אל על, ומי החליפה את טורקיש איירליינס?
גם ב־2025 המגמה נמשכת: בחצי השנה הראשונה כבר נרשמו כ־21.5 מיליון מבקרים, עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חודש מרץ לבדו רשם שיא כניסות של למעלה מ־10 מיליון תיירים, הקצב הגבוה ביותר שנמדד עד כה לתקופה זו.
גם מישראל נרשמת נהירה: לפי נתוני רשות שדות התעופה, חלה עלייה של כ־38% במספר הישראלים שטסו ליפן במחצית הראשונה של 2025 לעומת התקופה המקבילה ב־2024. אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה קו ישיר לטוקיו, אך רבים בוחרים להגיע דרך טיסות קונקשן באיחוד האמירויות או יעדים נוספים במזרח.
התושבים לא מסתגלים
ההתפרצות התיירותית מלווה באתגרים: יותר מ־70% מהלינות של תיירים מתרכזות בחמש ערים מרכזיות: טוקיו, אוסקה, קיוטו, הוקאידו ופוקואוקה, מה שגורם לעומסים חריגים בתחבורה הציבורית, לחץ על תשתיות ותלונות תושבים על ירידה באיכות החיים.