גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המיתוג שמאחורי האקזיט הישראלי הגדול ביותר אי-פעם

בגיל 29 בלבד רועי כץ הוא מנהל המותג של WIZ, שעומדת לקראת אקזיט ענק הודות להצעת הרכישה מגוגל תמורת 32 מיליארד דולר ● בראיון למדד המותגים של גלובס הוא מסביר איך מייצרים בולטות גלובלית לשחקנית צעירה בענף הסייבר, ומה למד מהמייסד אסף רפפורט ● מדד המותגים 2025

רועי כץ / צילום: רמי זרנגר
רועי כץ / צילום: רמי זרנגר

רוב האנשים בעולם, וגם בישראל, רואים בפקקי תנועה מטרד שמעכב אותם בדרך למשימה או החוויה הבאה. אבל עבור רועי כץ, מנהל המותג של חברת הסייבר WIZ, הפקקים של תל אביב הם מקור השראה. "אני מאוד מאמין בסימנים, וכשאני צריך השראה, היא מגיעה אליי בפקקים. פתאום יש שיר ברדיו שיכול להגיד לך משהו, או איזו חנות שמעוררת בך הרהורים. ואז אני הולך לצ'אט GPT, כדי שיעזור לי להמחיש את מה שיש לי בראש, ולשכנע אנשים אחרים שהם אולי פחות יצירתיים. זה כלי שכנוע מדהים, שחוסך המון זמן".

למדד המותגים המלא לשנת 2025

יכולת שכנוע גבוהה היא חלק מארסנל הכלים ההכרחיים של כץ, בהתחשב בכך ששוק הסייבר מתאפיין במיתוג של הפחדה בצבעי אדום ושחור, בעוד שהוא העדיף להתנער מהקו הזה ולהכניס במקומו הרבה ורוד. "בתערוכות של הענף מחלקים בביתנים אחרים גרב שחורה או אפורה עם לוגו, ולעומת זאת אצלנו הגרביים הראשונים היו ורודים עם דוגמה של יוניקורן רוכב על טיל, לכבוד זה שהפכנו להיות יוניקורן תוך 15 חודשים", הוא מספר.

"לא ידענו איך יגיבו לזה, כי הפרסונה שלנו היא כנראה גבר לבן אמריקאי בסביבות גיל 40, אבל הטירוף שזה יצר - יכולת לראות גברים מסתובבים עם חליפה רצינית וגרביים ורודים - השתית את כל מה שאנחנו עושים מאז. התחלנו עם 5% ורוד, ראינו איך זה נותן קונטרסט לכחול הגברי הבטוח בעצמו - פתאום יש נשיות, רוך ומשחקיות - והיום יש אצלנו הרבה יותר ורוד".

עד כמה התפקיד שלך מסייע להצלחה של WIZ?
"מיתוג מאוד חשוב לצמיחה של חברה. אני מאוד גאה במיתוג של WIZ, כי אני מאמין שהוא תרם באופן משמעותי לצמיחה של החברה ברמה של התפיסה שלנו. אני גם רואה את זה בנתונים. ברגע שהתחלנו לעשות Themes בכנסים, קיבלנו פי 3.5 לידים מאשר אירוע שלא עשינו בו, כי יותר אנשים הגיעו לביתן שלנו".

"עושים הכול מחדש"

כץ, רק בן 29, אינו אוחז בתואר אקדמי בשיווק או מיתוג, אבל מילדות היה ברור שהכיוון הוא יצירתי. "חלמתי להיות מעצב תפאורות, אימא שלי זרמה איתי, ובנו לי תיאטרון בבית. זה עיצב אותי והוביל אותי למקום שבו אני היום", הוא מספר. "בגיל 12 חבר הראה לי פוטושופ בפעם הראשונה, והייתי בהלם טוטאלי. הגעתי הביתה, הורדתי את התוכנה למחשב והתאמנתי.

"אחרי הצבא יצאתי לטיול הגדול, והחלטתי שכשאחזור אהיה מעצב - אבל כשחזרתי הייתה קורונה. שלחתי מאות מיילים של קורות-חיים לכל החברות, וכל המגייסות אמרו לי שעוצרים הכול. אז עבדתי בוולט, והתחברתי לצוות המרקטינג שעבדו עם סוכנות חיצונית. כך התחלתי לעסוק גם בעיצוב, ובמקביל הייתי פרילנסר בעוד כמה מקומות קטנים.

"לילה אחד, בשעה 23:00, אסף (רפפורט) התקשר ואמר שהוא צריך עזרה ממש בקטנה, כי הוא משיק אתר חדש. הכול היה לא אפוי, באווירת סטארט-אפ מהרגע לרגע. וככה התחלתי להיות פרילנסר של וויז. אחרי כמה חודשים הצטרפתי לחברה באופן רשמי. במשך שנתיים הייתי מעצב גרפי ומעצב קריאייטיב, ואז היה שינוי ארגוני, וקיבלתי הזדמנות להקים צוות מיתוג ועיצוב".

מה עשיתם עד אז בתחום הזה?
"היה ניסיון עם חברת טיר וואן גלובלית, הכי נחשבת, אבל התוצאות היו לא טובות ולא מחוברות לשוק. כשקיבלתי את התפקיד, החלטנו שעושים הכול מחדש ומערערים על כל ההפחדות והרצינות. ניסינו למתוח את הגבולות כמה שאפשר ולעשות מהלכים שהם הכי לא שגרתיים לשוק הזה".

מה נחשב לא שגרתי באותה תקופה?
"כל אתר של אבטחת ענן היה בצבעי אדום ושחור. זה גם הגיוני, כי באבטחה פחד עובד - הוא מניע חברות, מזיז תקציבים וגורם לאנשים לפעול. אבל אנחנו הבנו שזה לא עובד טוב לאורך זמן. אדם לא יכול במשך שנים להסתכל על אזעקות, הוא כבר נהיה קהה-חושים לסכנה.

"בנוסף, וויז הוקמה מתוך הבנה שלמוצר טוב לא מספיק להיות חדשני, הוא גם חייב להיות כיף ופשוט לשימוש. החזון היה להראות את הדברים בצורה הכי מהנה, בלי פאניקה ובלי הפחדה. לכן החלטנו לתרגם את חוויית המשתמש שיש בה שליטה ובהירות, לחוויה מיתוגית".

מייסדי וויז / צילום: אבישג שאר ישוב

השנתיים הראשונות התאפיינו בניסוי ותעייה, "ושום דבר לא פוצח. למשל, ניסינו כיוונים מקצועיים וטכנולוגיים שנראו כמו מיתוג של בנק. אלה ערכים חשובים, אבל הם ממש לא גורמים לך לבלוט בעולם שיש בו חברות סופר מבוססות עם מותגים מאוד חזקים, וכל חודש מצטרפים עוד הרבה סטארט-אפים".

מדוע בכל זאת הוחלט להמשיך בעבודת אין-האוס? "שיווק זה המקום לכל הניסויים. ובכלל, בעולמות ה-AI הכול מהיר וקל", משיב כץ, וממחיש באמצעות דוגמה. "לאחד הכנסים עשינו סופרמרקט עם 30 מוצרי מזון וניקיון, שכולם מבוסס על בדיחות פרטיות של אבטחה, ברמת הפרטים על גב האריזה והאותיות הקטנות. לסוכנות חיצונית זה היה מאתגר על גבול הבלתי אפשרי להגיע לכזו רמת קשר עם הלקוחות, כי זה לא משהו שאתה יכול להגיע אליו גם אם תעשה מחקר.

"לי יש היכרות עם השוק, כי אני ארבע שנים בתוכו, ואני יושב פה עם העובדים. למשל, כשהיה חסר לי מוצר, ישבתי עם הצוות וביקשתי רעיון לפחיות (של אנדי וורהול), והם הציעו שאעשה 'אקרונים סופ' - מונח שמתאר את מרק האותיות וראשי -התיבות של אבטחת הענן. זה פיצוח גאוני. אתה יושב איתם בארוחות צהריים, שומע את הבדיחות שמצחיקות אותם ויוצר את החיבורים. ואז אני יודע בוודאות שזה יצחיק את הלקוחות".

זה זמן קסם

WIZ, שהוקמה בשנת 2020 על-ידי אסף רפפורט, ינון קוסטיקה, רועי רזניק ועמי לוטבק, מספקת פתרונות אבטחה למערכות מחשוב בענן. הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים לזהות, לתעדף ולטפל בחולשות אבטחה במערכות הענן שלהם, ללא צורך בהתקנת תוכנה על השרתים. חמש שנים לאחר הקמתה, ה-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) שלה עומד על 700 מיליון דולר, ולפני חודשים אחדים דווח כי ענקית הטכנולוגיה גוגל מתכננת לרכוש אותה תמורת סכום עתק של 32 מיליארד דולר.

כדי להדגים את הייחוד של החברה, כץ משתמש בדימוי של חגורת בטיחות ברכב, ששאל מרפפורט. "כשאת מסתכלת על השוק, את רואה שכולם שמים את הפוקוס על הסכנה. אבל חגורת בטיחות מאפשרת לך נהיגה כייפית. זה פיצוח מטורף, מצפן שעוזר לי לדעת היכן לשים את הפוקוס בכל דבר שאני עושה. בזכות שפת האיור שבחרנו, אני יכול לדבר על סיכון בלי להכניס פאניקה, ולפשט הרבה מורכבויות".

הסופרמרקט של WIZ הוא רק דוגמה אחת ליצירתיות של כץ, שמגיעה לשיאה בכנסים הגדולים של הענף - ה-RSA בסן פרנסיסקו ("זה הסופרבול של אבטחת הענן") ו-Re:Invent בלאס וגאס. הדוכן המשמעותי הראשון שעיצב היה בהשראת "הקוסם מארץ עוץ" ונקרא "וויזארד אוף וויז", משום שעובדי החברה קוראים אחד לשני וויזארדס. "בנינו את דרך הלבנים הצהובות, והבאנו שחקנים שיגלמו את דורותי ואת איש הפח", הוא מספר. "קיבלנו פידבקים מדהימים על יצירתיות, אבל משהו לא הרגיש מספיק מחובר למוצר".

שימוש ברעיון של קסם יכול להיתפס גם כאחיזת עיניים.
"נכון, יש בזה המון סיכון, כי קסם יכול להיתפס כאשליה ומשהו לא רציני, וזה ההפך הגמור מהאמון שאנחנו מנסים לתת ללקוחות שלנו ולכל השוק. החלטנו לעשות הכול לאט ובזהירות, על הציר בין קסום לטכני. עד היום אני אומר תודה על האומץ של המייסדים ושל רז הרצברג" (סמנכ"לית השיווק).

הסופרמרקט של WIZ בתערוכת ה-RSA / צילום: יח''צ

לכנס הבא הוא עיצב דיינר. "חילקנו דונאטס, ואת המוצרים עצמם חיברנו לבדיחות של אבטחת ענן. למשל, יש מונח שנקרא Shift Left, שהמשמעות שלו היא שהאבטחה מתחילה כבר בעבודת הפיתוח, אז עשינו שיפט לפט הוט דוג. יש משהו בזה שמישהו מספר לך בדיחה פרטית, שאתה יודע שרק אתה מבין. אם זה היה כנס סלולר, אנשים לא היו צוחקים".

ואז הגיע הסופרמרקט, שהעבודה עליו הייתה "מאוד מאומצת, אבל זה יצר מעורבות גבוהה, קודם כול כי אנשים באו לראות את הביתן הביזארי באקספו שמרני. כשהם הבינו שמה שהם רואים זה לא דוריטוס אלא בדיחה פרטית של אבטחת ענן, הם התחילו לעבור מוצר מוצר, ונשארו המון זמן, מה שאיפשר לנו לדבר איתם ולעשות להם דמו וחיבורים".

עמדת מהצד והסתכלת עליהם?
"כן, וזו אחת החוויות הכי מדהימות שלי בוויז. הרי החלום שלי מגיל אפס היה להיות מעצב תפאורות, וזה המקום הראשון שאמרתי 'וואו, בניתי פה תפאורה שאפשר להתהלך בתוכה'. הבנו שיש פה פיצוח ופלייבוק".

"לא עניין של תקציב"

באפריל האחרון הציג כץ את "חנות הצעצועים" של וויז ב-RSA, שלמעשה הייתה הרחבה או שדרוג של כל מה שעשה עד כה. "זה התחיל כמתיחת 1 באפריל", נזכר כץ. "יצרנו חנות אינטרנט שהציעה מוצרים עם בדיחות פרטיות של אבטחת ענן, כמו כפתור פאניקה ענק, מפת סיכונים בענן שהיא מפה אמיתית, ומקלדת שיש בה רק כפתורי שיפט ולפט". לביתן הוא כבר יצר חנות "פיזית" עם משחקים בסגנון לגו, מונופול, משחק הקלפים UNO, ספרי ילדים ועוד.

חופש הפעולה שאתה מקבל נובע גם מכך שאתם לא חברה גדולה וותיקה, אלא סטארט-אפ?
"אני בטוח שכן. אבל חשוב להגיד שלא התחלנו עם דברים משוגעים. הרי אם כולם עושים אותו דבר, זה לא טריוויאלי לחשוב 180 מעלות אחרת. התחלנו בקטן, ורכשנו את האמון.

"לפעמים אני עומד בביתן שלנו בכנס, ובאים אליי סמנכ"לי שיווק ואומרים, 'הלוואי שהיה לנו תקציב גם לעשות ביתן כזה'. אבל זה לא עניין של תקציב. ביתן עולה מאות אלפי דולרים, אבל התשלום הוא על הנדל"ן, על הריבוע שנותנים לך. לעשות ביתן רגיל של וויז שנראה כמו האתר שלנו, או לעשות ביתן כמו סופרמרקט, זה אותו תקציב. דווקא הפרויקטים שלנו שיצרו הכי הרבה באזז ממש לא התחילו מתקציב, אלא מחשיבה אחרת ואומץ קריאטיבי".

האם בגוגל יזרמו עם הרעיונות שלך, ויגלו אומץ?
כץ מסרב לענות על השאלה, ומציין שאינו יכול להגיב בכל מה שקשור לגוגל. עם זאת, לפי הפרסומים וויז אמורה לשמור על עצמאותה, כולל המשך תמיכה בכל ספקיות הענן, כלומר גם לקוחות שהענן שלהם יושב במיקרוסופט או באמזון, יקבלו שירותים. אם להיתלות בדוגמה אחרת מענף ההייטק, כשמיקרוסופט רכשה את לינקדאין היא שמרה על עצמאותה, כך שנראה שבוויז מקווים לסיטואציה דומה.

להגיד "לא הבנתי"

לפי כץ, השפעות המלחמה אינן ניכרות על החברה, "כי WIZ ממותגת כחברה גלובלית אמריקאית", על אף שמשרדיה בתל אביב (ומפוזרים על פני כמה קומות לא רצופות בשני לוקיישנים סמוכים).

מה לקחת מהמייסדים, אסף וינון?
"אני לומד מאסף כל יום, אבל הכותרת להכול היא האומץ. הוא נותן לנו להרגיש שאם יש לנו רעיון טוב, ונוכיח שהוא כזה, הוא יתמוך בנו. כשרואים את המהלכים שהוא עושה, זה אומץ יצירתי מטורף, וזה מה שהוביל את WIZ להיות מה שהיא היום.

"מינון אני לומד עד כמה הפשטות חשובה. הוא בנה פה מוצר מטורף, מדהים וחדשני, אבל מה שהכי מיוחד בו זה כמה שהוא פשוט לשימוש, סופר מובן ונותן חוויה כייפית".

אסף אמר לך פעם לא?
"מלא פעמים. זה יכול להיות גם בדברים קטנים, כמו מיתוג לאירוע שיוצא מתוק וחמוד מדי, ואנחנו לא רוצים להיות 'מדי' בשום צורה. אז צריך לחזור לשולחן השרטוטים. היו מקרים שחשבתי שלא מבינים את הוויז'ן שלי, וחזרתי שוב לחדר, ולפעמים זה עבד".

ואם מבקשים ממך לעשות משהו שאתה לא מאמין בו?
"אני פשוט אשאל המון שאלות כדי להבין. זה גם משהו שהוא חלק מהתרבות הארגונית פה: כשאת שומעת פאונדר אומר בפגישה של כל החברה 'לא הבנתי' על משהו, את מרגישה הרבה יותר אומץ להגיד גם. אני אומר 'לא הבנתי' 100 פעמים ביום".

מה אתה יודע היום שלא ידעת כשהתחלת את התפקיד?
"בהתחלה לא הבנתי בכלל מה גבולות הגזרה. היום אני עובד לפי שלושה עקרונות, שמאוד מחודדים אצלי: כל דבר חייב להיות ייחודי, ולא משהו שכבר ראיתי; אתה חייב להיות בקשר עם הלקוחות; וחייב להיות ערך מוסף משמעותי, שום דבר לא יכול להיות סתם מצחיק או סתם חמוד".

מה האתגר הכי גדול מבחינתך כרגע?
"להמשיך לתת בראש גם בסיטואציה החדשה והמדהימה ומעוררת הגאווה. לפני ארבע שנים הייתי רועי חסר ניסיון, ועכשיו אני רוצה להבין איך עושים את זה שוב".

עוד כתבות

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

בעזרת בינה מלאכותית: גופת נעדר נמצאה לאחר עשרה חודשים

המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק • והפעם: חברת הפינטק הישראלית מגייסת מהבנקים הגדולים בעולם ● גופתו של נעדר נמצאה אחרי עשרה חודשים בעזרת בינה מלאכותית ● החברה שהמניה שלה זינקה השנה, מציגה הכנסות של מיליארד דולר ברבעון ● ספוטיפיי מעלה מחירים והמניה מגיבה בזינוק ● חדשות ההייטק

מחלקה ראשונה במטוס חברת אמרייטס איירליינס / צילום: Shutterstock

מעדיפים לטוס בביזנס: הביקוש למחלקות פרימיום עולה בכל העולם

דוח חדש של ארגון IATA מראה כי בשנתיים האחרונות צומחת מגמה חדשה בענף התעופה: יותר נוסעים בוחרים במחלקות יוקרה, ולא רק אנשי עסקים ● גם בישראל נרשמת עלייה בתפוסת המחלקות, אך מסיבות אחרות

שוקי ניר, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: דורון לצטר

למרות פגיעת המכסים, סולאראדג' ממשיכה לצמצם את ההפסדים

סולאראדג' רשמה ברבעון השני הכנסות של 289 מיליון דולר, עלייה של 9% מהרבעון המקביל אשתקד, וצמצמה את ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים ב-4.6% ל-125 מיליון דולר ● החברה גם מספקת לרבעון השלישי תחזית הכנסות גבוהה מצפי השוק

סניף של  רשת KSP / צילום: איל יצהר

עסקת הענק ב-KSP הושלמה: כמה הרוויחו המייסדים ומי הגופים שרכשו?

בעלי השליטה מכרו 30% מהמניות, יותר ממה שתכננו ● לגלובס נודע כי אלטשולר שחם ומגדל רכשו כל אחת יותר מ-10% מהמניות, ולצידן רכשה גם מור גמל ופנסיה ● עוד נודע לגלובס כי התמורה בעסקה מסתכמת בכ-700 מיליון שקל ● ב-KSP מסבירים כי המטרה היא "הסדרה בין-דורית של מבנה ההחזקות"

אחרי המתקפה הישראלית: באיראן מגייסים בכיר שפרש לפני 20 שנה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: יחידה 8200 השתמשה בשירותיה של מיקרוסופט לאיסוף מידע מודיעיני על פלסטינים, סוכנות החלל הטורקית מרחיבה את יכולותיה, וארה"ב מנסה להקל על אחמד א־שרע לפני הסכם הנורמליזציה עם ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

בנמל אשדוד מאשימים: רשות החברות רוצה להקריס אותנו

מנכ”ל הנמל, ניסן לוי, טוען כי רשות החברות פועלת להחלשתו הכלכלית של הנמל כדי להביא להפרטתו: "מהלכים חסרי היגיון עסקי שמובילים לקריסת החברה" ● באוצר וברשות החברות טוענים מנגד: הנמל לא יעיל, עתידו טמון בהפרטה מלאה

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

רפא תשווק את גלולת ההרזיה של אפיטומי בישראל

המוצר צפוי להגיע למדפים בישראל בינואר 2026 ● אפיטומי איבדה הסכם שיווק עם נסטלה ונערכת לחיפוש שותפים אחרים בשוק העולמי

מנכ''ל רפאל, יואב תורג'מן / צילום: סיון פרג'

עוד עסקת נדל"ן ענקית לרפאל: תשלם כחצי מיליארד שקל על מבנה לוגיסטי בעכו

תדהר מניבים והראל יקימו עבורה את המרכז בעכו, לאחר שתטוהר הקרקע המזוהמת. היקף העסקה מוערך ביותר מחצי מיליארד שקל ● גפן מגורים חתמה על מזכר הבנות מול היזם נתי גלבוע, שישקיע כ-62 מיליון שקל ● וגם: עמי גרופ תקים מרכז מסחרי חדש בטירת הכרמל ● חדשות השבוע בנדל"ן

משרדי אל על שהושחתו / צילום: צילום מסך

האנטישמיות בפריז מתגברת: משרדי אל על הושחתו

צבע אדום נשפך על חזית מבנה המשרדים של אל על בפריז, ורוססו עליו כתובות נאצה אנטישמיות ● אל על: "החברה רואה את המקרה בחומרה"

בשוק חוששים שוול סטריט בדרך לירידות / צילום: ap, Richard Drew

האזהרה של ענקי ההשקעות לגבי וול סטריט, וההמלצה המפתיעה

לאחר ראלי חד בשוק מאז השפל של אפריל, הבנקים הגדולים מזהירים מפני ירידה צפויה במדדים בשבועות הקרובים ● אבל אם תהיה ירידה, זו הזדמנות קנייה ● ובפרט, "להישאר מושקעים בחברות הנהנות מגל הבינה המלאכותית", הם אומרים

אמיר ברעם, מנכ''ל משרד הביטחון ואילן רום, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: אלעד מלכה - משרד הביטחון, ברוך גרינברג

הישיבה הקריטית על הנפקת תע"א והמאבק על עשרות המיליארדים

בשבוע הבא ידונו משרדי הביטחון והאוצר בסלע המחלוקת העיקרי סביב הנפקת תע"א: האם ההכנסות מהמהלך יופנו לחברה או למדינה? ● ברקע: המחסור ביו"ר קבוע והדירקטוריון המתרוקן

השחקנית סידני סוויני בקמפיין אמריקן איגל / צילום: אמריקן איגל

הקמפיין של אמריקן איגל הגיע עד לנשיא ארה"ב. האם זה ישתלם לה?

חברת האופנה אמריקן איגל השיקה קמפיין פרובוקטיבי בהשתתפות השחקנית סידני סוויני, שעורר תגובות רבות ואפילו זכה למחמאות מטראמפ ● השבוע הוא עלה גם בישראל, ובענף הפרסום חלוקים לגביו

מפעל החברה בבית שמש / צילום: רווח הפקות, ויקיפדיה

הנורבגים מוכרים מניה שזינקה ב־600%. מי יהיו הבאות בתור?

ממשלת נורבגיה הנחתה את קרן העושר לבחון את כל השקעותיה בישראל, בשל החזקה של 2% ממנועי בית שמש שמספקת שירותים לחיל האוויר ● מנקסט ויז'ן ועד הבנקים: מה יהיה השלב הבא?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

דוחות מעורבים לישראליות בוול סטריט: זאת שממריאה ואלו שאיכזבו

עונת הדוחות בוול סטריט צוברת תאוצה ומספר רב של ישראליות שנסחרות מעבר לים דיווחו על תוצאות מעורבות ● לפי המסחר בוול סטריט, המשקיעים מעודדים מאד מהתוצאות של טאבולה, מאוכזבים מסרגון, בין ובין יש גם את ולנס סמיקונדקטור, קורנית ואבן קיסר

הבורסה בתל אביב. תעדכן את המשקולות במדדים השונים / צילום: Shutterstock

המדד היוקרתי ואירוע הנזילות הגדול: שני השינויים שיתרחשו היום, ומי המניות שירוויחו?

שני אירועים טכניים שצפויים בסוף השבוע צפויים להשפיע הפעם מהותית על מניות מסוימות: עדכון המשקולות התקופתי בת"א לצד פרסום השינויים במדדי MSCI ● הסיבה: העליות החדות בחודשים האחרונים, ובפרט של מניות הביטוח, שקפצו הרבה יותר מהמדדים המרכזיים

בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

סמוטריץ' משך את התנגדותו, ותחנת הכוח ריינדיר הסמוכה לכפר סבא אושרה

שר האוצר תכנן להתנגד כדי להבטיח מחלף לשומרון, אך ככל הנראה לאחר שהובטח שהקמת תחנת הכוח לא סותרת את המחלף, הוא משך את התנגדותו ● כעת תידרש התחנה לסגירה פיננסית בין פאוורג'ן, יחד עם הפניקס ורפק תקשורת, לבין גורמים מממנים שיאפשרו סופית את הקמתה

בניית ממ''ד. מעלה את ערך הדירה? תלוי את מי שואלים ומתי / צילום: תמר מצפי

בדיקה מיוחדת של לשכת השמאים עבור גלובס: כמה שווה ממ"ד במחיר הדירה

שני מחקרים שבוצעו לאחרונה מעלים ממצאים סותרים: בבנק ישראל מדברים על פערי מחיר נמוכים בין דירות ממוגנות לבין כאלה שלא, ואילו בדיקה של לשכת השמאים עבור גלובס מעלה פערים דו־ספרתיים במחירים

רועי כחלון, מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: איל יצהר

רשות החברות מקדמת הקלות בפיקוח על תקציב של 25 מיליארד שקל

ברשות זיהו שתהליכי אישורים בחברות התחבורה כמו הרכבת - כרוכים בבירוקרטיה ובעלות עודפת של 125 מיליון שקל בשנה ● ההצעה שעל הפרק לייעול והחשש בענף מהתערבות פוליטית

מהן המניות הכי יקרות בוול סטריט / צילום: Shutterstock

תמחור בלתי נתפס: מה משותף לפלנטיר, טסלה ופאלו אלטו, והאם הן מעניינות להשקעה?

בחינה של 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט מעלה כמה מהכוכבות הגדולות של השנה האחרונה כמו פלנטיר וברודקום ● אבל האם תמחור גבוה הוא בהכרח דגל אדום? המומחים מנתחים מתי מניות יקרות הן הזדמנות, ומתי מדובר בטרנד שעתיד לדעוך

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; הבנק המרכזי בבריטניה הוריד את הריבית

הדאקס קופץ ב-1.7% ● ההנג סנג עלה ב-0.5% ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות ● מבול של דוחות בקרב הישראליות בוול סטריט, אילו חברות יפרסמו היום ● התחזית האופטימית לחברת השבבים הישראלית ● וגם: באופנהיימר ממליצים על סקטור התשתיות, אך מזהירים משני סקטורים אחרים