גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבכירה בענקית הבריאות מודה: "אין לי את מספרי הטלפון של הצוות שלי"

מתוך 180 שווקים שבהם פועלת חברת מוצרי הבריאות iHerb, ישראל נמצאת בעשירייה הפותחת - והיא בין המדינות המובילות במכירות פר נפש ● בראיון ראשון מספרת ירדן בארי, מנהלת השוק הישראלי בחברה, עד כמה משמעותית העבודה עם משפיענים, התחושה כשאתרים אחרים מעתיקים את המלאי, מה הישראלים עדיין לא הפנימו ואיך הפך ספטמבר לאחד החודשים החזקים במכירות

ירדן בארי / צילום: יח''צ
ירדן בארי / צילום: יח''צ

בניית סל קנייה באינטרנט כך שיעבור את רף המשלוח החינם, אבל לא יחצה את הסכום שמחייב תשלום במכס - זו מומחיות שישראלים רבים פיתחו בשנים האחרונות, בעקבות השימוש הגובר באתרי האיקומרס השונים מחו"ל. "זו התנהגות מאוד ישראלית, שמשקפת את הרגישות המקומית למחיר", אומרת ירדן בארי, מנהלת שוק ישראל בענקית מוצרי הבריאות iHerb, בראיון ראשון מאז כניסתה לתפקיד באוקטובר 2024.

פרויקט מיוחד | לחיות טוב יותר, גרסת המדע: המחקרים שיסדרו לכם את החיים
פרויקט מיוחד | מה קרה למשפחה שנמנעה מאוכל אולטרה-מעובד למשך חודש?

"בישראל גם יש משמעות אדירה לקהילה", היא מציינת. "הצרכנים מאוד מושפעים מהמלצות - בין אם אלה משפיענים, קבוצות פייסבוק או חברים. הם מחפשים את המוצרים הייחודיים, שלא תמיד אפשר להשיג בארץ, והתחושה שמצאו 'משהו מיוחד' היא חלק מהחוויה הצרכנית".

בימים אלה מציינת החברה 29 שנים להקמתה, אולם עד למינויה של בארי לתפקיד, הוא לא היה קיים למעשה. נראה כי העובדה שישראל היא בין המדינות המובילות במכירות iHerb לנפש, ואחד מ־10 השווקים הגדולים ביותר - מתוך 180 - שבהם האתר פועל, חידדה את ההבנה שמשתלם להשקיע בצרכנים חובבי הקוסמטיקה, הטיפוח והמזון הבריא.

"זה נתון יוצא דופן ביחס לגודל האוכלוסייה, וממחיש עד כמה הצרכנים הישראלים מחוברים למותג", מציינת בארי. כחלק מכך, גם במלחמה עם איראן, כשאתרים אחרים מחו"ל ירדו מזמינות, הם המשיכו לעבוד כמעט כרגיל.

תוכנית עבודה מפורטת

מסלול הקריירה של בארי כולל שש שנים בתנובה ("בית ספר אמיתי לשיווק"), ו־4.5 שנים בניאופרם, שם ניהלה את תחום התינוקות. לפני ארבע שנים עברה לארה"ב במסגרת רילוקיישן בעקבות בעלה, ולתפקידה הנוכחי הגיעה אחרי שזיהתה הזדמנות בלינקדאין. "לראיון הראשון כבר הגעתי עם תוכנית עבודה מפורטת, ומשם הכול התגלגל", היא מספרת.

איך מבצעים את העבודה בלי להיות בארץ?
"בסופו של דבר אני ישראלית", אומרת בארי. "אני מכירה היטב את השוק המקומי, את הצרכנים ואת התרבות, ועוקבת אחרי משפיענים מקומיים. אני מאוד גאה להיות 'נציגת ישראל' בשולחן, ורואה בזה סוג של שליחות, בטח על רקע המצב בארץ.

"הייתה כאן התאמה מדויקת גם מבחינת החברה, שחיפשה מישהו שנמצא פיזית בארה"ב, ויכול לנהל את השוק הישראלי משם; וגם מבחינתי, כישראלית שמחוברת לשוק ויכולה להביא את הניסיון הרלוונטי ואת הקול המקומי".

מה הדבר הראשון שעשית עם כניסתך לתפקיד?
"מההתחלה היה לי ברור שצריך לבנות מהלכים שיווקיים שיגבירו מודעות, וינגישו את החוויה ללקוח הישראלי. הכניסה הראשונה לאתר שלנו יכולה להיות מציפה - יש שם מעל 50 אלף מוצרים, רבים מהם שייכים למותגים לא מוכרים לישראלים, ובנוסף צריך לדעת דברים כמו באיזה סכום להזמין כדי ליהנות ממשלוח חינם, ואיזה סכום לא לעבור כדי לא להיות מחויב במכס. זה דורש זמן והתעסקות, וזה לא פשוט בכלל.

"הבנתי שאני צריכה ערוצים שמסבירים, מנגישים ועושים סדר, כמו למשל משפיענים שיודעים לעשות את זה מצוין. דוגמה אחרת היא שיתוף הפעולה עם מעיין אדם ועם מועדון מאמי. מעבר להנגשה של המידע הטכני, חשבתי שיש פה חיבור נכון סביב נושאים שמדברים לצרכן הישראלי הממוצע".

לא מכתיבה תכנים

כמעט כל מי שנמצא ברשתות החברתיות נתקל לא פעם במשפיעניות שמקדמות את מוצרי iHerb בתדירות גבוהה יחסית. "אנחנו עובדים עם מגוון רחב של משפיענים - נשים וגברים, גדולים וקטנים - כי מה שבאמת חשוב זה לא ההגדרה, אלא האותנטיות והחיבור לקהל שלהם", מודה בארי. "המטרה היא לשתף פעולה עם אנשים שבאמת משתמשים במוצרים שלנו, ויכולים להמליץ עליהם בצורה אמינה".

בעבודה עם משפיענים, פעמים רבים הם מקבלים "בריף" מה צריך להגיד.
"אני מאמינה בתוכן אותנטי. כשאני רואה משפיען או משפיענית מפרסמים משהו, קל לזהות אם זה מגיע מהם או הוכתב להם. הרי גם ככה מחויבים היום לסמן כשהתוכן ממומן, אז למה צריך עוד ללחוץ? אני מעדיפה לתת למשפיענים שעובדים איתי לבחור בעצמם מה להזמין, ולהחליט מה הם אוהבים ומה הם מרגישים בנוח להציג לעוקבים שלהם. מהניסיון שלי, זה מה שמביא את התוכן הכי מעניין והתוצאות הכי טובות.

"אני באופן אישי גיליתי לא מעט מוצרים, בזכות משפיענים שעובדים איתנו. התפקיד שלי הוא למקד ולהציף מותגים ומוצרים שיש להם פוטנציאל הצלחה גבוה במיוחד, על סמך נתונים וניסיון, אבל זה לא כדי להכתיב להם מה להגיד, אלא כדי לעזור להם להתמצא בתוך ההיצע העצום".

מודל העבודה עם משפיענים משלב בין שיתופי פעולה נקודתיים לבין מנגנוני תגמול מבוססי ביצועים - כך שיש להם תמריץ להניע למכירות בפועל, אומרת בארי, מבלי לחשוף את שיעור העמלות. על שיתוף הפעולה עם מעיין אדם החלה לעבוד מייד עם כניסתה לתפקיד.

"היא אמנם שמעה על iHerb, אבל לא יצא לה להתנסות ולהזמין בפועל", מספרת בארי. "בכמה שבועות היא למדה את כל מה שחשוב לדעת על האתר - עברנו על איך זה עובד, איך בונים סל חכם ומה היתרונות לצרכן הישראלי, כדי שהיא תוכל להעביר את זה בצורה אותנטית ומעניינת לעוקבות שלה.

"התוצאות של השת"פ היו מצוינות: הקהילה שלה התחברה מאוד למסר, המעורבות הייתה גבוהה, והצלחנו להנגיש את המותג לאלפי נשים שגילו אותנו בפעם הראשונה. עד היום אנחנו ממשיכים לשתף פעולה".

עדות להצלחת השת"פ ניתן היה לראות בפברואר. לפי מדד רכישות הישראלים באונליין של שופ אנליטיקס, המתפרסם במדור זה מדי חודש, הוא התמקם במקום השלישי בטבלת האתרים הבינלאומיים עם היקף ההזמנות הגדול ביותר - ורשם עלייה של כ-60% במספר ההזמנות לעומת ינואר. קפיצה יוחסה לקמפיין הטלוויזיוני של אדם, שהציעה 25% הנחה על מוצרי האתר.

העבודה עם משפיענים מובילה לזה שהרכישות מבוססות לא פעם על שימוש בקודי קופון, אבל לא תמיד ברור איך זה עובד. לקוחות יכולים להרגיש שלא בטוח ניצלו את כל ההנחות.

"את נוגעת בחשש אמיתי של לקוחות. אני יודעת שזה תחום שעלול להיראות מבלבל, אבל ב־iHerb מנגנון הקודים מאוד פשוט ושקוף: בכל הזמנה אפשר להשתמש בקוד אחד בלבד. אם לקוח מכניס יותר מקוד אחד, המערכת אוטומטית בוחרת את הקוד שמעניק את ההנחה הגבוהה ביותר, בהתאם לסל שהוא בנה. בפועל, זה אומר שאין מצב 'להפסיד' הנחה, תמיד תקבלי את ההטבה הכי משתלמת עבורך".

הקמפיין הישראלי של iHerb שעלה החודש / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החלוצה הקוריאנית

מהם הסגמנטים המועדפים על ישראלים, ואיזה תחומים זקוקים לחיזוק?
"אחד התחומים הכי חזקים בישראל הוא תחום ה-K-Beauty, מוצרי הטיפוח מקוריאה. לדעתי iHerb הייתה החלוצה להביא את המוצרים האלה לשוק המקומי. אפשר לראות עד כמה זה תפס כשמסתכלים על המתחרים, שהיום משקיעים הרבה במחלקות האלה, מפתחים סגמנטים חדשים סביב התחום, מייבאים מותגים קוריאנים ואפילו בונים ליינים של מותג פרטי שמנסה להיראות כמו המוצרים הקוריאניים.

"מעבר לכך, אני צופה שקטגוריית הוויטמינים תמשיך לצמוח בחודשים הקרובים. לדעתי, הצרכן הישראלי עדיין לא הפנים עד כמה הערך שאנחנו מציעים משמעותי, וכמה אפשרויות זמינות לו ואינן קיימות בשוק המקומי. בעיניי זה פוטנציאל אדיר לצמיחה, ואחד התחומים שאנחנו הכי רוצים לחזק בתקופה הקרובה".

נתקלת במקרה שבו מתחרים ראו מוצרים אצלכם, ואז ייבאו אותם בעצמם?
"לא מעט פעמים. יש מוצרים שזוכים לחשיפה משמעותית ב-iHerb והופכים ללהיטים, ואז אפשר לראות אותם פתאום גם אצל מתחרים. מצד אחד זה קצת מתסכל, אבל מצד שני זה גם מחמיא, זה מוכיח שאנחנו קובעים את הקצב, מזהים טרנדים ומובילים את השוק.

"איך אנחנו מגיבים? פשוט ממשיכים לחדש ולהביא את הדבר הבא. ישראל היא שוק קטן ומבודד גיאוגרפית, והצרכנים תלויים מאוד בהחלטות הקמעונאים. אם קניין ברשת בוחר שלא להכניס מוצר מסוים - הוא פשוט לא יופיע על המדפים. אנחנו משנים את המציאות הזו, ופותחים בפני הצרכן הישראלי גישה ישירה לעשרות אלפי מותגים ומוצרים מכל העולם".

הנקודה הזו קשורה גם לאחת הביקורות המרכזיות על האתר הבינלאומי, שדומה לביקורת על כל מי שמציע מחירים נמוכים יותר מהשוק - לעסקים קטנים ובינוניים מקומיים שפועלים באותו תחום קשה להתחרות בו, מה שעשוי לפגוע בכלכלה הישראלית.

הקמפיין הטלוויזיוני של מעיין אדם ל-iHerb / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

שיאי ספטמבר ונובמבר

לרוב, נובמבר הוא חודש המכירות החזק ביותר עבור אתרי האיקומרס, אך ב-iHerb גם ספטמבר - החודש שבו נוסדה החברה - נחשב לחזק במיוחד הודות להנחות נדיבות שהוא מעניק לצרכנים (השנה: 29%, כמספר שנות החברה). לצורך קידום המהלך עלתה החברה בארץ בקמפיין דיגיטלי באמצעות יומנז הישראלית, שגם אחראית על נבחרת המשפיענים שלה.

"אנחנו רואים ששני החודשים, ספטמבר ונובמבר, לא מתנגשים אלא דווקא משלימים אחד את השני", אומרת בארי. "ספטמבר מספק חגיגת הנחות ייחודית של המותג, ונובמבר נשאר חלק מתרבות הצרכנות הבינלאומית. כל אחד מהם מביא שיא אחר".

מי מבחינתך הוא מתחרה שלך, ואיך את מייצרת בידול?
"התחרות שלנו מגיעה גם מאתרי איקומרס אחרים וגם מחנויות פיזיות, אבל הבידול מאוד ברור. קודם כול, אנחנו אתר אמריקאי עם גב אמריקאי, וזה אומר שירות לקוחות ברמה גבוהה ובסטנדרט בינלאומי. הלקוחות יודעים שאם יש בעיה, הם לא מתעסקים עם אתר מפוקפק ויש עם מי לדבר".

אין לכם נציגות פיזית בארץ.
"נכון, אבל זו כאמור חברה אמריקאית, ורמת השירות היא בהתאם. יש לנו צוות שירות רב־לשוני שמטרתו לסגור את רוב הפניות כבר במגע הראשון - בצ'אט או בשיחה - בלי 'להעביר הלאה' ולטלטל את הלקוח בין גורמים. זה בונה אמון.

"נקודה נוספת היא שהאתר מותאם במלואו לישראלים, עם ממשק נוח בעברית וחווית משתמש ידידותית. אחד היתרונות החזקים ביותר שלנו הוא האמון: iHerb זה לא מרקטפלייס. אין אצלנו סוחרי צד שלישי, ואנו רוכשים אך ורק ישירות מהיצרנים או ממפיצים מהימנים. המשמעות היא שכל מותג באתר עובר בקרה מלאה לאורך שרשרת האספקה. ההבחנה הזו חשובה במיוחד בעולם שבו תוספים מזויפים נעשים נפוצים יותר בשווקים בינלאומיים.

"מעבר לכך, שקיפות היא ערך ליבה אצלנו, ויש לנו מיליוני ביקורות - כולן מלקוחות שרכשו את המוצרים בפועל - ואפילו אפשר לסנן כדי לראות חוות דעת של קונים מישראל".

אחד היתרונות ש־iHerb מנסה להציג הוא מחירים נמוכים בהשוואה למחירים בישראל, במיוחד בעידן יוקר המחיה. "לא חייבים לשלם פרמיה על מוצרי צריכה שנמצאים בשימוש יומיומי", אומרת בארי. "נכון, למשלוח לוקח כמה ימים להגיע, וזה לא מתאים במקרים דחופים, אבל מי שמתכנן את הקניות שלו מראש יכול לחסוך עשרות ואף מאות שקלים בחודש".

בלי שיחות מסדרון

חברת iHerb הוקמה ב־1996, והיא מעסיקה כ־3,000 עובדים ברחבי העולם. באתר נמכרים כיום מעל 50 אלף מוצרים של כ־1,800 מותגים בתחומי הבריאות, וולנס, יופי והיגיינה, והיקף המכירות עמד ב-2024 על 2.4 מיליארד דולר. ל-iHerb יש מספר מותגי בית, בהם Idealove ו-Mild by Nature, כשהמותג הבולט נקרא California Gold Nutrition וכולל ויטמינים ותוספי תזונה.

בחברה שוקלים הנפקה כבר כמה שנים, "אבל נכון לעכשיו אין לנו תוכניות סופיות בכיוון הזה", אומרת בארי. "העדיפות של החברה כרגע היא להמשיך לממש את האסטרטגיה העסקית שלה, לגדול ולחזק את המעמד שלנו בשווקים השונים".

התרבות הארגונית בחברה שונה מהמוכר לנו בישראל. "העבודה נעשית כמעט כולה מרחוק", משתפת בארי. "זה אומר פגישות בזום, עם פערי שעות לא פשוטים: אני למשל במזרח ארה"ב, עובדת עם ישראל שהם 7 שעות קדימה, ועם המטה של החברה בקליפורניה, 3 שעות אחורה.

"פעמיים בשנה אני טסה לפגוש את הצוות פנים אל פנים, אבל ביומיום אין שיחות מסדרון ואין שיחות ווטסאפ. אפילו אין לי את מספרי הטלפון האישיים של הצוות שלי. הכול מתנהל דרך מערכות רשמיות ומובנות. זה שונה מאוד מהתרבות הארגונית בארץ, שבה הדברים הרבה יותר ישירים ומיידיים".

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

עלייה בהשמנה, בשימוש בתרופות נוגדות דיכאון וברעב אצל ילדים: דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה

דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה ל-2024: המצב הסוציו-אקונומי והשיוך המגזרי ממשיכים ליצור פערים גבוהים בבריאות הציבור ● הפערים מתבטאים בין היתר ברזון של הילדים בשכבות החלשות ובפערים באיזון הסוכרת ● הציבור נראה חרד יותר ומדוכא יותר

בחזית המדע. מלחמה או שלום? / צילום: Shutterstock

מלחמה או שלום? חוקר המוח שמנסה להיכנס לראש של מנהיגים ומייעץ לממשלות

ד"ר ניקולס רייט, חוקר מוח שמייעץ לפנטגון ולממשלת בריטניה בסוגיות ביטחון, משתמש בידע שנצבר על המוח האנושי כדי לפתח אסטרטגיות לדיפלומטיה ולמלחמה ● בראיון לגלובס, הוא אומר שאנחנו מחווטים לקונפליקטים, אבל אופטימי לגבי האפשרות לסיים אותם, או לפחות לשפר עמדות

נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית, שר המשפטים יריב לוין והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת, דוברות בתי המשפט

היועמ"שית מול לוין: לא לכבד צו שיפוטי - ריסוק הדמוקרטיה


בכירי מערכת המשפט, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ושר המשפטים יריב לוין התכנסו לטקס הפרישה של שופט העליון יוסף אלרון • אחרי פרישתו, 11 שופטים בלבד יכהנו בעליון ● לוין: "גיוון מערכת המשפט - המפתח להשבת האמון הציבורי" • נשיא העליון יצחק עמית על המתיחות עם אלרון: "לא סוד שהיו לנו חילוקי דעות" • אלרון בנאום הפרישה: "מוטרד מהכרסום באמון הציבור במערכת המשפט"

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג ומנכ''ל אינטל ליפ–בו טאן / צילום: אינטל

מה עומד מאחורי עסקת אינטל-אנבידיה, והמרוויחה הישראלית המפתיעה

קשה שלא לראות בהצהרת אנבידיה, לפיה תשקיע 5 מיליארד דולר באינטל, מעין מס נוסף מבית היוצר של הנשיא טראמפ ● יותר מאשר תוכנו של שיתוף הפעולה, חשובה הזרמת ההון הגדולה לאינטל, שתאפשר לה להימנע מהמשך פיטורים ומכירה בחסר של נכסים ● גם חברות הפורטפוליו של אינטל ירוויחו מהמהלך, ובראשן מובילאיי הישראלית

גם זה קרה פה / צילום: ראובן קסטרו - פול וואלה, מוטי מילרוד

הפאניקה המיותרת שהצית נתניהו הזכירה לשוק את הסיכונים

ראש הממשלה דיבר בלי לחשוב ● מה יעשו הח"כים עם הגדלות הרמטכ"ל ● ואיך קופץ אחד לגובה עושה בית ספר להישגים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הותר לפרסום: 4 לוחמים נהרגו בקרב בדרום רצועת עזה, לוחם נוסף במצב קשה

באירוע שבו נפלו ארבעת הלוחמים נפצע באורח קשה צוער בגדוד דקל, בבית הספר לקצינים ● הותר לפרסום: סא"ל יצחק הרוש, בן 68 מירושלים, וסמל אורן הרשקו, בן 20 מתל מונד, נפלו בפיגוע במעבר אלנבי בגבול ירדן ● חיל האוויר יירט טיל אחד ששוגר מתימן ● כטב"ם נפל בחצר מלון באילת: נזק נגרם למבנה ● 48 חטופים - 713 ימים בשבי - עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת תל אביב ננעלה בעליות בהובלת מניות הטכנולוגיה

מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ● ירידות חדות בת"א נרשמו אתמול על רקע "נאום ספרטה" והתמרון בעזה, בהובלת מדדי הביטוח והפיננסים ● הפד הוריד אמש את הריבית בארה"ב לרמה של 4.25%, צופה שתי הורדות נוספות עד סוף השנה ● השקל נחלש מול הדולר ומחירי הנפט ירדו לאחר ימים רצופים של עליות ● וגם: האם הורדת הריבית עלולה דווקא להגדיל את הסיכון בשוק המניות?

בלוקסמבורג מנסים להבין: למה המדינה הפרו-פלסטינית נבחרה להנפיק אג"ח ישראליות?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: בריטניה צפויה להכריז על הכרה במדינה פלסטינית, בגרמניה מתווכחים על התמיכה בישראל, ובלוקסמבורג מבקרים את ההחלטה לסייע להנפיק אג"ח ישראליות ● כותרות העיתונים בעולם 

GAC AION V / צילום: יח''צ

הרכב הזה נכנס לאחד הפלחים התחרותיים בשוק. האם הוא משתלם?

לשחקן החדש ביותר (בינתיים) בפלח רכבי הקרוס-אובר החשמליים המשפחתיים, GAC AION V, יש עיצוב ייחודי, תא נוסעים מרווח ואיכותי והיחס הטוב ביותר בפלח בין טווח למחיר ● באגף הדינמי יש מקום לשיפור ● השבוע בענף הרכב

אימי עירון ויעל גל / איור: גיל ג'יבלי

"לשים את העובד במרכז": מיתוג מעסיק הוא לא קוסמטיקה אלא כלי קריטי

גלובס ופלייטיקה משיקים את מדד מיתוג המעסיק 2025 ● שתיים מבין חברות הוועדה המייעצת, אימי עירון ויעל גל, שוחחו עם גלובס על המשמעות של מיתוג מעסיק לחברה, ואיך התחום צמח ב־13 השנים האחרונות

בית הדין הרבני / צילום: Shutterstock

בית הדין הרבני באמירה תקדימית: ניתן לחייב בעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים

באמירה יוצאת דופן, בית הדין הרבני ציין כי במקרה בו יוגש הליך גירושים חדש המבוסס על עילה, קיימת אסמכתא הלכתית להמשך חיוב הבעל במזונות אישה גם לאחר הגירושים, עד לקבלת חלקה ברכוש 

עידן וולס / צילום: יונתן בלום

המאבק מול מנורה, הפגישה שהסעירה את שוק ההון והיחסים עם יצחק תשובה: עידן וולס מדבר

רגע אחרי ההשתלטות על ישראכרט עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, חושף את מאחורי הקלעים: "התכוננו מתחת לרדאר, זה היה בית ספר לעסקים" ● בראיון בלעדי הוא מספר גם על הפגישה שהסעירה את שוק ההון, הסכם הגז הגדול אי פעם והקשר הקרוב עם יצחק תשובה, ש"צריך לקבל את פרס ישראל"

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה לניירות ערך / צילום: כדיה לוי

בעלת המניות הגדולה בבורסה מחסלת את ההחזקות. והתשואה פנומנלית

מניקיי שרכשה את מניות הבורסה ב-2018 מכרה את יתרת מניותיה, 5.6%, לגופים מוסדיים בארץ ובחו"ל ● לפני כמה חודשים מכרה הקרן 4.8% ממניותיה לבורסה לניירות ערך עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, במהלך שגרר ביקורת ציבורית

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

אחרי ספרד, גם יוון עלולה להימנע מעסקת נשק עם ישראל

טורקיה מתקדמת עם פיתוח מטוס הדור החמישי קאאן וצפויה להטיס אב־טיפוס ב־2026 ● הקרבות בעזה מאיימים על עסקה ביטחונית של מאות מיליונים עם יוון ● לוקהיד מרטין ו־BAE מפתחות מל"טים אוטונומיים שילוו מטוסי קרב ● וארה"ב חושפת פצצות ימיות חדשות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כבד שומני | אילוסטרציה: shutterstock

חברת ביומד ישראלית שהוקמה ע"י יוצאי טבע נרכשת בעד 3.5 מיליארד דולר

תאגיד רוש ירכוש את חברת 89bio תמורת 2.4 מיליארד דולר מיידית, עם אופציה להכנסות נוספות עד סכום כולל לעסקה של 3.5 מיליארד דולר ● 89bio פועלת בשוק הענק של כבד שומני, אך רוש מתעניינת לא פחות במוצר של החברה לטיפול גם במחלות נוספות

אמיר ירון וג'רום פאוול / צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ישראל בדרך לפער ריביות היסטורי מול ארה"ב: כך זה ישפיע על המשק

בצל חוסר הוודאות הביטחונית ורמת האינפלציה, ישראל מתקשה להצטרף למגמה הגלובלית של הורדות הריבית - ועפ"י ההערכות, לאחר הורדת ריבית הפד אתמול, הפער ביחס לארה"ב צפוי להתרחב אף יותר בהמשך השנה ● ההשלכות עשויות להיות דרמטיות: מהשקל ועד לאג"ח ונוטלי המשכנתאות

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

איך חברה שגייסה פחות מ־5 מיליון דולר נמכרה ביותר ממיליארד דולר?

המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק ● והפעם: אובר משקיעה מיליונים בחברת רחפנים ישראלית ● פריצת ענק בסיילספורס מאיימת על פאלו אלטו ● וגם: סקר חדש מגלה כמה האמריקאים מפחדים מבינה מלאכותית • חדשות ההייטק

100 אלף נכי צה''ל עד 2030 / צילום: Shutterstock

יש מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות. איך משלבים אותם בקהילה?

שיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות עומד על 26% בלבד, והממשלה ניסתה לשנות את זה ● בדרך היא נתקלה בחסמים ממשלתיים ופרלמנטריים, ורק מעט באמת התבצע ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחרי שילוב אנשים עם מוגבלות

פצצת MPR - 500 חודרת קירות בטון של אלביט / צילום: אלביט מערכות

"היינו צריכים מניות בשווי מיליארד שקל": למה הבורסה חיכתה שנתיים להשקת מדד ביטחוני?

מדד חדש שיושק בנובמבר יכלול כמה מהכוכבות הגדולות של הסקטור הביטחוני בבורסה בת"א - אלביט, נקסט ויז'ן וארית, שהניבו תשואה של מאות אחוזים ● בבורסה טוענים כי לא איחרו את הרכבת: "זה לא מדד ליום או יומיים. התפקיד שלו הוא לייצר מכשיר פיננסי בר־מעקב"

בשנת 2022 פג הקסם של חברות ההייטק. איך זה קרה? / צילום: Shutterstock, Perfect Wave

האבטלה בהייטק מזנקת, ומספר המשרות הפנויות צונח

מחקר חדש של מרכז טאוב שמתפרסם היום מצביע על עלייה באבטלה בענף ההייטק, ירידה במספר המשרות הפנויות והעמקת פערים מגדריים וגאוגרפיים, זאת לצד איום הולך וגובר של אוטומציה ובינה מלאכותית על שוק העבודה