גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לטויוטה יש גרסה היברידית משודרגת. בדקנו האם היא משתלמת

בגרסה החדשה, משפרת הקורולה קרוס כמה נקודות, כמו נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים ● במחיר התחלתי של 180 אלף שקל, מצפה לה תחרות עיקשת מול מקבילות, מרווחות ומאובזרות, תוצרת סין ● מבחן דרכים

טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ
טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ

כמחצית מכל כלי הרכב החדשים שנרשמו לתנועה בישראל בחודש שעבר היו מתוצרת סין. יותר מבכל שוק ייצוא גלובלי למעט בשוק הרוסי. אחד הסכרים הבודדים הניצבים כיום בדרכו של הצונאמי הסיני להצפה מוחלטת של השוק הישראלי הוא המותג טויוטה, שהצליח לכבוש השנה את טבלת המסירות בישראל.

בזמן שהמנכ"ל מגבש קבוצת רכישה: דן בתחתית מדד שירות התחבורה
בלי ריפוד עור וגג זכוכית. כמה תעלה בישראל הטסלה המוזלת?
נתוני מסירות הרכבים מלמדים: זה הדגם הנמכר בישראל

טויוטה היא גם אחת הבודדות בצמרת טבלת המכירות שהנתונים שלה הם "נטו". כלומר, ללא מכירות של דגמי "אפס קילומטרים".

לחלק לא מבוטל מהתנופה של טויוטה השנה אחראית קורולה קרוס ההיברידית. מאז הגעתה, היא נמצאת ברשימת חמשת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל. סוד ההצלחה שלה, מלבד כמובן השם "קורולה" הוא פניה למכנה משותף רחב. כעת מגיע אלינו מודל 2025 המחודש ויצאנו לבדוק אם הוא מציע ערך מוסף גם מעבר ל"קניה בטוחה".

עיצוב חיצוני

מבחינה חיצונית, העיצוב של מודל 2025 המחודש כמעט לא השתנה. חדי עין יבחינו בגריל בעיצוב שונה ומחורר, רכיבי תאורה מעודכנים מלפנים ומאחור, פגוש קדמי חדש, חישוקים חדשים ואולי עוד כמה פריטים קוסמטיים שהחמצנו. גם פרופיל הצד עם הפרופורציות של סטיישן גבוהה נשאר כמעט ללא שינוי, ואילו עיצוב הזנב עדיין שמרני.

אפשר להוסיף לעיצוב קצת ייחוד ונוכחות באמצעות בחירה בצבע הרפתקני (במונחים של טויוטה כמובן) ושילוב גוונים כמו האדום-שחור ברכב המבחן שלנו. מי שיבחר בצבע לבן, שהוא הצבע הפופולרי ביותר של הרכב הזה בישראל, יגלה שהוא נטמע בין כלי הרכב על הכביש כמו מנגל בפארק ביום העצמאות.

פנים הרכב

הכניסה לתא הנוסעים מתבצעת מבעד לסף בגובה נוח יחסית לבני כל הגילאים. המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ומרחב ראש מכובד. הראות לכל הכיוונים טובה, כולל לאחור. תנוחת הישיבה גבוהה מזו של כלי רכב פרטיים, אבל רק במעט.

המושב האחורי מתאים ברוחב לשני מבוגרים פלוס ילד או כיסא תינוק ביניהם, ומציע מרחב סביר לרגליים. אבל עם בסיס גלגלים באורך 2.64 מ' בלבד, יש בפלח המחיר הזה אופציות הרבה יותר מרווחות עבור נוסעים ארוכי רגליים.

עיצוב הפנים שמרני. מילת המפתח היא "תכליתיות", ולמרות שאפשר למצוא כמה משטחים רכים בסביבת הנהג, החומר הדומיננטי הוא פלסטיק נוקשה, שתוכנן לשרוד שנים רבות. רמת הגימור גבוהה מאוד, ובזכות בידוד רעשים משודרג מודל 2025 גם שקט משמעותית מהמודל היוצא, במיוחד תחת עומס של האצה ובעת שיוט במהירויות צפונה ל-130 קמ"ש.

האבזור התקני שודרג, אבל עדיין לא מיישר קו עם הסטנדרט הסיני בפלח המחיר הזה. יש מושבים קדמיים חשמליים, אך הכוונון של מושב הנוסע חלקי, גג חשמלי נפתח לא מוצע גם כאופציה, חיישני חניה מקוריים מגיעים רק בגרסאות הבכירות וריפוד משולב עור יש רק בגרסה היקרה ביותר. כך גם דלת אחורית חשמלית. אפשר להתנחם בחבילת בטיחות אקטיבית מקיפה, שכוללת כמעט את רוב המערכות הקיימות.

מולטימדיה ומצלמות

מערך הפיקוד עבר מודרניזציה מקיפה כבר בדור היוצא, והוא כולל לוח מחוונים דיגיטלי, גדול ונאה ומערכת מולטימדיה בגודל סביר, 10.5 אינץ', בשתי דרגות הגימור העליונות. נהגי גרסת הציים הבסיסית יצטרכו להסתפק במסך מולטימדיה בגודל של 7 אינץ' בלבד. המסך המרכזי אינו דקיק או אלגנטי אבל הוא חד, מציג תפריטים גדולים וברורים ומגיב בזריזות.

הנדסת האנוש ידידותית גם עבור מי שלא גדל בעידן הדיגיטלי. מוט ההילוכים אכן מעוצב כ"מוט" קלאסי שממוקם במרכז הקונסול המרכזי. ההגה עגול, וגם זה לא עניין של מה בכך בימינו. בסביבת הנהג יש כמות נדיבה של מתגים פיזיים שמאפשרים שליטה על מערכות חיוניות, ללא תפריטי מגע בעת הנהיגה. גם מערכת הפיקוד הקולי עבר שדרוג משמעותי וכמעט אינה מחמיצה פקודות.

תא מטען

הדלת האחורית רחבה ומאפשרת טעינה נוחה, אם כי התא עצמו מסתפק בנפח של 436 ליטר. מי שירצה להוביל מטען חריג, יצטרך לקפל את אחד המושבים האחוריים.

מנוע וצריכת דלק

ההנעה ההיברידית המוכרת והמוכחת של טויוטה ממשיכה במודל 2025 כמעט ללא שינוי. היא משלבת מנוע 1.8 ליטר נקי עם מנוע חשמלי וסוללה קטנה, שמשודכים לתיבת הילוכים רציפה. הספק של 140 כ"ס אינו מרגש בימינו וגם לא תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-10 שניות.

סובייקטיבית, המכונית מרגישה יותר זריזה ממה שמלמדים הנתונים היבשים. תגובת הדוושה חדה, תאוצות הביניים מרגישות נמרצות והתיבה הרציפה, שעברה כיול מחדש, משתפת פעולה ללא תלונות כשהיא נדרשת למאמץ. רק תחת עומס של האצה בעלייה או יציאה לעקיפה מהירה, מרים המנוע את קולו בצליל מחוספס.

התחושה של נסיעה "החשמלית" די מוגבלת, במיוחד בהשוואה לדגמי הפלאג-אין הסינים עם הסוללות המאסיבית. מנגד, השיוט במהירויות גבוהות נטול מאמץ וצריכת הדלק מרשימה. גם בלי נהיגה חסכונית-במודע, אפשר להגיע לסביבות 18 ק"מ לליטר.

על הכביש

ההפתעה המרכזית שטומנת הקרוס המחודשת היא דווקא בתחום שרוב הלקוחות לא מצפים לו, שהוא התנהגות הכביש. הקרוס היוצאת הרגישה די מנותקת, אבל נראה שאת השלדה של מודל 2025 כייל מישהו שאוהב לנהוג ולא רק "לנסוע". ההיגוי מאוזן וחד ומשדר מידע מדויק, תנודות הגוף בפניות הדוקות מרוסנות תודות למרכז כובד נמוך יחסית ומי שאוהב להשתעשע על כבישים מפותלים יגלה, שהמכונית הזו תחלץ ממנו לא מעט חיוכים. תורמת לכך הרבה העובדה שהמשקל העצמי של הקרוס הוא כ-1,380 ק"ג בלבד, מאות קילוגרמים פחות מהמכוניות החשמליות, שבהן נסענו לאחרונה.

גם נוחות הנסיעה, שהייתה "באג" מרכזי בקרוס היוצאת, עברה שיפור ועידון. אמנם אפשר למצוא נוחות ממנה בשוק, כמו בת-הדודה מבית סובארו למשל, אבל היא סופגת כעת מהמורות עירוניות ישראליות בצורה בוגרת מבלי לדלג ולנתר כעז הרים.

מחיר

מי שמקשר עדיין את השם "קורולה" עם משפחתיות במחירים עממיים יצטרך להתאים ציפיות. מחיר גרסת הבסיס של הקרוס 2025 מתחיל כיום ב-180 אלף שקל ומגיע עד 193 אלף שקל. במחיר הזה מקבלים מכונית סולידית עם ממדים "משפחתיים", הנעה חסכונית ומוכחת ובעיקר אמינות ושמירת ערך.

אבל מול חלק מהמתחרות בפלח המחיר שלה יש לה עדיין נחיתות באבזור, בממדים, בטכנולוגיה ובביצועים. אמנם הסלוגן של קרוס קובע שהיא "תוכננה להתמודד עם כל ההפתעות שהחיים מציעים", אבל לא בטוח שזה יעזור לה לאורך זמן מול ההפתעות שמתככנים לה הסינים. בשורה התחתונה, זו בחירה טובה עבור מי שמחפש אמינות, שמירת ערך וחיסכון בדלק. החיסרון הוא במחיר, שגבוה בהשוואה למתחרות. 10 שניות

חלק מהמתחרות

יונדאי קונה הייבריד

במחיר של 177 עד 194 אלף שקל, זוהי המתחרה העיקרית של הקרוס בישראל. תא הנוסעים איכותי ומאובזר בגרסאות היקרות, ונוחות הנסיעה טובה. ההנעה ההבירידית מייצרת 140 כ"ס.

יונדאי קונה הייבריד / צילום: יח''צ

MG HS הייבריד

187 אלף שקל עולה הגרסה ההיברידית והמאובזרת. זהו רכב גדול ומרווח עם בסיס גלגלים ארוך ותא מטען של 507 ליטר. מערכת ההנעה מפיקה בהספק משולב 224 כ"ס.

MG HS הייבריד / צילום: יח''צ

עוד כתבות

פרמדיק פלסטיני צופה בטראמפ לאחר ההודעה כי ישראל וחמאס הסכימו לשלב הראשון בעסקה. בבית החולים אל-אקצא שבדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana

כותרות ראשיות מסעודיה ועד וושינגטון: איך מסקרים בעולם את ההסכם ההיסטורי?

התקשורת הישראלית סיקרה לכל אורך הלילה בגל פתוח את המגעים ● במקביל, הדיווחים נמשכו בכלל גופי החדשות הגדולים ברחבי העולם, במתכונת עדכונים חיים - בכותרות הראשיות ובזמן אמת ● כך מסקרים בעולם את חתימת הסכם הפסקת האש והחזרת החטופים

חגי זיס, מנכ''ל אוטוטוקס / צילום: דניאל דנילוב

סין חוקרת עוד רכישה של חברה ישראלית, וזו החברה האמריקאית שנפגעת

סין פותחת בחקירת הגבלים עסקיים נוספת, הפעם סביב עסקת הרכישה של אוטוטוקס הישראלית על ידי חברת השבבים האמריקאית קוואלקום

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock, Felix Tchvertkin

החל מהקיץ הקרוב: יונייטד איירליינס תגביר את תדירות הטיסות

חברת התעופה האמריקאית תפעיל עד 18 טיסות שבועיות החל ממרץ 2026 ● ההרחבה מצטרפת לתכנון החברה לחדש את הטיסות לשיקגו ולוושינגטון בנובמבר הקרוב ● האם גם חברות נוספות ילכו בעקבותיה?

ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'י.פי מורגן / צילום: Reuters, Mikala Compton

תיקון משמעותי בדרך? מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב מזהיר את המשקיעים

ג’יימי דיימון סיפר שהוא "מודאג הרבה יותר מאחרים" מהסיכונים להתרסקות השוק ● "יש הרבה דברים שם בחוץ שיוצרים הרבה בעיות שאין לנו דרך ברורה לענות עליהן"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: ap, Stephanie Scarbrough

תחזית ליום שאחרי: טורקיה תחזיר את הטיסות לישראל ולא תוותר על חמאס

"אם דברים יזוזו בצורה חיובית לכיוון שיקום הרצועה, אני רואה את טורקיה מחזירה גם את הטיסות שלה לישראל וגם, במידת מה, את הסחר", מעריכה ד"ר גליה לינדנשטראוס, חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS)

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI וליסה סו, מנכ''לית AMD / צילום: ap, Kevin Wolf

"הולך על כל הקופה": המהלך של סם אלטמן לבניית תשתית ה־AI הגדולה בעולם, והסיכונים

OpenAI הזרימה בחודשים האחרונים כטריליון דולר לחברות ענן ויצרניות שבבים, האחרונה בהן היא AMD ● השחקניות בשוק הבינה המלאכותית משמשות בעת ובעונה אחת כמשקיעות, לקוחות וספקיות זו של זו ● בינתיים הגישה של OpenAI לכוח מחשוב חסרת תקדים, אך אנליסטים מזהירים: המימון ההדדי בין החברות עלול לקרוס

באוסטרליה בטוחים: זה המפסיד הגדול מההסכם בין ישראל וחמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: מנהיגי העולם מברכים על הסכם הפסקת האש, באוסטרליה מסמנים את חמאס כמפסיד ומה יקרה למחירי הנפט ● כותרות העיתונים בעולם 

בית זיקוק אשדוד / צילום: רפי קוץ

היקף הנזק הוכפל: בית הזיקוק באשדוד יפריש כ-87 מיליון דולר בשל התקלה

מקור התקלה: חומר גלם לא תקני שסופק לחברה וצבירה של מלאי נפט ומוצרים לא תקניים ● בית הזיקוק "פועל למיצוי כלל זכויותיו מול הספק"

יישוב רכסים / צילום: איל יצהר

מה הקשר בין משרד השיכון להופעה של יידל ורדיגר?

ביישוב רכסים חגגו את שמחת בית השואבה בהופעות של זמרים חרדים פופולריים, בחסות משרד הבינוי והשיכון ● המקור התקציבי: הסכם הגג שנחתם ב־2022 ● המודל שנועד להאיץ בנייה על ידי הקמת תשתיות מתגלה כמאגר כספים גמיש - בלי קריטריונים, בלי פיקוח ובלי אחריות

שמנת מתוקה של תנובה / צילום: צילום מסך

לאן נעלמה השמנת המתוקה? אחרי החלב, מחסור חדש בסופרמרקטים

השמנת המתוקה נעלמה מהמדפים ● הסיבה: מדובר במוצר בפיקוח ופחות משתלם ליצרניות לייצר אותו בתקופה הזו, שזוכה לביקוש גבוה לקראת ארוחות החג ● המחסור הצפוי בחלב הוביל להיערכות מוקדמת של יבואנים ורשתות לייבוא מחו"ל, אך לא ידוע מתי החלב המיובא יגיע לסופרמרקטים ● תנובה: "החברה מייצרת מסביב לשעון בהתאם למופע החגים והשבתות תוך תעדוף המוצר המפוקח וייצור רק של שמנת להקצפה 38%"

קן גריפין, מנכ''ל קרן הגידור סיטאדל / צילום: Reuters, Lucy Nicholson

מחיר הזהב שובר שיאים - והמיליארדר קן גריפין מאוד מודאג

לפי מייסד קרן הגידול סיטאדל, המשקיעים נוטשים את הדולר ובורחים לזהב, "אנחנו על 'היי מסוכר' כלכלי" ● גולדמן זאקס: העלייה בהשקעות בקרנות סל זהב משקפת ציפיות להפחתות ריבית מצד הפד

מניות הבנייה מובילות את העליות בתל אביב / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

"נקודת מפנה אדירה": מה עומד מאחורי הזינוק במניות הנדל"ן בבורסה?

הבורסה בתל אביב מזנקת בעקבות ההסכם לסיום המלחמה בעזה, ומדד הבנייה מוביל את העליות, עם קפיצה של כ-9% ● המשקיעים צופים שהורדת הריבית תגביר ביקושים לרכישת דירות וכן תקטין את עלויות המימון של פרויקטים ● מנכ"לים של חברות בנייה מצביעים גם על הוזלה בעלויות חומרי הבנייה ובחזרה של עובדים זרים כגורמים חיוביים

דייב לובצקי / צילום: אייל טואג

מנכ"ל אי.בי.אי: "יש פוטנציאל אדיר לכסף זר שיחזור לארץ עם סיום המלחמה ושובם של החטופים"

דייב לובצקי, מבעלי בית ההשקעות אי.בי.אי, טוען כי אם ההסכם לסיום המלחמה יגיע יחד עם מהלך גיאופוליטי משמעותי, "כסף רב שיצא מפה, יוכל לחזור במהירות" ● עוד הוא מספר על ההיערכות לקראת המעבר למסחר בימי שישי: "אירוע מורכב. יש עוצר יציאות אצלנו בינואר" ● בפודקאסט "כוחות השוק" הוא מדבר גם על מהפכת המסחר שמשנה את הכללים בבורסה ● ובתחום אחד הוא מודה: "ניסינו ולא הצלחנו"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

איומי המכסים של טראמפ חוזרים: S&P 500 ביום הגרוע מאז אפריל

נאסד"ק נפל ב-3% ● טראמפ: "סין מחזיקה את העולם בשבי בתחום המתכות", מאיים בצעדים נגדיים נגדה ● אמזון ירדה ב-4% ● מחיר אונקיית כסף בשיא של 45 שנה ● ישראליות בוול סטריט: מניות השבבים נובה, קמטק וטאואר נפלו ● עקב רכישת אוטוטוקס הישראלית: חקירת הגבלים עסקיים נגד קוואלקום בסין ● המושג החדש בוול סטריט: "טרייד הדה-בייסמנט"

שבוע המסחר המקוצר בתל אביב נפתח במגמה חיובית / צילום: Shutterstock

יום של אופוריה ושיאים בבורסה: המדד שקפץ ביותר מ-9% והמניות שבלטו לטובה

החתימה על השלב הראשון של ההסכם לסיום המלחמה בין ישראל לחמאס הקפיצה את הבורסה: מדד ת"א 35 קפץ בכ-2.3%, מדד ת"א 90 טיפס בכ-4.6% ● מדד הבנייה טס במעל 9%, מדד הנדל"ן זינק בכ-6.7% ● אל על וארית תעשיות הובילו את הירידות ● וול סטריט ננעלה אתמול בשיאים חדשים של כל הזמנים

חות'ים. ''לא ספגו מכה שלא התאוששו ממנה'' / צילום: ap, Osamah Abdulrahman

ד"ש מתימן: הזירה האחת שאף אחד בעולם עוד לא הצליח להכריע

"ישראל צריכה להיערך, תרחיש סיום המלחמה בעזה לא מסיים את תוקפנות החות'ים כלפינו", אומרת ענבל נסים-לובטון, חוקרת תימן המודרנית באונ' הפתוחה ומרכז דיין באונ' תל אביב

אמילי דמארי במרכז הרפואי שיבא / צילום: מעיין טואף, לע''מ

בתי החולים נערכים לקלוט את החטופים השבים. כך זה יעבוד

משרד הבריאות ערך היום תדרוך לקראת הקליטה הצפויה של החטופים השבים מעזה במהלך סוף השבוע ● הם יקלטו בבתי החולים שיבא, איכילוב ובילינסון, ואילו סורוקה וברזילי יהיו ערוכים לקליטת מקרים קשים באופן מיידי אם יהיה בכך צורך ● "מוכנים גם עם יחידות הטיפול נמרץ תוך שמירה על הפרטיות, יחד עם האפשרות לשהות המשפחה יחד עם השב"

טראמפ ונתניהו בבית הלבן / צילום: ap, Evan Vucci

טראמפ מודיע רשמית: ישראל וחמאס הגיעו להסכם

הלוחמים ברצועה כבר עודכנו על נסיגה – צה"ל נערך לקבלת החטופים ● נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז רשמית: הצדדים חתמו על השלב הראשון, משמעות הדבר - כל החטופים ישוחררו בקרוב מאוד ● ראש הממשלה נתניהו הודיע באותו זמן: בעזרת השם - מחזירים את כולם ● ההערכה: ביום שבת או ראשון - 20 חטופים חיים יחזרו בפעימה אחת ● חמאס מאשר בהודעה רשמית: ההסכם מסיים את המלחמה ● 48 חטופים, 733 ימים בשבי ● עדכונים שוטפים

נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: ap, Angelina Katsanis

דמוקרטיות במשבר משילות: ממשלת ארה"ב מושבתת וממשלת צרפת נופלת

משטרים נשיאותיים נתפסים כמניבים יותר יציבות ממשטרים פרלמנטריים, אך וושינגטון ופריז מעמידות אותנו על טעותנו ● התקציב שלא אושר בארה"ב הוביל להשבתת הממשל, ובצרפת - לחוסר אמון ולהתפרקות הממשלה ● הקיטוב מניב שיתוק ולא ברור איך יוצאים מן המלכודת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

תוכנית האוצר למס מינימלי של 15%: איך זה יעבוד ומי על הכוונת?

אחרי שנתיים של עבודה, הפיץ משרד האוצר את תזכיר החוק שיחייב מס מינימלי של 15% מחברות ענק בינלאומיות החל מ־2026, בהתאם להסכם של ה־OECD ● אך התנגדות ממשל טראמפ להסכם מעמידה את הרפורמה בספק ● בינתיים בארץ מחפשים דרכים לתמרץ השקעות זרות ● גלובס עושה סדר