גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב הזה זריז, חסכוני ובמחיר אטרקטיבי. יש לו רק בעיה אחת

הקרוס־אובר הקומפקטי של אופל מציע יכולת שינוע של שלושה־ארבעה מבוגרים ושני ילדים במחיר הנמוך ביותר בפלח. הרכב זריז וחסכוני אבל מכתיב פשרות בתחום האחסון ● מבחן דרכים

אופל פרונטרה 2025 / צילום: יח''צ
אופל פרונטרה 2025 / צילום: יח''צ

"ילדים זה שמחה" שרה פעם להקת הברירה הטבעית. הסטטיסטיקה בישראל מגלה שילדים הם גם נטל כלכלי לא קטן. גם בלי לחצות את קו העוני, רוב המשפחות בישראל עם חמישה ילדים ומעלה נמצאות בעשירונים הנמוכים. משפחות כאלה זקוקות לרכב גדול מטבע הדברים, אבל קשה מאד למצוא בשוק המקומי דגמי רכב פרטיים שיכולים להסיע 6-7 נוסעים בפחות מ־180 אלף שקל.

לפיכך, כששמענו על הגעתה של אופל פרונטרה, שמורשית להסיע שבעה (כולל הנהג) ומחירה מתחיל בכ־157 אלף שקל לפני מבצעים והנחות, מיהרנו לבדוק את "האופציה הסוציו־אקונומית" החדשה.

היבואנים יצטרכו להיפרד ממותגים? הרפורמות שנבחנות בשוק הרכב
האם בקרוב יגיעו לישראל רכבים מדובאי ואיזה סגמנטים יושפעו?
שוב על השולחן: דרישה להכניס נהגים זרים לענף האוטובוסים

עיצוב חיצוני

מיטיבי הזיכרון זוכרים בוודאי את האופל פרונטרה של שנות ה־90, שהייתה רכב שטח גדול וקשוח על בסיס SUV של איסוזו. לפרונטרה 2025 אין יומרות כאלה והוא מסתפק בעיצוב של קרוס־אובר קומפקטי עם אורך של 4.38 מ'. אבל הוא מעט גבוה מהממוצע, מה שמסייע לשדרג את הנוכחות שלו בכביש ובחניה.

החרטום מוצק ומושחר ללא מאפייני עיצוב ומיתוג ייחודיים למעט מערכת פנסי LED מעוצבים, ואילו פרופיל הצד מחצין קשתות גלגלים גדולות וחישוקי 17 אינץ' נאים, עמוד גג אחורי קצר ומפוצל וגג בצבע שונה מצבע הגוף. החלק האחורי מוסיף קצת אישיות בזכות חיפוי נאה בתחתית הפגוש ודלת אחורית מדורגת. אבל בסך הכל, זה לא עיצוב שגורם לעוברי אורח לבהות ולתהות.

פנים הרכב

תא הנוסעים ממוקם בגובה נוח לכניסה וליציאה ובזכות הגג הגבוה יחסית גם נוסעים גבוהים מהממוצע לא יצטרכו להתכופף. תנוחת הישיבה מלפנים גבוהה למדי בנוסח רכבי קרוס־אובר "אמיתיים" עם מרחב סביר לראש. גם המרחב בספסל השני ימלא ייעוד משפחתי ויכול להכיל שלושה מבוגרים פלוס מתבגר רזה במרכז. כולם ייהנו ממרחב טוב לברכיים ולראש.

שורת המושבים השלישית, שהיא הגימיק שמייחד את הגרסה הבכירה, מיועדת לשמש בעיקר כפתרון מזדמן להסעת ילדים לא בררנים. המושבים השישי והשביעי אמנם רחבים למדי, אבל מספקים מרחב מוגבל לברכיים ולראש והכניסה אליהם דורשת לא מעט גמישות. היושבים מאחור גם צריכים להציץ החוצה דרך חלונות שמעוצבים כמו חרכי ירי של בונקר. זו אולי לא בעיה עבור ילדי הדור הנוכחי, שמתחילת הנסיעה ועד סופה שקועים במסך הטלפון ללא קשר עם סביבתם, אבל לא מומלץ להושיב שם מבוגרים פרט למקרי חירום.

כשכל המושבים מאוישים נפח המטען הנותר הוא וירטואלי, 40 ליטר בלבד, מה שמכתיב ויתור על נוסע או שניים או ויתור על מטען. קיפול שני המושבים, שמתבצע בצורה די מגושמת, מגדיל את נפח ההטענה ל־380 ליטר, כ־100 ליטר פחות מגרסת החמישה מושבים.

מערך הפיקוד נלקח עם שינויים מעטים מדגמים של החברה האחות פיז'ו־סיטרואן, דוגמת סיטרואן C3 איירקרוס. זה אומר לוח תצוגה שכולל שני מסכים מחוברים ברוחב 10 אינץ' כל אחד וממשק תפעול עם תפריטים פשוטים, קלים לתפעול ודי דלים בגרפיקה. מנגד יש תמיכה מובנית במערכות הפעלה סלולריות נפוצות כך שניתן לשדרג בקלות את החוויה הוויזואלית.

הנדסת האנוש פשוטה ויעילה כמו אצל האחות הצרפתית, ובמקום מוט הילוכים יש מתג פלסטיק קטן וקפיצי שממוקם בין המושבים. יש גם שליטה פיזית על מערכת האקלים אבל השליטה על מערכת הקול דורשת שימוש במסך המגע. הראות לכל הכיוונים טובה אבל היינו שמחים למצלמה אחורית איכותית יותר.

איכות החומרים נוטה לצד הזול, ולמרות שפה ושם יש עיטורים על הריפוד וגם חיפויי בד בדלתות, האצבעות פוגשות בעיקר בפלסטיק נוקשה ובחומרים שתוכננו לעמידות ולא להידור. איכות ההרכבה טובה אבל היינו שמחים לקבל בידוד מוצלח יותר מפני רעשי המנוע והרוח, במיוחד במהירויות גבוהות.

רמת האבזור התקני עשויה לגרום לכמה מכוניות סיניות שמוצעות בפלח להרגיש כמו רכבי פרמיום. יש משטח טעינה אלחוטי אבל אין כוונון חשמלי למושב הנהג, אין בכלל כוונון לגובה במושב הנוסע הקדמי ואפילו ההתנעה מתבצעת באמצעות סיבוב פיזי של המפתח בחריץ שלו, כמו לפני עידן ההתנעה עם מתג. אפשר להתנחם בחבילה בטיחותית די מקיפה.

מנוע וצריכת דלק

יחידת ההנעה מוכרת לנו היטב מדגמים שונים של PSA והיא כוללת מנוע טורבו־בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שמקבלת סיוע ממנוע חשמלי, וסוללה קטנה - בעיקר לצורך חיסכון בדלק - מה שמכונה "הנעה היברידית קלה".

המנוע מייצר הספק משולב של 145 כ"ס ובסיוע תיבה אוטומטית כפולת מצמדים מאפשר להאיץ את הרכב מאפס ל־100 בכ־9 שניות. מי שיתרגל לטרטור נוסח קטנוע של המנוע הזה, ולא יירתע מרמת הרעש המוחשית שלו בסל"ד גבוה, יגלה שהוא די נמרץ. תגובת דוושת התאוצה חדה ולחץ לא מתון עליה יאפשר לרכב לשמור על מומנטום סביר בעליות. בזכות המערכת ההיברידית הוא גם משייט ללא מאמץ בפקקים עירוניים ובמהירויות די גבוהות על הכביש המהיר.

היצרנית נוקבת בצריכת דלק ממוצעת מכובדת של כ־18.5 ק"מ לליטר, וסביר להניח שמי שינהג במתינות יוכל להגיע לנתון קרוב. זה כמובן יתרון ללקוחות מוגבלי תקציב.

על הכביש

על הכביש הפרונטרה מזכירה את אחיותיה לבית פיז'ו־סיטרואן וזו בהחלט מחמאה. ההיגוי אמנם קליל מאד במצב התכנות הרגיל, אבל הרכב מציית בזריזות לפקודות להעברת משקל ולשינוי כיוון. למרות הפרופורציות הצרות־גבוהות הוא גם לא סובל מנטיית גוף מופרזת בפניות.

החישוקים הרחבים מספקים אחיזת כביש סבירה כל עוד לא מנסים לאתגר את הרכב בתרגילים, שהוא לא תוכנן עבורם. היציבות הכיוונית על הכביש המהיר טובה בדרך כלל, אם כי רוחות צד עזות דורשות לעיתים תיקוני הגה.

ספיגת הזעזועים בעיר סבירה למעט בעת מעבר על רמפות האטה, אבל בשורה התחתונה האחיות הצרפתיות מרגישות קצת יותר מעודנות. כושר התמרון בעיר ובחניונים טוב בזכות קוטר סיבוב קטן יחסית ומרווח גחון\, שמאפשר דילוג על מדרכות גבוהות.

מחיר

מי שיוותר על שני מושבים לטובת תא מטען גדול יותר יוכל לרכוש את הפרונטרה כבר ב־145 אלף שקל, מחיר אטרקטיבי יחסית, נמוך מזה של אופל "מוקה" הקטן יותר. דגם השבעה מקומות, שצפוי לרכז את רוב ההתעניינות, עולה 157 אלף שקל. זהו הפתרון הזול ביותר כיום בפלח למי שחייב עוד שני מושבים ורוצה רכב "מהניילונים". רק קחו בחשבון שאת התיקים תצטרכו לשלוח ברכב אחר.

חלק מהמתחרות

דאצ'יה ג'וגר
175 אלף שקל למוביל המשפחות החדש של דאצ'יה. מסיע שבעה נוסעים פלוס מטען בנפח כ־700 ליטר. הנעה היברידית מלאה מחזירה כ־21.3 ק"מ לליטר.

דאצ'יה ג'וגר / צילום: יח''צ

מיצובישי אאוטלנדר
192 אלף שקל לגרסת הבסיס של מיצובישי אאוטלנדר המחודש. תא נוסעים מרווח לחמישה פלוס שני נספחים בשורה השלישית. מנוע 2.5 ליטר בנזין עם תיבה רציפה.

מיצובישי אאוטלנדר / צילום: יח''צ

עוד כתבות

התחרות על הטסים גוברת והמחירים צונחים / צילום: Shutterstock

אלה כנראה מחירי כרטיסי הטיסה הטובים ביותר שתמצאו מאז תחילת המלחמה

חברות התעופה האירופיות חוזרות לנתב"ג, לצד ענקיות זרות שמתחילות לפעול בישראל לראשונה ולצד חברות ותיקות שמגבירות את תדירות הקווים ● העלייה בהיצע הביאה להוזלה דרסטית של הטיסות ליעדים מבוקשים ● איך מושפעות החברות הישראליות, שעד כה נהנו כמעט מבלעדיות?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

עכשיו זה רשמי: אלה המניות החדשות במדד ת"א 35. ומה השינויים בשאר המדדים?

הבורסה לניירות ערך פרסמה את רשימת השינויים שיבוצעו במדדים המובילים בבורסה בעדכון הקרוב, שייכנס לתוקף בסוף יום המסחר של ה-6 בנובמבר ● יצרנית המצלמות לרחפנים נקסט ויז'ן ומגדל ביטוח יצטרפו למדד ת"א 35 ● בתי ההשקעות מור ומיטב ייכנסו למדד ת"א 90 ● וגם: אלו המניות שייכללו בשלושת המדדים החדשים של הבורסה

גלעד ארדן / צילום: דוברות מד''א

"שיקולים זרים": גלעד ארדן הודיע כי יסיר מועמדותו לתפקיד יו"ר תע"א

ארדן, ששר הביטחון הקודם יואב גלנט החליט למנותו ליו"ר התעשייה האווירית ב-2024, הודיע הערב כי הוא מסיר את מועמדותו ומתח ביקורת על שר הביטחון ישראל כץ ● "כץ מונה ומייד פעל לטרפד את בחירתי ליו״ר, ללא שום סיבה עניינית וללא שיח מולי. כל בר דעת מבין שהוא עשה זאת בעיקר כיוון שחשש שפעילותי בתחום הביטחוני וההישגים שיושגו, יעניקו לי יתרון עליו בעתיד"

בקבוקי מי עדן / צילום: יח''צ מי עדן

אביחי סטולרו ותמיס רוכשים את מי עדן לפי שווי פעילות של 400 מיליון שקל

מי עדן, המחזיקה ב־40% משוק בקבוקי המים המינרליים בישראל, נרכשת מידי חברת פרימו ווטר ● רכיב המזומן שישולם בעסקה עומד על 150 מיליון שקל, והיתרה צפויה להיות חוב שיעבור אל הרוכשים ● המגעים לעסקה נמשכו כמעט שנה

אילוסטרציה: Shutterstock

האם אישה שהתעמרה בילדיה זכאית לתבוע מהם סיוע כלכלי?

לפי החוק, בגירים המצויים במצוקה כלכלית מתמשכת, רשאים להגיש תביעה לסיוע כספי מקרובי משפחתם אשר נהנים מיציבות כלכלית ● אך מה קורה כשמדובר בהורה אשר התנהגותו כלפי ילדיו הייתה מחפירה?

הקשר הכלכלי והביטחוני בין קהיר לבייג'ינג מתהדק, נשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: Reuters, Tingshu Wang

כך סין רוצה להשיג דריסת רגל ברצועת עזה

​מסמך של האו"ם בנוגע לשיקום עזה חושף כי סין מבססת את נוכחותה הכלכלית באזור, אם בהשתתפות ישירה במכרזים ואם באמצעות חברות המשתמשות בתוצרתה ● סובסידיות ממשלתיות רחבות, כמו גם שיתופי־פעולה עם מצרים, מעניקים לה יתרון משמעותי ● וגם: כך הסינים מעבירים סחורות לרצועה באמצעות גורמים בעלי השפעה, ובהם איש העסקים איברהים אל־אורגני, המקורב לבנו של הנשיא א־סיסי

שכונת עומרים באופקים / הדמיה: אול אין

הירידה בקצב מכירת הדירות מתמתנת. ומי העיר הדרומית שממשיכה להוביל

נתוני הלמ"ס שפורסמו היום מצביעים על המשך ירידה בהיקף רכישת הדירות גם בחודשי יוני-אוגוסט ● עם זאת, ניתן להצביע על מגמה חיובית קלה, אך מוקדם לקבוע אם מדובר בהיפוך מגמה ● הנתון המפתיע: אופקים מובילה ברכישת הדירות החדשות

תבנית ביצים / צילום: איל יצהר

אחרי למעלה משנתיים: מחיר הביצים עולה

מחיר הביצים המפוקח עולה החל מ-1 בנובמבר ב-1%, כך שמחיר חבילת 12 ביצים בגודל L יעלה ב-15 אגורות ל-14.24 שקל ● לפי משרד החקלאות, עליית המחיר נובעת מ"השינויים שחלו בכלל רכיבי שרשרת הערך, מהמגדל, דרך המשווק והקמעונאי ועד לצרכן"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לצד מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו, בירושלים / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

ראש הממשלה נועד עם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו

ראש הממשלה נתניהו לצד מזכיר ההגנה האמריקאי רוביו: "רוצים לקדם שלום אבל יש לנו אתגרי ביטחון" ● טראמפ: אם ישראל תספח את השטחים - היא תאבד את תמיכת ארה"ב ● נורמליזציה עם סעודיה? סמוטריץ': "לא תודה, שימשיכו לרכוב על גמלים במדבר" ● צה"ל תקף אתר לייצור טילים מדוייקים של חיזבאללה בלבנון ● עדכונים שוטפים

מתחם ''מומה'' / צילום: גלובס

צרות במגדל היוקרתי בשכונת פלורנטין בתל אביב

בתחילת השבוע נותק זרם החשמל בשני הבניינים במתחם "מומה" בפלורנטין בעקבות חוב כספי שלטענת הדיירים נאמד בכ־220 אלף שקל ● בקבוצת חג'ג' מאשימים את חברת הניהול, שטוענת כי "קבוצת חג'ג' ואלקטרה, הקבלן המבצע, היו מחויבות לשלם חלק משמעותי מחשבונות החשמל" ● אלקטרה: "בניגוד לנטען, חשבון החשמל הוא על שם ועד הבית של הבניין והאחריות לתשלום הינה על חברת הניהול ׳יקיר׳"

מבצע מימון של קבלנים בתל אביב (לפרויקט אין קשר לכתבה) / צילום: פולי טובמן

הנתון שעולה וזה שיורד: מה באמת קורה בשוק הנדל"ן?

עפ"י נתוני הכלכלן הראשי והלמ"ס, קיימת ירידה בקצב העסקאות, בעיקר ברבעון השני של 2025 ● מנגד, שיעור המשכנתאות שנוטל הציבור דווקא הולך וגדל ● מניין נובע הפער? המומחים סבורים כי מדובר בהבשלה של מבצעי המימון ועסקאות שהתעכבו בגלל המלחמה

יעקב ויינשטיין / צילום: אייל טואג

אחד השחקנים הוותיקים בשוק ההון המקומי מציג - חמש תחזיות ואזהרה חמורה

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● יעקב ויינשטיין, מוותיקי שוק ההון המקומי, מזהיר כי "אנחנו בשלבים המאוחרים של 'שוק שורי' שנמשך כבר 40 שנה" ● בכל זאת, הוא צופה המשך עליות בשנתיים הבאות:"ה-S&P 500 יכול לעלות מעל 10% בשנה הקרובה, אבל זה יביא אותו למכפיל 25, שזה למתוח את הגומי יותר מדי" ● ממליץ לא להשקיע במניות בישראל, ולהיערך למשבר כלכלי גדול בסוף העשור

יובל סמו בקמפיין הפניקס סמארט / צילום: צילום מסך

נהג המונית יובל סמו מסיע את הפניקס סמארט לפסגת הפרסומות האהובות

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, על אף שכלל לא הייתה באוויר, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● ההשקעה הגבוהה ביותר השבוע, כמיליון שקל, שייכת לבנק הבינלאומי - שבסיוע האחים סוויסה מתברג במדד

VOLVO / צילום: Shutterstock

היום הטוב אי פעם: המניה של ענקית הרכב קופצת בכמעט 40%. זו הסיבה

הדוח הרבעוני של וולוו קארס הפתיע את השוק והוביל את מניית החברה ליום המסחר הטוב בתולדותיה, עם זינוק של כ-40% ● רווח תפעולי של 680 מיליון דולר, תוכנית קיצוצים אגרסיבית וצמצום עלויות הובילו לתוצאות מעל הציפיות ● גם המתחרה הצרפתית רנו דיווחה על תוצאות רבעוניות שעלו מעל הציפיות

מחשב קוונטי / צילום: Shutterstock

בממשל טראמפ בוחנים להיכנס לתחום הלוהט. מה קורה למניות?

חברות בתחום המחשוב הקוונטי נחשבות להשקעות ספקולטיביות, וכולן מפסידות, אך נראה שזה לא משהו שמפחיד את טראמפ, שעפ"י דיווחים ממשלו שוקל להשקיע בהן עשרות מיליוני דולרים ● המניות מזנקות בחדות בוול סטריט

סמי קצב, תעשיין נשק / צילום: כדיה לוי

איש העסקים הישראלי שימכור רובים במיליארדים להודו

חברת PLR Systems, מיזם משותף של מפעלי נשק ישראל (IWI) שבה שולט סמי קצב ותאגיד אדאני מכר לצבא הודו 425 אלף רובי סער מדגם CQB קרבין ● העסקה מוגדרת תחת קטגוריית “Buy (Indian)”, שמשמעותה: המוצר חייב להיות מתוכנן ומיוצר בהודו, עם לפחות 50% תוכן מקומי

הבורסה בפרנקפורט / צילום: Reuters, Staff

אחרי שנים של חשדנות, המשקיעים במדינה הזו סוף סוף נכנסים למניות

יותר ויותר גרמנים מגלים עניין בהשקעות אחרי עשורים של חשדנות - ולא רק הדור הצעיר ● בתוך שלוש שנים, 3 מיליון שחררו את השמרנות ונכנסו לשוק המניות ● הממשלה מנסה לעודד את שבירת המחסום הפסיכולוגי אך נזהרת מרפורמות עמוקות

איתמר פורמן / צילום: ענבל מרמרי

חבר הנהלה צעיר אבל עם ניסיון בנקאי רב: מאחורי המינוי החדש במשק

איתמר פורמן ימונה למנכ"ל ישראכרט הבא, וכל העיניים של השוק עליו ● מה הוא מביא איתו לתפקיד, למה בדלק התעקשו דווקא על בנקאי, ואיך יגיב דב קוטלר, זה שקידם אותם לתפקידי מפתח בבנק הפועלים?

מייסדי פיירבלוקס. מימין: פבל ברנגולץ, מיכאל שאולוב ועידן עפרת / צילום: יח''צ

אקזיט כחול־לבן בקריפטו: היוניקורן שרוכש סטארט-אפ צעיר ב-90 מיליון דולר

דיינמיק פיתחה תשתית המאפשרת להטמיע ארנקים דיגיטליים באפליקציות תוך ימים ספורים בלבד ● לפי פיירבלוקס, הרכישה מסמנת מהלך אסטרטגי חדש של החברה, שנכנסת מעולמות הבנקים והבורסות לעולם הצרכני והפינטק

מל''ט הרון tp של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ

התעשייה האווירית חושפת רחפן חדש והחברה הישראלית ששוברת שיא

מהרחפן החמוש החדש של התעשייה האווירית, דרך הכלי הזעיר והשקט של אירו סנטינל הישראלית, ועד העסקאות של ארה”ב, ההשקעות של שבדיה והתוכניות של יפן ● תחום האמצעים הבלתי מאוישים, שהיה "עתיד הלחימה", הופך במהירות לעובדה מוגמרת ● וגם: הפיתו החדש של חברת אסיו לטובת הכוחות המתמרנים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות