גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

20 המשפיעניות המצליחות ביותר בישראל, ולמה אין ברשימה גברים

שוק המשפיענים מגלגל בארץ כמעט 400 מיליון שקל בשנה, ולצד טיפוח ואופנה מתחזק בקטגוריות כמו פיננסים ובריאות, בעוד מותגי הרכב והגיימינג עדיין חלשים בתחום ● בחברת יומנז, המתמחה בכלכלת יוצרים, מצביעים גם על היציאה מהסושיאל לעבר שילוט חוצות וטלוויזיה

מימין: נועה טקה, יובל כספית ועומר לוי / צילום: צילום מסך יוטיוב
מימין: נועה טקה, יובל כספית ועומר לוי / צילום: צילום מסך יוטיוב

רק לשלוש מתוך 20 המשפיעניות המצליחות ביותר בישראל יש יותר ממיליון עוקבים באינסטגרם ובטיקטוק. לשבע יש פחות מ-200 אלף. כולן בנו סביבן קהילות חזקות, יצרו מעורבות וגרמו למותגים לבנות איתן קמפיינים שהובילו להכנסות מרשימות. למעשה, אין כמעט מנהל שיווק שלא מכיר בכוחן של המשפיעניות - ורבים מהן גם עובדים איתן.

וכך, מספר יוצרות התוכן הפעילות בארץ עלה בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים - מה שהופך את ישראל לאחת מהמדינות עם יחס היוצרות לנפש הגבוה בעולם, לפי נתוני חברת Humanz, שמתמחה בכלכלת יוצרים ובטכנולוגיות המקיפות אותה.

הרבה מעבר לקוד קופון: כך צמח ענף המשפיענים בישראל ל-5 מיליארד שקל בשנה
אם-כל-המשפיעניות עלולה להיכנס לכלא על הטעיית צרכנים. איך יגיב הענף?
סופר-פארם השקיעה 2 מיליון שקל בבניית משפיענית AI

השימוש בלשון נקבה נובע מסיבה פשוטה: גברים פשוט לא מצליחים להתברג פנימה. אפילו ברשימת 40 המובילים לא תמצאו גבר אחד.

"הקטגוריות החזקות ביותר בתחום הן טיפוח ולייף סטייל, ורוב הצרכניות בעולמות האלה הן נשים", מסבירה לינוי יחזקאל-אלבו, שמונתה בימים אלה למנהלת פעילות השוק הישראלי בחברת יומנז, הכוללת כ-100 לקוחות. "ככל שמותגים בעולמות הרכב והגיימינג - תחום שבעולם משקיעים בו, ובארץ פחות - ישקיעו יותר במשפיענים, גברים ייכנסו יותר לרשימה".

אבל הקטגוריות אינן ההסבר היחיד. לפי יומנז, מדובר גם בהתנהגות הצרכנים: ערוץ השיווק הזה פחות עובד כשמדובר בגברים. הם לא נכנסים לאינטרנט כדי לחפש קוד קופון, והם מבצעים קניות לפי צורך ולא רגשית. זה לא אומר שהתמונה לא יכולה להשתנות.

צמיחה של 40% בשנה

שנת 2025 התאפיינה בעלייה בתקציבים המופנים לעבודה עם יוצרי תוכן ומשפיענים בארץ, לצד צמיחה במספר הקמפיינים, בהכנסות היוצרים ובהיקפי החשיפה ברשתות. נתוני יומנז מצביעים על 75 מיליון הקלקות על לינקים של משפיענים ועל 10 מיליון רכישות על-ידי 700 אלף רוכשים.

בסך-הכול מגלגל שוק יוצרי התוכן והמשפיענים המקומי 350-400 מיליון שקל בשנה, לעומת פחות מ-20 מיליון שקל לפני שבע שנים. ב-2025 הם הובילו למכירות ישירות של 1.5 מיליארד שקל, ועוד 3.5 מיליארד שקל בכלכלה העקיפה (למשל, מוצרים שנקנו שבוע או חודש אחרי שקודמו ברשתות החברתיות).

בעולם, השוק הזה צומח בשנים האחרונות בקצב של 14%-18% בשנה. קצב הצמיחה בישראל גבוה יותר מהממוצע העולמי ועומד על יותר מ-40%, וזאת בשל הסטה של תקציבי טלוויזיה לעבר הדיגיטל. בהתאמה, בעוד שמותגים בעולם מקצים 3%-5% בממוצע מתקציבי השיווק שלהם לעבודה עם משפיענים, בישראל מדובר ביותר מ-7%.

מהדוח של יומנז עולות כמה מגמות בולטות. ראשית, שנת 2025 מסומנת כשנת הפריצה של Creator-Led Brands בישראל. יותר ויותר יוצרות כבר אינן מסתפקות בקמפיינים בתחום אחד, אלא מקימות מותגים עצמאיים והופכות למעשה ליזמיות.

"זה כמו שכיר שהופך לעצמאי. הן רואות כמה כוח יש להן, ומקימות מותגים בעולמות שמדברים אליהן", מסבירה יחזקאל-אלבו. "דקל ורד כץ בנתה בית ספר דיגיטלי למוצרי טיפוח; דניאל עמית מכרה עוגה שלמרות הביקורת בסוף תפסה, ויובל כספית הוציאה קולקציות עם טרמינל X".

נקודה נוספת נוגעת לעבודה קבוצתית - מותגים שמחפשים להגיע לקהלים רחבים במהירות פונים למספר יוצרות על-מנת שיעלו תוכן משותף, מה שמייצר אפקט משמעותי יותר, הן מבחינת מעורבות והן מבחינת מכירות.

מגמה שלישית היא יציאה מגבולות הסושיאל לעבר המדיה מסורתית, לרוב בשילוט חוצות או בקמפיין טלוויזיוני. "מותגים כמו סבוקאלם, פנדורה, כללית ואל על הבינו את הכוח של כמה ערוצים שמדברים יחד באותה שפה", אומרת יחזקאל-אלבו.

לינוי יחזקאל אלבו / צילום: אלבום פרטי

הפיננסים בעלייה מתונה

ניסיון לאבחן מה הופך משפיענית למצליחה מוביל לצמד המילים הכמעט שחוק "אותנטיות ועקביות", אך צריך לקחת בחשבון שלרוב ה-20 המובילות יש גם סוכן, ליווי צמוד או מנהלי סושיאל שמסייעים להן.

"בסוף זה הן מול העוקבים, בטיקטוק או באינסטגרם", אומרת יחזקאל-אלבו. "הן יוצרות זהות מאוד ברורה בתוך עולם הפרסום, ובונות קהילה עם שפה ייחודית. דניאל עמית, למשל, תקשרה את נושא החטופים, לצד התכנים מסחריים והממונים.

דוגמה אחרת למשפיענית שיצרה קהילה חזקה היא עומר לוי, שעל כל 100 אלף עוקבים יצרה "עוגה מטורפת שמדברים עליה, אז העוקבים עבדו כדי לקדם את זה". כשלוי הגיעה למיליון עוקבים בטיקטוק, זו כבר הייתה עוגת ענק - שעליה כיכבו מותגים כמו מקדונלד'ס, קרפור, XL וצ'יטוס.

הקטגוריות הבולטות הן קוסמטיקה, טיפוח, אופנה, תוספי תזונה ובריאות, עיצוב הבית, מזון והורות. בקטגוריה האחרונה העלייה מיוחסת למשפיעניות כמו טליה עובדיה וליאל אלי, שהפכו השנה לאימהות. "הוורטיקל הולך עם המשפיעניות ומה שהן מתעניינות בו", מסבירה יחזקאל-אלבו.

תחום הפיננסים, שנכנס לתמונה בשנה שעברה, רושם עלייה מתונה בלבד הנובעת ככל הנראה משמרנות. "לאחרונה עשינו קמפיין עם חברת פיננסים גדולה שרצתה לגייס כסף ממשקיעים, והוא הסתיים באמירה שזה פתח להם את התיאבון לעבוד עם עוד משפיענים בהמשך", משתפת יחזקאל-אלבו. "גם בנקים מתחילים להיכנס לתמונה. כרגע זה דורש אומץ, כי זו עדיין ההתחלה, אבל אנחנו מאמינים בזה ודוחפים לשם".

החברות שבלטו השנה בעבודה עם משפיעניות הן אייהרב, סופר-פארם, טרמינל X ודלתא. חברות חזקות שבלטו גם בשנה שעברה הן לוריאל, אסתי לאודר, איל מקיאג', פרומיס, מייבן, פרוקטר אנד גמבל, תמי 4, וולט וסמסונג.

מודל התשלום מבוסס על מה שמוגדר כפיקס פרייז ואפיליאציה: סכום בסיס על עבודת התוכן, לצד עמלה בשיעור מסוים מהמכירות, שנע בין 5% ל-15%. במקרי קיצון, שנועדו "לשבור את התחרות בשוק", העמלה עומדת על 20%. שיעור עמלת המכירות קשור גם במוצר הנמכר: במכשירי חשמל וריהוט הוא יהיה נמוך יותר, כיוון שהסכומים בכל מכירה גדולים יותר.

המשמעות בפועל היא הכנסות חודשיות שיכולות לנוע מעשרות אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים. "הכול תלוי במה שנדרש, ולכן אין היום מחירון למשפיענים", מסבירה יחזקאל-אלבו. "בנובמבר ובחגים המחיר יקר יותר, ולפעמים יש פיקים סביב המשפיענית, כמו הזוגיות של עדי הימלבלוי ובן זיני, או דניאל עמית בתחילת הזוגיות עם אמילי דמארי".

עוברים לשת"פ שנתי

לפי נתוני יומנז, שתערוך היום (11 בדצמבר) אירוע גאלה להכרזה על המשפיעניות והמשפיענים הבולטים בשיתוף moet & chandon, יותר מ-60% מהמותגים הגדולים עוברים לשיתופי-פעולה שנתיים עם יוצרות תוכן. "לוקח זמן לבנות אמון בין משפיען למותג ועוקבים", מסבירה יחזקאל-אלבו. "זה לא משהו נקודתי של 'שילמו לי מלא, אז אני עולה עם זה'. המשפיעניות הופכות למעין שגרירות של המותג, ואז יש הפקת לקחים מקמפיין לקמפיין, ועושים אופטימיזציה.

"מבחינת המפרסם, מדובר במחיר יותר אטרקטיבי - הכסף שלו קונה יותר כשהוא עובד על שיתופי-פעולה ארוכי-טווח. בכל מקרה, זו לא חתונה קתולית. תמיד יש נקודות יציאה גם למותג וגם למשפיען".

האם מתקרב היום שבו משפיענית AI תיכנס לרשימת ה-20?
"השוק הישראלי מושתת על אותנטיות, כשכולם מכירים אחד את השני. מה שמוביל להזדהות זה סטוריטלינג ואמינות, שאת יודעת משהו על המשפיענית, וכנראה ש-AI לא יוכל לייצר את זה".

עוד כתבות

גליל מדיקל בפארק ההייטק יקנעם / צילום: גיל ארבל

מפעל גליל מדיקל ביקנעם ייסגר, ופעילותו תועבר לאירלנד

בעלת השליטה בוסטון סיינטיפיק החליטה להעביר את הפעילות של מפעל גליל מדיקל לאירלנד, במעבר הדרגתי שיושלם ב-2028 ● עפ"י הערכות, במפעל מועסקים כ-100 עובדים

פאנלים סולאריים על גג בית מגורים / צילום: Shutterstock

בונים בית פרטי? מהיום אתם חייבים לבנות מערכת סולארית על הגג

השבוע נכנסה לתוקף חובת התקנה של גגות סולאריים על בתים פרטיים ועל חלק מהמגדלים ● כמה זה יעלה, מה תרוויח המדינה ומה ירוויחו בעלי הגגות? ● גלובס עושה סדר

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

"צעירים רואים בשוק המניות הכנסה קבועה. הם לא מבינים שתיקונים היסטוריים יכולים לקחת 20 שנה"

ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

קובי אלכסנדר / איור: גיל ג'יבלי

הסבלנות השתלמה: קובי אלכסנדר מממש רווח גדול באי.בי.אי

קובי אלכסנדר מכר אתמול 240 אלף ממניות בית ההשקעות אי.בי.אי, בסכום כולל של 66 מיליון שקל ● מניית בית ההשקעות זינקה ב-450% בתוך חמש שנים ● לאחר המימוש ממשיך להחזיק אלכסנדר ב-15.8% ממניות אי.בי.אי

עוזי סופר, מנכ''ל אלפא תאו / צילום: אלפא תאו, מיכאל טולוב

חברת הביומד הישראלית שזינקה בוול סטריט בעקבות ניסוי בטיפול בסרטן המוח

הניסוי החדש הקפיץ את מניית אלפא טאו ב-21% מתחילת השבוע ● החברה עומדת להגיש את הטכנולוגיה שלה לאישור שיווק ביפן, אם יתקבל, יהיה זה המוצר המסחרי הראשון של החברה שעדיין אין לה הכנסות

גל תקיפות בלבנון (ארכיון)

3 שבועות לדדליין לחיזבאללה: גל תקיפות של צה"ל בלבנון

ב"עובדה" נחשפו תיעודים של ששת החטופים שנרצחו בשבי ● בישראל חוששים להישאר באפלה לקראת שלב ב' של הפסקת האש ברצועת עזה, אליו חותרת ארה"ב, ומתנים את תחילתו בהשבת החלל החטוף האחרון רן גואילי ● אתמול דווח כי ישראל בודקת שטח שבו ייתכן שנקבר גואילי

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; החוזים העתידיים על הנאסד"ק אדומים

הדאקס עולה בכ-0.4% ● הניקיי קפץ בכ-1.4% ● ה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו אתמול לשיאים חדשים של כל הזמנים ● הסקפטיות סביב תחום ה-AI נמשכת: אורקל נפלה במעל 10% בעקבות הדוחות, ברודקום נפלה גם היא במסחר המאוחר, על אף שפרסמה תוצאות חזקות ● מחיר הנפט עלה לשיא של מעל שבעה שבועות ● מחירי הנפט עולים ● הביטקוין עולה נסחר סביב 92 אלף דולר

מבלים בפסטיבל הבירה ''הופי'' / צילום: עידן עטייה

למה בוטל פסטיבל הבירה שעשה לישראל יופי של הסברה?

פסטיבל הבירה הבינלאומי "הופי" נערך בתל אביב 4 שנים, הביא הנה נציגי מבשלות בירה מחו"ל ואף שבר חרמות בזמן המלחמה ● השנה הוא לא יתקיים בשל רגולציה מחמירה: "הדרישה אבסורדית, עלות הבדיקה הנדרשת עולה על שווי הסחורה"

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

פרשת "יד לוחצת יד": ביהמ"ש ידון בבקשת המשטרה להרחיק את ארנון בר דוד מההסתדרות עד מרץ 2026

לפי המשטרה, יו"ר ההסתדרות "רקם מנגנון שוחדי", וחזרתו לתפקיד עלולה לאפשר ביצוע עבירות זהות ושיבוש חקירה ● בר דוד, המורחק מההסתדרות מאז נעצר בנובמבר, מסכים להרחקה נוספת לשבועיים בלבד – ומציע כי אז יחזור לתפקיד, אך לא יעסוק במינוי דירקטורים ובמכרזים, וייפגש עם מעורבים בפרשה רק בנוכחות יועץ משפטי או מבקר ההסתדרות

משתתפי המפגש, מימין: יאיר לפידות, מבעלי ילין לפידות, מורן סיטון, מנכ''ל ארבע עונות, גילעד אלטשולר מבעלי אלטשולר שחם, אילן רביב מנכ''ל מיטב ודייב לובצקי, מנכ''ל ומבעלי אי.בי.אי / צילום: יח''צ

"זה לא הזמן להגדיל את רכיב המניות": התחזיות והטיפים של מנהלי בתי ההשקעות הגדולים

יאיר לפידות טוען כי "צריך לראות את השנתיים־שלוש האחרונות כחריגות, ביחס למה שאפשר לצפות מהבורסה לאורך זמן" ● באירוע שיזמה חברת ארבע עונות טען מנכ"ל מיטב אילן רביב כי הוא "נשאר עם המדדים המקומיים, למרות ה'מוב' הפנטסטי שעשו", בעוד גילעד אלטשולר מעדיף בטווח הארוך את נאסד"ק ● וגם: באילו סקטורים המליצו הבכירים להתמקד, והמחלוקת על ההשקעה במדד S&P 500

נשיא סוריה אל־ג'ולאני / צילום: ap, Mosa'ab Elshamy

שנה אחרי המרד של א-שרע: סוריה מתפוררת ובינתיים יש רק מנצחת אחת

מחליפו של אסד קיבל לידיו מדינה מוכת בעיות: 90% מתחת לקו העוני, מיעוטים שמסרבים להתיישר וטרוריסטים שמתבססים ● טורקיה ניצלה את שעת הכושר לבסס את מקומה במדינה באמצעות הזרמת נשק, כסף וגדודי ג'יהאדיסטים ● כעת היא מכוונת בין היתר לקידוחים במים הכלכליים שלה: "לטורקים יש תוכנית לחנוך בסיסים צבאיים במרכז סוריה, ואם יתאפשר - גם לרדת דרומה"

המאמצים לא הניבו את התוצאות המקוות. מנהיגי אירופה באחת משיחותיהם עם נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon

השבוע שבו ארה"ב לא רק נטשה את אירופה, אלא פנתה נגדה

מסמך מדיניות חדש שפרסמה ארה"ב מכריז כי אירופה "בדרך להכחדה תרבותית" בשל הגירה מוסלמית וכי על וושינגטון לעודד מפלגות ימין ● אחרי שנה של חנופה, אירופה הופתעה לגלות השבוע כי טראמפ רק מגביר את ההתקפות עליה. הקרמלין, מצידו, מברך על המסמך האמריקאי

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

איך השקל הפך לאחד המטבעות החזקים השנה מול הדולר, ומי ניצח אותו?

למרות אי־הוודאות הביטחונית שהייתה מנת חלקנו, השקל התחזק מתחילת 2025 בכ־11% ● מתי התרחשה נקודת המפנה שהביא לתיסוף הדרגתי של המטבע הישראלי, מי הם השחקנים בשוק שאחראים למהלך, ואיך נראה העתיד? ● נתון בשבוע

רובע שדה דב / צילום: גיא יחיאלי

היתר בנייה ראשון לפרויקט דיור להשכרה בשדה דב

שיכון ובינוי מזנקת קדימה בשדה דב עם היתר בנייה ראשון ל־324 דירות להשכרה ארוכת-טווח, כשברקע ירידות ערך מתמשכות בסקטור זה ● בקיבוץ האון הסכם פשרה עם רמ"י מחזיר את פרויקט הבנייה למסלול; בין הזוכים במגרשים ששווקו - עשרות חיילי מילואים ● וקרן ספיר של רובי קפיטל משלימה מכירת קרקע בחולון ברווח של עשרות מיליוני שקלים, לאחר השבחה משמעותית ● חדשות השבוע בנדל"ן

ח'אן יונס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

קצה חוט חדש: ישראל בודקת שטח שבו ייתכן שנקבר החטוף החלל רן גואילי

בישראל חוששים להישאר באפלה לקראת שלב ב' של הפסקת האש ברצועת עזה, אליו חותרת ארה"ב, ומתנים את תחילתו בהשבת החלל החטוף האחרון רן גואילי ● טראמפ מתכנן למנות גנרל אמריקני לפקד על הכוח הבינלאומי בעזה ● לפי מקורות בביירות, השליחה האמריקאית הזהירה כי ישראל תבצע תקיפות גדולות ומשמעותיות נגד חיזבאללה  ● חברת הסייבר פאלו אלטו: חשפנו קמפיין ריגול מתקדם של חמאס ● מגעים חשאיים בבית הנשיא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ● עדכונים שוטפים

האירוע שקיימה ניקוסיה עם סטארט-אפ ניישן סנטרל / צילום: Startup Nation Central

אחת הידידות הקרובות של ישראל שואפת להעמיק עוד יותר את הקשרים

קפריסין קיימה יחד עם סטארט-אפ ניישן סנטרל את אירוע Tech Horizons of the Mediterranean ● מאות מנהלי ועובדי פלאפון ו-yes לקחו חלק בשבוע מעורבות חברתית ● התערוכה שמוצגת במודיעין בהשתתפות אמנים מכל אירופה ● וזה המנכ"ל החדש של אקוואריוס ● אירועים ומינויים

BYD SEALION 05  פלאג–אין / צילום: יח''צ

בפחות מ-170 אלף שקל: הקרוס אובר הזה עושה כמעט 50 ק"מ לליטר דלק

הסינים ממשיכים לשנות את שוק הרכב, והפעם מגיע אלינו BYD SEALION 05: קרוס-אובר משפחתי מרווח ומאובזר היטב, המצויד בהנעת פלאג-אין בוגרת ומעניק טווח משולב חשמל-בנזין של מעל 1,000 ק"מ ● הרכב אינו חף מפגמים, אבל במחיר פתיחה של פחות מ–170 אלף שקל יש לו פוטנציאל להיות להיט מכירות

גם זה קרה פה / צילום: איל יצהר

משבר השמאים הוכיח שוב שדחיינות היא שם המשחק

דחיינות היא עדיין שיטת עבודה ● רוכבי האופניים ניצחו את החזית האנטי-ישראלית ● ומתברר שאנחנו כן יכולים לנצל דאטה לטובתנו ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: shutterstock

אלי לילי פרסמה את תוצאות הניסוי הטובות ביותר של תרופת הרזיה עד היום

למרות שהשקה עדיין לא באופק, הנתונים מהניסוי הקליני המוצלח מציבים את אלי לילי בעמדת זינוק מול המתחרות בתחום ההרזיה ● בממוצע, המטופלים איבדו כשליש ממשקל גופם, וחלקם אף הפסיקו את הטיפול עקב ירידה מוגזמת במשקל

רונן שור, מנכ''ל אקסל סולושנס

אקסל רוכשת שתי חברות בתחום הביטחוני ב-90 מיליון שקל

לגלובס נודע כי חברת התקשורת מייצרת רגל נוספת בעולם הביטחוני, עם רכישת סטראלייט ואחותה נקסטוויב, של שני יזמים-מהנדסים: רמי בל-עש ואודי פרידמן ● המערכות שלהן רלוונטיות לתחום הלוהט של השנה – כטב"מים ● עפ"י הערכות, החברות רווחיות ומייצרות רווח של כ-18 מיליון שקל בשנה