סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים
23:00
למרות החששות ההולכים וגוברים מפני סביבה אינפלציונית גבוהה יותר לזמן רב יותר, וול סטריט נועלת את יום המסחר עם שיאים חדשים למדדי הנאסד"ק וה-S&P 500, שטיפסו בכ-1.2% ובכ-0.6%, בהתאמה. מנגד, מדד הדאו ג'ונס נחלש בכ-0.15%.
המסחר התנהל בצל פרסום מדד המחירים ליצרן, שהציג עלייה חדה בהרבה מן הצפי בחודש אפריל. המדד קפץ בכ-1.4% - הרבה מעל קונצנזוס האנליסטים של דאו ג'ונס, שעמד על 0.5%, והקפיצה החודשית הגדולה ביותר מאז מרץ 2022. כך, המדד מציג עלייה שנתית של 6% - הקפיצה השנתית הגדולה ביותר מאז דצמבר 2022. בעקבות הנתון, תשואת האג"ח לעשר שנים בארה"ב טיפסה בנקודת בסיס אחת לרמה של 4.47%.
את העליות הובילו בעיקר מניות הטכנולוגיה, ובפרט במגזר השבבים. בין המניות שבלטו לחיוב ניתן למצוא את אנבידיה , מיקרון , מארוול , קוואלקום , ASML ועוד. מדד השבבים של פילדלפיה (SOXX), אשר עוקב אחר המניות בתחום, טיפס בכ-2.4%. גם ענקיות הטכנולוגיה אפל , אמזון , מטא , טסלה ואלפאבית (גוגל) סיימו את היום בירוק.
רוס מייפילד, אסטרטג השקעות ב-Baird, אמר ל-CNBC כי "המסחר בשבבים בהחלט קיבל חיים משלו. אני חושב שמשקיעים סבורים שהביקוש והצמיחה שם הם כל כך מבניים, שהכוחות המאקרו־כלכליים המחזוריים האחרים לא באמת משנים את הדינמיקה... בין כל הדברים שקורים בעולם, ובמיוחד זעזוע הנפט, אני חושב שמשקיעים הרגישו בטוחים 'להתחבא' במניות האלו כי בום הבינה המלאכותית מגיע כך או כך".
מייפליד הסתייג והוסיף: "בשלב מסוים, המשקיעים האלו ירימו את הראש, ואם הם יגלו סביבת מאקרו שבאמת פנתה נגדם, הם עשויים להסתכל סביב ולומר: 'אוקיי, הגיע הזמן לממש קצת רווחים, כי ההבטחה שהמלחמה תסתיים מהר בבירור לא התממשה".
22:10
הסנאט אישר באופן רשמי את קווין וורש, מועמדו של הנשיא טראמפ לתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב הבא, ברוב של 54-45. ב-CNBC מדווחים כי מדובר בהצבעה הכי מפולגת שהתקיימה אי פעם למינוי יו"ר הפד. נזכיר כי הנשיא טראמפ מפעיל לחצים כבירים על הבנק המרכזי להוריד ריבית, ובחודשים האחרונים השתלח ביו"ר היוצא ג'רום פאוול מספר פעמים בטענה שהוא מוביל מדיניות מוניטרית מרסנת יתר על המידה.
כבר זמן מה מרחפת מעל השווקים השאלה האם וורש יצליח לעמוד בלחצים שיפנה כלפיו טראמפ להוריד את ריבית הפד, אך זו מתחדדת כעת לנוכח החששות המתגברים מפני אינפלציה גבוהה יותר לזמן רב יותר, בעקבות המלחמה נגד איראן.
21:30
הנאסד"ק וה-S&P 500 מטפסים כעת בכ-1.4% ובכ-0.7% ונמצאים בדרך לנעול את יום המסחר עם שיאים חדשים של כל הזמנים. מנגד, הדאו ג'ונס נחלש בכ-0.2%.
מניית חברת הענן נביוס מזנקת בקרוב ל-20%, לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. החברה דיווחה על הכנסות של 399 מיליון דולר - זינוק מסחרר של 684% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שנתמך על־ידי הביקושים ההולכים וגדלים לענן ולקיבולת של מעבדים גרפיים. לפי CNBC, החברה גם הודיעה כי הבטיחה הספק של עד 1.2 ג'יגה-וואט ושטח אדמה עבור "מפעל AI" חדש בפנסילבניה.
מייק טריסי, ראש תחום סיכוני שוק ב-Apex Fintech Solutions, אמר למרקטוואץ' כי המשקיעים בשוק המניות האמריקאי שמים בצד את החששות מפני אינפלציה ומתרכזים כעת רק ב"מהלכים האסטרונומיים" שעושות מניות הטכנולוגיה. "תרחיש הבסיס שלי הוא שהמחיר מוביל את הנרטיב", אמר טריסי. לדבריו, המחשבה מאחורי העליות היא שענקיות הטכנולוגיה הולכות להיות מושפעות פחות מרמות ריבית גבוהות יותר שתביא עמה האינפלציה.
כריס סנייק, אסטרטג ההשקעות הראשי של Wolfe Research, אמר ל-CNBC כי "השוק מרגיש לנו יותר ויותר קרוב לשיא (במקור: "toppy") בטווח הקצר מאוד, ומניות הטכנולוגיה צריכות לכל הפחות לעבור קונסולידציה (תקופה של תנודה בטווח מחירים צר)... התרחיש השורי לטווח הקצר מכאן ואילך נשען על ירידה מהירה של מחירי הנפט עם סיום הסכסוך באיראן ו/או על כך שהרווח למניה של אנבידיה בדוחות שיפורסמו ב-20 במאי (והפרשנות הנלווית אליו) יפתיעו משמעותית לטובה, מה שימשיך לתדלק את ה-'Animal Spirits' (הדחפים הפסיכולוגיים של השוק)".
20:10
על אף נתוני האינפלציה החמים מן המצופה, מניות הטכנולוגיה מובילות את הנאסד"ק ואת ה-S&P 500 לשיאים חדשים של כל הזמנים. הנאסד"ק מזנק כעת בכ-1.2%, בעוד ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.6%. מנגד, מדד הדאו ג'ונס מוטה התעשייה יורד בכ-0.3%.
ב-CNBC מדווחים כי לפי נתוני FactSet, כשני שליש מהמניות ב-S&P 500 נסחרות כעת באדום. רוס מייפילד, אסטרטג השקעות ב-Baird, אמר לאתר הכלכלי כי "המסחר בשבבים בהחלט קיבל חיים משלו. אני חושב שמשקיעים סבורים שהביקוש והצמיחה שם הם כל כך מבניים, שהכוחות המאקרו־כלכליים המחזוריים האחרים לא באמת משנים את הדינמיקה... בין כל הדברים שקורים בעולם, ובמיוחד זעזוע הנפט, אני חושב שמשקיעים הרגישו בטוחים 'להתחבא' במניות האלו כי בום הבינה המלאכותית מגיע כך או כך".
מייפליד הסתייג והוסיף: "בשלב מסוים, המשקיעים האלו ירימו את הראש, ואם הם יגלו סביבת מאקרו שבאמת פנתה נגדם, הם עשויים להסתכל סביב ולומר: 'אוקיי, הגיע הזמן לממש קצת רווחים, כי ההבטחה שהמלחמה תסתיים מהר בבירור לא התממשה".
19:10
ה-S&P 500 והנאסד"ק ממשיכים לטפס ונסחרים כעת סביב השיאים שרשמו בשבוע שעבר. הנאסד"ק עולה כעת בכ-0.9%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.2% והדאו ג'ונס נחלש בכ-0.4%.
כאמור, המגמה המעורבת בארה"ב מגיעה לאחר נתוני אינפלציה חמים מן הצפוי שהתפרסמו בארה"ב אתמול והיום, כאשר גם מדד המחירים לצרכן וגם מדד המחירים ליצרן, אשר נותן תמונת מצב של המחירים ברמה הסיטונאית, עלו באפריל לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2023 ו-2022, בהתאמה. הנתונים מחלישים את הציפיות להורדת ריבית השנה בארה"ב, והסוחרים בחוזים העתידיים על ריבית הפד אף מעלים את ההימורים שלהם על העלאת ריבית עד סוף השנה.
במרקטוואץ' דיווחו כי מהמסחר בחוזים העתידיים על ריבית הפד עולה כי ההסתברות שמתמחרים בשווקים להעלאת ריבית עד סוף השנה עומד על 33.7% לפחות, לעומת נתון של 16.3% שנרשם לפני שבוע.
בעקבות החששות מפני אינפלציה גבוהה יותר לזמן ארוך יותר, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות. לפי שעה, התשואה לעשר שנים עולה בכ-1.5 נקודות בסיס ועומדת על 4.48%, בעוד התשואה לשנתיים עולה בכנקודת בסיס אחת ועומדת מעט מעל לרף ה-4%. גם התשואה ל-30 שנה עולה בכמעט שתי נקודות בסיס ועומדת על כ-5.04%.
כריס ראפקי, הכלכלן הראשי של FWDBONDS, התייחס למדד המחירים ליצרן ואמר ל-CNBC כי "בכירי הפד יכולים רק להסתכל על הדוח של היום ולהיאנח; זה לא משנה מי יו"ר הפד, זהו לא הזמן עבור הבנק המרכזי לחשוב על הורדת ריבית, לא משנה עד כמה בכירי הכלכלה של ממשל טראמפ 2.0 רוצים זאת... היצרנים רואים יותר אינפלציה, מה שאומר שהצרכנים יראו אפילו יותר אינפלציה בקרוב, זה רק עניין של זמן. תהיו בטוחים בזה".
18:10
המגמה המעורבת בארה"ב נמשכת. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.7%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.2% והדאו ג'ונס מוטה התעשייה נחלש בכ-0.6%.
מניות הטכנולוגיה רושמות היום ביצועי־יתר ביחס ליתר השוק, כאשר עליות בולטות נרשמות במניות מיקרון , אנבידיה , אלפאבית (גוגל) , אורקל ועוד. מניות השבבים באופן ספציפי בולטות לחיוב: מדד השבבים של פילדפליה (SOXX) מטפס כעת במעל 2%.
המשקיעים יעקבו מקרוב גם אחרי חדשות מביקורו של הנשיא טראמפ בסין, אליו התלוו דמויות מפתח בעולם הטכנולוגיה, ביניהן מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג, מנכ"ל טסלה אילון מאסק ומנכ"ל אפל טים קוק.
17:15
המסחר בוול סטריט מוסיף להתנהל במגמה מעורבת, אם כי הסנטימנט השלילי מחריף מעט. מדד הנאסד"ק נסחר כעת ביציבות, ה-S&P 500 נחלש בכ-0.1% והדאו ג'ונס מוטה התעשייה מאבד מערכו כ-0.4%.
16:40
וויקס צונחת במעל 20% לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות. Wix סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות נמוכות ביחס לציפיות האנליסטים, אך השאירה את התחזית השנתית על כנה. במקביל, המנכ"ל אבישי אברהמי עדכן את המשקיעים על כך ש-Wix פיתחה LLM (מודל שפה גדול) משל עצמה, שתומך עכשיו בהרמוני, הפלטפורמה של החברה לבניית אתרי אינטרנט.
ברבעון הראשון, הכנסות החברה צמחו ב-14.3% לכ-541 מיליון דולר, נמוך בכ-2.9 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי Non-GAAP היה 68 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים ל-1.22 דולר. זאת, בהשפעת גידול בהוצאות השיווק של החברה בעקבות רכישת Base44 והפרסום בסופרבול.
ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) צמח ברבעון בכ-15% ליותר מ-1.9 מיליארד דולר. גידול חד בהוצאות התפעוליות בתחומי המו"פ, שיווק ומכירות הוביל לכך שלפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נרשם הפסד תפעולי של 69.7 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 37.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, החברה עברה להפסד נקי של 57.5 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 33.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. Wix משאירה ללא שינוי את התחזית ל-2026 וממשיכה לצפות לצמיחה בשיעור דו-ספרתי (סביב 15%) גם בהזמנות וגם בהכנסות.
מנגד, חברת הדפוס הדיגיטלי לטקסטיל הישראלית קורנית דיגיטל עקפה את התחזיות ברבעון הראשון, והמניה מזנקת בחדות עם פתיחת המסחר בנאסד"ק. קורנית סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 48.5 מיליון דולר, צמיחה של 4.5% מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי (GAAP) היה 8.2 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP היא התקרבה לאיזון והפסידה פחות ממה שציפו האנליסטים, 447 אלף דולר שהם סנט אחד למניה.
קורנית צופה ברבעון השני הכנסות של 51-55 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. המנכ"ל רונן סמואל מסר כי "הרבעון הזה סימן פתיחה חזקה לשנה והוכחה ברורה לכך שהאסטרטגיה שלנו מתורגמת לביצוע ולתוצאות מוחשיות. הצגנו הכנסות בקצה העליון של טווח התחזית שלנו וייצרנו תזרים מזומנים חיובי, זה הרבעון העשירי ברציפות".
16:35
פתיחה מעורבת בוול סטריט, לאחר שמדד המחירים ליצרן הציג עלייה גדולה בהרבה מן המצופה בחודש אפריל. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.4%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.1% והנאסד"ק מטפס בכ-0.2%, בתמיכת מניות השבבים.
מדד המחירים ליצרן לחודש אפריל, אשר נותן תמונת מצב של האינפלציה ברמה הסיטונאית, קפץ בכ-1.4% - הרבה מעל קונצנזוס האנליסטים של דאו ג'ונס, שעמד על 0.5%, והקפיצה החודשית הגדולה ביותר מאז מרץ 2022. כך, המדד מציג עלייה שנתית של 6% - הקפיצה השנתית הגדולה ביותר מאז דצמבר 2022. גם מדד הליבה, אשר מנכה את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים, זינק באפריל בכ-1%, הרבה מעל צפי האנליסטים ל-0.4%.
בעקבות הנתון, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות. התשואה לעשר שנים עולה בנקודת בסיס אחת לרמה של 4.47%, ונמצאת ברמתה הגבוהה ביותר מאז יולי. התשואה לשנתיים עולה גם היא בקרוב לנקודת בסיס אחת וחוצה את רף ה-4%.
15:08
מניית גילת הגיעה מוקדם יותר השבוע לשיא של יותר משני עשורים, אך אחרי פרסום הדוחות היום המניה נחלשת במסחר המוקדם בנאסד"ק ובת"א. גילת, המספקת פתרונות ושירותי רשתות תקשורת לווייניות, פרסמה דוחות מעורבים: ההכנסות היו נמוכות מתחזיות האנליסטים אך הרווח למניה היה גבוה מהן בהרבה.
החברה הציגה צמיחה של 20% להכנסות של כ-110 מיליון דולר, רשמה רווח נקי של 5.2 מיליון דולר לעומת הפסד ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP גדל מ-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-13.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2026, והגיע ל-18 סנט למניה. גילת מאשרת את התחזית השנתית וצופה הכנסות של 500-520 מיליון דולר ו-EBITDA של 61-66 מיליון דולר.
14:27
ריסקיפייד עקפה את התחזיות ברבעון הראשון ומעלה את הרף התחתון של תחזית ההכנסות וה-EBITDA לשנה כולה. חברת הפינטק דיווחה על צמיחה של 7.1% בהכנסות ל-88.3 מיליון דולר, צמצום של ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות ל-4.2 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 7.7 מיליון דולר שהם 5 סנטים למניה. החברה צופה הכנסות שנתיות של 376-384 מיליון דולר, ו-EBITDA של 28-34 מיליון דולר. התחזית הקודמת הייתה להכנסות של 372-384 מיליון דולר ו-EBITDA של 26-34 מיליון דולר.
14:26
חברת הפינטק גלובל-אי אונליין פרסמה דוחות לרבעון הראשון והעלתה את התחזית השנתית שלה. החברה הציגה צמיחה של 32.8% בהכנסות ל-252 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, ועברה מהפסד לרווח לפי כללי החשבונאות, בסך 30.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 46.9 מיליון דולר שהם 27 סנט למניה, 2 סנטים מעל תחזיות האנליסטים, וה-EBITDA הגיע ל-50.2 מיליון דולר. החברה צופה הכנסות שנתיות של 1.22-1.28 מיליארד דולר, ו-EBITDA של 265.4-289.5 מיליון דולר. מדובר על העלאה של כ-1% בתחזית ההכנסות ושל כ-2% בתחזית ה-EBITDA.
14:12
מניית איי.סי.אל הדואלית מזנקת במסחר המוקדם בעקבות פרסום הדוח הרבעוני. על פי הדוח למשקיעים שפורסם היום (ד'), המכירות עלו ברבעון האחרון ל-2 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כך גם ה-EBITDA המתואם עלה ב-15% ל-412 מיליון דולר. השורה התחתונה זינקה עוד יותר, ב-38%, לכדי 126 מיליון דולר ברבעון.
זינוק זה הביא את ICL לעדכן את התחזיות שלה לשנת 2026: ה-EBITDA המתואם שלה צפוי לעמוד על 1.5-1.7 מיליארד דולר, לעומת 1.4-1.6 מיליארד דולר בתחזית הקודמת. התחזית למכירות האבסולוטיות של אשלג נשארו דומות.
מחירי הדשנים זינקו בשל המלחמה, אך השפעה זו עוד לא מתבטאת בדוחות לרבעון הראשון, וייתכן שיהיה ניתן לראות אותם ברבעון השני. ICL עדיין רחוקה משחזור השווי שהיה לה לפני השינויים הדרמטיים שבוצעו בזיכיון ים המלח לקראת 2030.
11:00
כמו בוול סטריט כעת, עליות גם באירופה - פרנקפורט ולונדון מטפסות ב-0.7%, פריז ב-0.2%.
סופטבנק רשמה רווח שנתי של 46 מיליארד דולר בקרן ה־Vision Fund, בעיקר בזכות הזינוק בשווי ההשקעה שלה ב־OpenAI . הקבוצה היפנית השקיעה מעל 30 מיליארד דולר ב־OpenAI, כאשר הרווח על ההשקעה לבדה הגיע לכ־45 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה במרץ.
ברבעון האחרון לבדו, הקרן רשמה רווח של כ־20 מיליארד דולר, כמעט כולו מההשקעה ב־OpenAI.
08:00
באסיה הבוקר מגמה מעורבת: מדד קוספי עבר לעלייה של כ־1.2% לאחר פתיחה שלילית, ביפן, מדד ניקיי בעלייה קלה, ומדד הנג סנג בהונג קונג ללא שינוי.
החוזים העתידיים בניו יורק נסחרים כעת בעליות קלות.
אתמול וול סטריט נסוגה מהשיאים על רקע עלייה במחירי הנפט ונתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי בארה״ב לחודש אפריל. נאסד"ק שכבר נסחר בירידה של כ-2% סיים בירידה מתונה של 0.6%, S&P 500 ירד ב-0.1%, ואילו דאו ג'ונס אף ננעל בעלייה קטנה.
את הירידות הובילו מניות הטכנולוגיה, תעודת הסל XLK ירדה ב-1.5%. מנגד נרשמו עליות במניות האנרגיה והבריאות .
הראלי החד בשוקי המניות מאז התחתית שנגרמה מהמלחמה מתחיל להראות סימני התחממות יתר, במיוחד במניות הטכנולוגיה שהובילו את העליות. זינוק של כמעט 70% במניות השבבים מאז סוף מרץ כבר עורר קריאות לבלימה, על רקע החשש שהסכסוך עם איראן עלול להאט את הצמיחה ולהגביר לחצים אינפלציוניים.
בין היתר, מדובר ב"נשימה טבעית" לאחר ראלי חד במיוחד במניות השבבים וה־AI, שזינקו בעוצמה בתקופה האחרונה. למרות הירידות כעת, מניות כמו אינטל , קוואלקום ומיקרון טכנולוג'י עדיין עלו ביותר מ־50% בחודש האחרון.
מדד סמיקונדקטור SOX , שכולל גם שמות כבדים כמו אנבידיה וברודקום , ירד בכ־3%.
לדברי ג’יי האטפילד, מנכ״ל Infrastructure Capital Advisors, התיקון הזה היה כמעט בלתי נמנע לאחר רצף דוחות חזק במיוחד: "תאוות בצע מגיעה בעונת הדוחות, ופחד מגיע אחריה".
יום רע לישראליות בוול סטריט:
קמטק נפלה במסחר למרות דוח טוב. הירידה מוסברת בתחזית שלא נתפסת כחזקה מספיק אחרי קפיצה כה גדולה במניה, שטיפסה ב-12 החודשים האחרונים במעל 130%. בבנק ההשקעות קנטור העריכו לקראת הדוחות של קמטק כי המספרים יהיו גבוהים מהתחזית. להערכת קנטור, קמטק תצטרך להציג תחזית צמיחה שנתית של לפחות 25% כדי שזה יהיה "מספיק טוב".
פלטפורמת המסחר וההשקעות איטורו ירדה אף היא לאחר שסיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של 19% בהכנסות נטו ל-258 מיליון דולר, גידול של 37% ברווח הנקי ל-82 מיליון דולר ועלייה של 28% ברווח הנקי המתואם.
ויה , חברה המספקת פתרונות לתחבורה ציבורית חכמה, ירדה לאחר שרשמה צמיחה של 29% בהכנסות ברבעון הראשון לצד גידול של 23% בהפסד הנקי.
מניות נוספת שריכזו עניין -
מניית גיים סטופ ירדה, לאחר ש־eBay דחתה את הצעת הרכישה העוינת שלה בהיקף של 56 מיליארד דולר. eBay הביעה ספקות לגבי אמינות ההצעה, ובמכתב שנשלח ליו״ר והמנכ״ל ריאן כהן ציינה כי ההצעה "אינה אמינה ואינה אטרקטיבית".
מניית אנדר ארמור נפלה לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של 3 סנט למניה ועל הכנסות של 1.17 מיליארד דולר, נמוך משמעותית מהצפי של אנליסטים שעמד על הפסד של 2 סנט והכנסות של 1.68 מיליארד דולר.
מניית און הולדינג ירדה, למרות דוח רבעוני שעקף את תחזיות השוק גם בשורה העליונה וגם התחתונה. החברה גם אישרה מחדש את תחזית הצמיחה, אך המשקיעים בחרו לממש רווחים לאחר העליות האחרונות.
בשוק האג"ח בארה"ב - נתון האינפלציה החם של אתמול הגביר את הלחץ בשוק האג״ח, ודחף את תשואות האוצר האמריקאי חזרה לכיוון השיאים של השנה. התשואה על אג״ח ממשלת ארה״ב ל־10 שנים עלתה לכ־4.46%, כאשר המשקיעים מתמחרים מחדש סיכון אינפלציוני גבוה יותר.
העלייה בתשואות שנעה הפוך למחירי האג״ח, מגיעה על רקע פסימיות גוברת לגבי הסיכוי להסכם בין ארה״ב לאיראן שיקל על מחירי האנרגיה. במקביל, שוק החוזים על הריבית מצביע כעת על הסתברות של כ־37% להעלאת ריבית נוספת השנה, לעומת כ־24% בלבד יום קודם לכן. שינוי שממחיש עד כמה מהר השוק מעדכן ציפיות לנוכח הלחצים האינפלציוניים.
אסטרטג השוק הוותיק אד ירדני אומר כי המשקיעים מקבלים בשלווה את העלייה בתשואות האג״ח הממשלתיות, ומתעלמים מהאינפלציה שנובעת מהתייקרות האנרגיה בעקבות המלחמה מול איראן. לדבריו, האג״ח האמריקאי עדיין נתפס כנכס מקלט בטוח, למרות ריבוי הסיכונים הגלובליים.
עם זאת, ירדני מזהיר כי אם התשואות ימשיכו לעלות, ייתכן ששר האוצר סקוט בסנט ישקול להפחית הנפקות אג״ח ארוכות ולהגדיל הנפקות של מק״מים (Treasury bills). לדבריו, "אני לא חושב שייתנו לתשואות לטפס מ־5% ל־6% בלי תגובה".
שוק האג״ח בבריטניה נפל בחדות, כאשר תשואות האג״ח הארוכות טיפסו לשיא של כמעט שלושה עשורים, על רקע ספקולציות לגבי עתידו של ראש הממשלה קייר סטרמר והחשש המחודש ממצבה הפיסקלי המוחלש של המדינה.
אגרות החוב הממשלתיות (Gilts) ירדו לכל אורך העקום, כאשר התשואה ל-30 שנה נגעה לזמן קצר ב-5.81% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1998.
מחירי הנפט יורדים מעט הבוקר לאחר שאתמול שוב וחצו את רף ה־100 דולר לחבית על רקע המשך המתיחות סביב העימות בין ארה״ב לאיראן, לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי הסכם הפסקת האש בין הצדדים נמצא על "הנשמה מלאכותית". במקביל, מצר הורמוז נותר בפועל סגור לתנועת מכליות, מה שמגביר את הלחץ על המלאים הגלובליים. חוזי ברנט עלו בכ-3.6% ונסחרים מעט מתחת ל-108 דולר לחבית, בעוד חוזי WTI זינקו בשיעור דומה, מעל 101.5 דולר לחבית.
אמין נאסר, מנכ"ל ארמקו, מפיקת הנפט הגדולה בעולם, אמר בשיחת משקיעים כי אם מצר הורמוז יישאר חסום לאחר אמצע יוני, הוא צופה כי שוק הנפט לא יתייצב עד 2027. לדבריו, "אפילו בתרחיש האופטימי ביותר, שרשראות אספקת האנרגיה והסחורות יצטרכו כמה חודשים כדי לחזור לנפחי התנועה שלפני העימות". נאסר הוסיף כי מלאי הנפט מצטמצמים במהירות, מה שנכון בפרט לגבי מוצרים כמו בנזין ודלק סילוני ש"עלולים להגיע לרמות נמוכות באופן קריטי לקראת עונת הנסיעות והטיולים של הקיץ".
מאקרו בארה"ב, מדד המחירים לצרכן עלה ב־0.6% באפריל, מה שמציב את האינפלציה השנתית על 3.8%, מעל הציפיות ל־3.7% והקצב הגבוה ביותר מאז מאי 2023. העלייה מיוחסת בעיקר להתייקרות האנרגיה בעקבות העימות עם איראן.
לדברי אסטרטגים בשוק, מדובר בקריאה שנייה ברציפות מעל 3%, מה שמאותת כי האינפלציה חוזרת להאיץ, בעיקר בשל מחירי הנפט הגבוהים, שצפויים להמשיך ולהשפיע על הסביבה הכלכלית כל עוד המתיחות במזרח התיכון נמשכת.
עם זאת, לדברי יוני פנינג, אסטרטג ראשי, חדר עסקאות מזרחי טפחות, הנתון לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על החלטות הריבית הקרובות של הפד. "שתי ההחלטות הקרובות היו ונותרו עם הסתברות מתונה להורדה. אבל שער העקום נע כרגע, כך שאם עד לאחרונה ההסתברות בשוק הייתה של כ־70% להעלאת ריבית, במהלך השנה הקרובה, כעת היא עומדת על כ־75% - זהו, לדברי פנינג, אינו נתון ש"תיקון למטה במחירי הנפט לא ינטרל".
מי שיקח את החלטת הריבית הבאה הוא קווין ווארש לאחר שהסנאט האמריקאי אישר את מינויו לחבר במועצת הנגידים של הפד, במהלך שמקרב אותו צעד נוסף לתפקיד יו״ר הבנק המרכזי. המינוי עבר ברוב של 51 מול 45. כעת צפוי וורש לעמוד מחר להצבעה נוספת על תפקיד היו״ר, כאשר כהונת נגיד נמשכת 14 שנים ואילו כהונת יו״ר הפד היא לארבע שנים בלבד.