סיום תקופה בחברת התרופות רקח : המייסד ובעל השליטה המשותפת מרדכי אלגרבלי (82) פורש מתפקיד המנכ"ל, שבו הוא מכהן מאז 2015, כאשר קודם לכן כיהן כיו"ר במשך שני עשורים. רקח החלה את דרכה כבית מרקחת מקומי בירושלים בשנות ה־80, ובשנות ה־90 אלגרבלי ואשתו ג'ורג'ט הרחיבו את הפעילות גם לתחום הייצור, והנפיקו אותה בבורסה בתל אביב. כיום, שווי השוק של רקח הוא 123 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-70% מהשיא בתחילת 2018.
● נושי סימד וקרן כלירמרק מעמידים לה הלוואה בריבית דו ספרתית
● ניתוח | גיוסים של 13 מיליארד שקל בפחות מחצי שנה: למה הלקוחות נוהרים למיטב?
כיום מחזיקים בני הזוג אלגרבלי 30% ממניות רקח, כשבעלת השליטה במשותף עמם היא קרן פימי שמוביל ישי דוידי, המחזיקה בכ־43% מהמניות. פימי נכנסה לרקח ב־2015, והשקיעה בה 80 מיליון שקל לפי שווי של 108 מיליון שקל "לפני הכסף", שהיווה פרמיה על שווי החברה באותה תקופה.
לאחר ההשקעה פימי החזיקה בכ־43% ממניות רקח, אך בהתאם להסכם ההשקעה הקרן הייתה זכאית להקצאת מניות נוספות בהתקיים תנאים מסוימים שקשורים ליעדי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), ולכן החזקתה של פימי גדלה ל־51.6% ללא תוספת תשלום.
ב־2021 פימי מכרה חלק מההחזקות שלה ברקח, תמורת כ־27 מיליון שקל, ובמקביל גם אלגרבלי ואשתו מכרו חלק מההחזקה. מחיר המניה בעסקה היה גבוה מהמחיר הנוכחי. השיא במניית רקח היה בתחילת 2018, ומאז המניה איבדה 70.5% מערכה.
מלבד מרדכי אלגרבלי, אשתו ג'ורג'ט היא מנהלת החטיבה התעשייתית, אחיו יעקב הוא מנכ"ל חברה בת ואח נוסף, מיכאל, הוא מנהל שיווק בחברה בת. לפי הודעת רקח, אלגרבלי הודיע לחברה על בקשתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה מסיבות אישיות.
דירקטוריון החברה, בראשות היו"ר אברהם ביגר, מינה ועדת איתור למציאת מנכ"ל חדש, ובינתיים מונה ביגר כממלא מקום מנכ"ל ללא תמורה נוספת (בכפוף לאישור האסיפה הכללית שתתכנס בימים הקרובים).
מחזיקה גם בזיכיון מפעל הפיס
רקח מפעילה כיום 4 אתרי ייצור, ומייצרת מדי שנה 200 מיליון טבליות, 50 מיליון כמוסות ו־20 מיליון מוצרים מוגמרים. מלבד פעילותה כחברת תרופות גנריות, יש לה פעילויות נוספות: היא עוסקת בשיווק והפצה של תרופות, מוצרים קוסמטיים ומוצרים נוספים עבור צדדים שלישיים; וכן בתחום שמוגדר בדוחותיה כ"מיוחד" - זיכיון הפצה של מפעל הפיס באזור ירושלים, מודיעין והסביבה.
ב־2025, הכנסות רקח מתחום התרופות הסתכמו ב־208 מיליון שקל, כאשר מגזר ההפצה תרם כ־75.8 מיליון שקל והמגזר המיוחד הוסיף 17 מיליון שקל. לצד זאת היא רשמה הפסד בסך 17.8 מיליון שקל ו-EBITDA חיובי בגובה 24.6 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.