כתר פלסטיק תרכוש את מגרשי טרומיטק בכרמיאל ב-4.9 מיליון דולר

כתר פלסטיק חתמה על עיסקה לרכישת מגרשי חברת טרומיטק הנדסה, בכרמיאל, מקבוצת פלד-גבעוני, ב-4.9 מיליון דולר. הכונס, עו"ד אמיר שוהם, ממשרד לוינסון, הגיש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לאשר את העיסקה

המגרש הוא בן 115 דונם, ועליו מבנים בשטח כולל של 24,000 מ"ר. החברה נקלעה לקשיים כחלק מההסתבכות של קבוצת פלד-גבעוני. הכונס בדק את מצב המגרש והמבנים (שחלקם אינם ראויים לשימוש), הוציא מכרז וקיבל 5 הצעות: וילאר נכסים הציעה 2.23 מיליון דולר, יוסי פרנק וטנוס עיסא הציעו 1.8 מיליון דולר, חברת הבנייה נהוראי הציעה 1.62 מיליון דולר, חברת בטון נאמנה הציעה 1.1 מיליון דולר וחברת רשמאן תעשיות הציעה 600 אלף דולר.

מאחר שההצעות היו נמוכות יחסית, החל הכונס לנהל מו"מ עם חברות שלא הגישו הצעות, ובהן גנדן, מבני תעשייה, נולטון וארזים. במקביל התנהל מו"מ עם מגישי ההצעות, שחלקם הודיעו כי לא יציעו מחיר יותר גבוה, ואחרים אמרו כי בשים לב למצב הענף לא יציעו יותר מ-3.5 מיליון דולר.

לאחר מכן הצליח הכונס לקבל מחברה אחת, המיוצגת בידי עו"ד יניב נשיא, הצעה בסך 4.25 מיליון דולר, ומחברה שנייה הצעה של 4.5 מיליון דולר.

החברה המיוצגת ע"י נשיא שיפרה את הצעתה ל-4.75 מיליון דולר, אך לבסוף נסוגה בה.

לבסוף נכנסה תמונה כתר פלסטיק, בשליטת סמי סגול, השוכרת חלק מהמבנים, והודיעה כי היא מוכנה לרכוש את המגרש והמבנים ב-4.9 מיליון דולר, באמצעות חברת ש.ב.א צפון בשליטתה. מינהל מקרקעי ישראל, שהקרקע בבעלותו הפורמלית, הודיע כי לא ידרוש דמי הסכמה. הכונס ומשרד עוה"ד לוינסון סבורים כי זוהי ההצעה הטובה ביותר, ומבקשים מבית המשפט לאשרה.