מלחמת השימור: הח"כים נגד העירייה ולהיפך

סאגת השימור במתחם דרום הקריה מסרבת לרדת מסדר היום, בעקבות הדברים שנאמרו בישיבה מיוחדת של ועדת החינוך והתרבות בנושא, אז נמתחה ביקרות ישירה על התנהלות העירייה בסוגיה

סאגת השימור במתחם דרום הקריה מסרבת לרדת מסדר היום, בעקבות הדברים שנאמרו בישיבה מיוחדת של ועדת החינוך והתרבות בנושא, אז נמתחה ביקרות ישירה על התנהלות העירייה בסוגיה. יו"ר הוועדה, ח"כ אילן שלגי (שינוי), אמר בין היתר, כי הוועדה קוראת לעיריית ת"א ולמינהל מקרקעי ישראל למנוע ולהפסיק לאלתר כל פעילות הפוגעת בבניינים ומתקנים שנקבעו לשימור, ולחדול ממדיניות עצימת העיניים מול הפעולות הבלתי חוקיות וההזנחה שבמקום.

בתגובה לדברים שיגר סגן ראש עיריית ת"א ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, מכתב לח"כ שלגי, בו הוא מוחה על התערבות חה"כ בעבודת הוועדה המקומית. ספיר כותב בין היתר: "האם יש בידי חברי ועדת החינוך את הכלים המקצועיים של מוסד תכנון שעה שהם ממליצים המלצות לוועדה המקומית? האם ועדת החינוך מסוגלת להתעמק בישיבה אחת בנושא הנמצא על שולחן מוסדות התכנון תקופה ארוכה, נושא שאדריכלים ויזמים עובדים עליו מספר שנים?".

ספיר ציין עוד במכתבו, כי "מן הראוי שוועדת החינוך תכבד את עקרון שלטון החוק והפרדת הרשויות ולא תעסוק בצורך התכנוני של רחוב קפלן ולא תתערב בהליך חוקי ובהחלטות של ועדות סטטוטוריות שמוסמכות על פי דין להחליט בנושאי תכנון ובנייה".

בתוך כך נודע, כי שלגי וח"כ שריד (מר"צ), שיגרו למהנדס עיריית ת"א, דני קייזר מכתב, בו הם אומרים בין היתר, כי הוועדה, שעיקר מעייניה בשדה החינוך והתרבות, תעשה כל שלאל ידה כדי למנוע פגיעה באתרים חשובים וייחודיים שאינה הכרח המציאות.

"אנחנו סבורים שמכתבך משקף אי-הבנה כלפי אותם גורמים שמנסים לבטל או למזער, לפחות, את הנזקים העלולים להיגרם לאתרים בדרום הקריה. אין זה ראוי להגדיר אותם כמי שמפעילים "לחץ סקטוריאלי", כפי שהגדרת. הגורמים האלה אינם סקטור, ולו מהטעם הפשוט שאין הם מונעים על-ידי אינטרסים צרים, זרים או חומריים משלהם. דאגה לשימור תרבות ומורשת איננה בשום-פנים דאגה סקטוריאלית, והיא גם דאגתנו".

השניים מוסיפים, כי "הוועדה תמשיך לעקוב אחר התפתחות הדברים בדרום הקריה, ותעלה את האתרים לשימור על ראש דאגתה. צרכי התחבורה בתל-אביב גם הם אינם זרים לנו, אבל אנחנו מתרשמים שתכניתכם איננה בבחינת אורים ותומים כשם שגם תכניתכם הקודמת הוצגה מלכתחילה כאחת ויחידה ואין בלתה, ואחר-כך תוקנה לא מעט. גם התכנית הנוכחית חייבת לתקון".

תגובתו של קייזר לא הגיעה עד סגירת הגיליון.