א.צ. ברנוביץ הגישה בקשה להקפאת הליכים; היקף החובות 294 מיליון ש'

ביהמ"ש דחה את הדרישה במעמד צד אחד ומינה את עו"ד ארז כמנהל מיוחד; החוב לבנקים - 273 מ' ש'

שופטת בית המשפט המחוזי, דניה כרת-מאיר דחתה היום (ה') את בקשת חברת א.צ. ברנוביץ להקפאת ההליכים במעמד צד אחד, בשל חובות של 294 מיליון שקל. מתוך סכום זה חייבת החברה 273 מיליון שקל לבנקים.

החברה ביקשה למנות את רו"ח עליזה שרון, כנאמן לתקופת ההקפאה. החברה טוענת, באמצעות עו"ד צורי לביא, כי המציאות אליה נקלעה, מעמידה אותה בסכנה קיומית מיידית ואת עובדיה ונושיה בפני איום כבד משקל.

לטענתה, המצוקה התזרימית בה היא נמצאת זה חודשים ארוכים, גרמה להאטה של ממש בפעילות ולאחרונה אף הביאה לשיתוק של אתרי הבנייה שלה.

החברה טוענת, כי "עשתה כל שביכולתה כדי להביא לכך שהמערכת לא תעמוד מלכת". לטענתה, היא הגיעה להסדרים שונים וביצעה מהלכי התייעלות וארגון מחדש עמוקים.

לדבריה, שכיום היא עומדת חסרת אונים אל מול אובדן אמון כללי. לטענתה, נושים, ספקים עובדים, בעלי קרקע, רוכשי דירות בפועל ובכוח, כל אלה לא מוכנים לתת עוד סיכוי לחברה במצבה הנוכחי.

החברה טוענת, כי אי מתן מענה מיידי למציאות בה היא שרויה עלול להביא למסכת של מהלכים מצד הנושים, בין על-ידי מימוש ערבויות, בין על-ידי עיכוב תשלומים ובין בכל דרך שהיא: ביטל הסכמים, אי אספקת טובין או שירותים ועוד.

החברה מציינת, כי עובדיה פנו באחרונה בבקשה לפירוק החברה. לטענתה, צעד זה הביא את החברה להפסקת הניסיונות להמשיך ולנהל את עסקיה שלא במסגרת של חדלות פרעון.

החברה מציינת, כי ענף הנדל"ן סובל זה קרוב לעשור מתהליך שראשיתו האטה והמשכו מיתון כבד. תהליך שהביא לכך שהמערכת הבנקאית נותנת מעט אשראי.

לדברי החברה, ירדה זמינות עובדי הבניין ומסתמכים על עובדים זרים באתרים. לטענתה, החלטת הממשלה להילחם בתופעת העובדים הזרים, הביאה למחסור בידיים עובדות ולעיכוב בביצוע עבודות. כפועל יוצא מכך, אמרה, עלו עלויות העבודה.

כל אלה, טוענת החברה, הכריעו גם אותה.

כרת-מאיר נענתה לבקשת העובדים למנות לחברה מפרק זמני ניטרלי. לאור בקשת הכנ"ר מינתה כרת-מאיר את עו"ד איתן ארז כמנהל מיוחד וקבעה כי בשלב זה הוא יפעיל את החברה כעסק חי. לדבריה, עוד שבוע יודיע ארז אם יש אפשרות להפעלתה של החברה כעסק חי.

עם זאת קבעה כרת-מאיר, כי צו מינוי המפרק הזמני ייכנס לתוקפו בשניים בפברואר כדי לתת לחברה אפשרות לפתרון התשלום לעובדים.

כרת-מאיר קבעה, כי עד לכניסת מינוי המפרק הזמני לתוקף או עד לקבלת הודעה אחרת באשר להסכמת הצדדים לא תעשנה כל פעולות פיטורים של העובדים.