רמת השרון: תביעה של 15 מיליון שקל לפי סעיף 197 בגין הרחבת בית העלמין הצבאי

לטענת משרד שמאי המקרקעין, אהוד המאירי ושות', ומשרד עוה"ד נמדר-בן עטר-ויתקין, המייצגים את בעלי הקרקע, התוכנית החדשה שוללת לחלוטין את פוטנציאל שינוי הייעוד לבנייה, ומפחיתה את שווי הקרקע למחיר אפסי

קבוצת בעלי קרקעות באיזור בית העלמין קרית שאול והכפר הירוק, הנמצאות בתחומי רמת השרון, תגיש בימים הקרובים תביעה בהיקף של 15 מיליון שקל לוועדה המקומית רמת השרון, לפיצויים בגין ירידת ערך לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה. מדובר בתביעות המתייחסות תוכנית רש/715, המייעדת את החלקות להפקעה לצורך סלילת כבישים והרחבת בית העלמין הצבאי.

לטענת משרד שמאי המקרקעין, אהוד המאירי ושות', ומשרד עוה"ד נמדר-בן עטר-ויתקין, המייצגים את בעלי הקרקע, התוכנית החדשה שוללת לחלוטין את פוטנציאל שינוי הייעוד לבנייה, ומפחיתה את שווי הקרקע למחיר אפסי.

לטענתם, גם שאר החלקות בתוכנית שנותרו חקלאיות נפגעו, היות וכל שינוי ייעוד עתידי יוגבל משמעותית עקב התקרבות בית העלמין והדרכים הראשיות.

על חוות הדעת של המאירי, טרם אישור התוכנית, מחירי החלקות היו גבוהים ושיקפו את הפוטנציאל העתידי לשינויי הייעוד והפיכת הקרקע לבנייה, כדוגמת שכונת תל ברוך והמשתלה.

לדברי המאירי, על-פי החוק והפסיקה, בעל קרקע שלא ינצל את זכותו להגיש תביעה עקב אישור תוכנית, וימתין עד ליום בו יפקיעו הרשויות את חזקתו בקרקע בפועל - עשוי למצוא עצמו בפני שוקת שבורה, הואיל והרשות המפקיעה תתייחס לשווי הקרקע על-פי הייעוד החדש, כלומר הייעוד לכבישים, שהינו בעל שווי אפסי.