"קבלנים חוששים להיכנס לפרויקטים גדולים בנגב"

הדברים נאמרו בעקבות כישלון של המינהל והמועצה המקומית מיתר לשווק פרויקט לדיור מוגן, שעלות הקמתו נאמדת ב-20 מיליון דולר

"ענף הנדל"ן בנגב נכנס למיתון עמוק, וקבלנים וחברות בנייה חוששים להיכנס לפרויקטים גדולים עם השקעות גדולות, מה גם שחלק גדול מהפרויקטים מסוג זה מחייבים לקיחת הלוואות מבנקים". כך אמר ל"גלובס" גורם בכיר במינהל מקרקעי ישראל. זאת, בעקבות כישלון של המינהל והמועצה המקומית מיתר לשווק פרויקט לדיור מוגן, שעלות הקמתו נאמדת ב-20 מיליון דולר.

מינהל מקרקעי ישראל והמועצה המקומית מיתר פירסמו מכרז לחכירת מגרש בשטח של 75 דונם ביישוב הווילות מיתר, צפונית-מזרחית לבאר-שבע. במסגרת הפרויקט, תוכננו 300 יחידות דיור מוגן לקשישים. במסגרת המכרז נקבע, כי הוצאות הפיתוח בפרויקט יסתכמו ב-15 מיליון שקל.

גורם בכיר במינהל מסר, כי עד כה לא הוגשה אף הצעה למכרז, למרות שתיבת המכרזים לפרויקט נפתחה לפני חודש. "תמוה הדבר שחמישה שבועות לאחר שנפתחה תיבת המכרזים לפרויקט, לא הוגשה אף הצעה", אמר.

"היה ניסיון מצד גורמים שונים לעניין קבלנים וחברות בנייה להגיש הצעות למכרז, אך הקבלנים טענו, כי מדובר בפרויקט עם אחוזי הצלחה גבוליים, וכי מדובר בהשקעה גבוהה יחסית, ואין כל וודאות כי היא תחזיר את עצמה בטווח זמן סביר".

לאור העובדה, כי עד כה לא הוגשו הצעות, פנה ראש המועצה המקומית מיתר, סלומון כהן, לרונן כהן, סמנכ"ל לשיווק במינהל, והשניים סיכמו על הארכת המועד האחרון להגשת הצעות ל-16 בדצמבר.