אישור סופי לחורשת הירח: 42 יח"ד ו-600 מקומות חניה

ועדת המשנה להתנגדויות אישרה בשבוע שעבר (ה') את תוכנית חורשת הירח. מדובר בתוכנית שיזמה הרשות לפיתוח ירושלים, להקמת חניון שיכלול 600 מקומות חניה בסמוך לתיאטרון ירושלים. התוכנית כוללת הקמה של 42 יחידות דיור יוקרתיות על החניון העילי הקיים, על מנת לממן את הקמת החניון.

אישור התוכנית הביא לקיצה פרשה סבוכה ומסועפת של הליכים רבים בניסיון למנוע את אישור התוכנית. מתנגדי תוכנית חורשת הירח עתרו לבית המשפט בדרישה לקיים דיון נוסף בהתנגדויות, וזאת מכיוון שבדיון הפנימי הראשון נכח גם מהנדס העיר, אורי שטרית.

ההתנגדות העיקרית לתוכנית היא שילוב של פגיעה נופית בחורשת הירח הסמוכה, ומפגעי נוף, תחבורה ורעש לתושבי השכונות הסמוכות - רחביה וטלביה. ועדת המשנה להתנגדויות שמעה מחדש את המתנגדים, ולאחר דיון נוסף החליטה לאשר את התוכנית, בשינויים קלים. עם השלמת ההליכים הסופיים לאישור התוכנית, תפרסם הרשות לפיתוח ירושלים מכרז להקמת החניון ויחידות הדיור.

מנהל הרשות לפיתוח ירושלים, עזרי לוי, אמר ל"גלובס": "התוכנית מסדירה נושא כאוב, שנמשך במשך שנים ללא פתרון - החניה לבאי תיאטרון ירושלים. התוכנית תביא בסופו של דיון לרווחת הציבור, גם לאלה המתגוררים באיזור וגם למשתמשי התיאטרון".