פעולה חד-צדדית: נשר מעלה את מחירי המלט ב-6% ללא תיאום עם הקבלנים

החברה: התייקרות המלט בשקים עקב עליית מחירי האנרגיה; הקבלנים: התנהגות צינית של מונופול

ראשי התאחדות הקבלנים נפגשו אמש (ד') עם חברת נשר והופתעו לשמוע כי החברה מעלה בימים אלו את מחירי המלט ב-6% וזאת ללא כל תיאום עימם. בהתאחדות הביעו זעם על המהלך אשר קיבל את אישור הממשלה.

חברת נשר מסרה, כי מדובר בעלייה מתונה בלבד של 6% במחירי המלט בשקים המהווים כ-18% מכלל מכירות המלט בישראל.

נשר מנמקת את עליית מחירי המלט בשקים בהתייקרות ניכרת בעלויות הייצור ומחירי האנרגיה, מים, חשמל, דלק, וסולר המהווים, למעלה משני שליש מההוצאות המשתנות של החברה.

עוד מסרה כי בחודשים האחרונים עלו מחירי המלט במדינות רבות. בטורקיה הוכפלו מחירי המלט, בקפריסין התייקרו ב-27% ובמדינות מערב אירופה התייקרו ב-18% בממוצע. נשר מסרה עוד, כי מדובר בהעלאת מחירים מתונה במטרה לצמצם את הפגיעה בקבלנים וברוכשי הדירות.

בהתאחדות הקבלנים זועמים על החלטה להעלות את מחירי המלט זו הפעם השנייה השנה. מנכ"ל התאחדות הקבלנים, שמואל הרשקוביץ, טוען כי העלאת מחיר המלט היא התנהגות צינית של מונופול.

על-פי נתונים שנאספו על-ידי חברת BDO, ההכנסות של נשר ברבעון הראשון השנה עלו ב-15 מליון שקל לעומת הרבעון האחרון של 2004 על אף עליית מחירי האנרגיה. "העילה להעלאת המחירים בעליית מחיר הסולר תמוהה ובלתי מתקבלת על הדעת", אמר.

לדבריו, "המדינה מאפשרת לנשר להעלות את המחירים בזמן שהיא חוסמת כל אפשרות לתחרות על-ידי הטלת היטלי היצף נגד ייבוא מלט מטורקיה".