חברת הקוסמטיקה אינטרקוסמא תובעת 20 מיליון שקל מקונצרן "פויג" בטענה לביטול חוזה

"ביטול החוזה נעשה בחוסר תום-לב מאחורי גבה של אינטרקוסמא, כדי לנשלה מתפקידה כמשווקת בלעדית"

חברת אינטרקוסמא, העוסקת בייבוא ושיווק מגוון רחב של מוצרי קוסמטיקה, טואלטיקה, מוצרי שיער ובישום, הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 20 מיליון שקל, נגד קונצרן "Puig" הצרפתי-ספרדי, בגין סיום ההסכם לשיווק והפצה בישראל של מוצרי Paco Rabanne, "נינה ריצ'י", "קום דה גרסון" ומוצרי יוקרה נוספים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד איתן לירז, מאיה דינר ואורית קספרסקי, נטען, כי חברת אינטרקוסמא, שהינה קבוצת ענק שהיקפי מכירותיה בישראל בלבד ב-2004, הגיעו לכדי 250 מיליון שקל, משווקת בישראל את מותגי היוקרה של היצרן "פויג", מזה שלושה עשורים. לטענתה, היא זו שהביאה את המוצרים לארץ, ובנתה להם שוק ומוניטין.

לצורך כך, נטען בתביעה, השקיעה אינטרקוסמא כספים ומשאבים רבים והקימה מערך הפצה משוכלל ומיומן. משך כל אותה תקופה, נרקמה שותפות עסקית ואסטרטגית, שהתפתחה בין אינטרקוסמא ליצרן, במסגרתה התנהלו הצדדים כשותפים של ממש ואף "נטלו סיכונים עסקיים וכלכליים", הכל עד שמכתבי ביטול ההתקשרות "נתקבלו בתדהמה מוחלטת וכרעם ביום בהיר".

אינטרקוסמא טוענת נגד היצרן, כי מכתבי ביטול מערכת היחסים החוזית שנשלחו אליה, היו "שלב אחרון במסכת מתוכננת היטב, שנעשתה בחוסר תום-לב קיצוני של ממש, מאחורי גבה של אינטרקוסמא", במטרה לנשלה שלא כדין מתפקידה כמשווקת בלעדית.

לטענתה, הפסקת ההתקשרות באה בלא מתן הודעה מוקדמת סבירה, תוך גזילת הכספים והרווחים המגיעים לה, "תוך גזילת חלקה במוניטין שיצרה בעמל רב ותוך השקעת משאבים עצומים משך שלושה עשורים כאמור, ותוך פגיעה קשה ואולי אף בלתי הפיכה במוניטין שלה".

אינטרקוסמא תובעת גם את חברת לילית קוסמטיקה בע"מ, שלדבריה "לא טמנה אף היא ידה בצלחת", וחטאה כלפי אינטרקוסמא בעוולה של גרם הפרת חוזה, מתוך מטרה ברורה לגזול את עסקה של אינטרקוסמא ולקצור את פירות השקעותיה, תוך עשיית עושר ולא במשפט.

אינטרקוסמא נסחרת בבורסה בת"א, ומצייגת בישראל חברות ענק כמו וולה, פרוקטר&גמבל, שרה-לי, קוטי, לנקסטר, כריסטיאן דיור, קוסמופוליטן, דויטשה גרייטר, ג'ונסון & ג'ונסון, פיץ-בוין ועוד. הקבוצה מעסיקה 800 עובדים ומחזיקה במאות רכבים, מבנים וציוד רב.

אינטרקוסמא תובעת 22 מיליון שקל מקונצרן "פויג", ו-9 מיליון שקל מלילית קוסמטיקה, העמידה את סכום התביעה על סך של 20 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1985/05).