שכר הדירה טיפס, הוצאות המימון ירדו, והרווח הנקי של עזריאלי זינק ב-23% ברבעון

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • עזריאלי הציגה דוח רבעוני חזק עם גידול ברווח ובהכנסות • גם דלתא גליל הציגה זינוק חד בשיעור הרווחיות הגולמית • חברת הביטוח איילון הציגה גידול מרשים ברווח הנקי הרבעון שיותר מהוכפל לעומת התקופה המקבילה • פנינסולה: גידול בהפרשות להפסדי אשראי הביא לירידה ברווח • מדור חדש 

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
העדכונים החשובים
17:11
פנינסולה: גידול בהפרשות להפסדי אשראי הביא לירידה ברווח
חברת האשראי החוץ בנקאי הציגה רווח של 10.1 מיליון שקל לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל ● החברה מעדכנת כי הגדילה הפרשות בגין לווים ספציפיים ● ירידת הריבית הביאה לקיטון בהכנסות

הרווח הנקי והכולל ברבעון הראשון של חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה  הסתכם בכ-10.1 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל ברבעון הקודם (הרביעי של שנת 2023) וכ-15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה הסבירו כי הקיטון ביחס לרבעון המקביל נובע בעיקרו מקיטון בהכנסות מהדיסקאונט של תיק היהלומנים, מעלייה בהפסדי אשראי ומהשינוי בתמהיל התיק .

ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הראשון הסתכמו בכ-4.7 מיליון שקל, לעומת כ-4.6 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. "הגידול בהשוואה לרבעון המקביל נובע בעיקר מעלייה בהפרשות בגין לקוחות ספציפיים, אשר הובילה גם לגידול במקדם ההפרשה הכללית בתיק", הסבירו בפנינסולה .

ג'קי כהן, מנכ"ל קבוצת פנינסולה, הסביר כי "במהלך הרבעון הראשון המשכנו לטייב את תיק האשראי, להגדיל את היקף האשראי מגובה הביטחונות ומנגד לצמצם את האשראי לחברות מימון, ששיעורו מסך התיק ירד לכ-13.4% בלבד ברבעון הראשון, וזאת על רקע ההאטה הכלכלית במשק כתוצאה מהשפעות מלחמת חרבות ברזל וסביבת הריבית והאינפלציה הגבוהות ".

הכנסות הריבית ברבעון הראשון הסתכמו בכ-38.7 מיליון שקל, לעומת כ-42.2 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-41.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון לעומת הרבעון המקביל נובע בעיקרו מקיטון בהכרה בהפרש בין היקף תיק האשראי ליהלומנים שנרכש על ידי הקבוצה כפי שעמד בספרי בנק אגוד, לבין היקף התמורה ששולמה בגינו (הדיסקאונט), וכן מירידה בהיקף תיק האשראי הממוצע הנובעת בעיקרה מקיטון יזום באשראי לחברות המימון ובתיק האשראי הדולרי של היהלומנים. השפעות אלה קוזזו בחלקן כתוצאה מהגדלת היקף האשראי המגובה בטחונות בתיק. ביחס לרבעון האחרון של 2023, הקיטון בהכנסות נובע בעיקר מירידת ריבית הפריים ומהירידה בהיקף תיק האשראי הממוצע. היקף התיק הממוצע של הלקוחות עמד ברבעון על כ-1.3 מיליארד שקל. 

רועי ויינברגר

12:02
איילון רשמה רווח של 39 מיליון שקל והגיעה ליחס סולבנסי שמאפשר לה לחלק דיבידנד
חברת הביטוח הציגה גידול מרשים ברווח הנקי הרבעון שיותר מהוכפל לעומת התקופה המקבילה. לצד זאת, באיילון הציגו שיפור בהפסד החיתומי (מפעילות הליבה) שהסתכם בכ-2.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-26.4 מיליון שקל אשתקד.

חברת הביטוח איילון  פרסמה היום (ה') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024 מהן עולה כי הרווח הכולל הסתכם בכ-39.2 מיליון שקל, זינוק של כמעט פי 5 לעומת רווח של כ-8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחת התכנית האסטרטגית שמוביל המנכ"ל שרון רייך רשמה החברה שיפור בהפסד החיתומי (מפעילות הליבה) שהסתכם בכ-2.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-26.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בהתאם לתכנית, במגזר הביטוח הכללי רשמה החברה ברבעון הראשון רווח כולל של כ-61 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיפור ניכר בתחום ביטוחי הרכב, כשהחברה, כמו שוק הביטוח כולו, העלתה את תעריפי הביטוח, בין היתר בשל מכת גנבת הרכבים שפוגעת בענף.

במגזר ביטוח החיים וחסכון ארוך טווח רשמה החברה רווח כולל של כ-12.6 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לעומת שני המגזרים הללו, בביטוחי הבריאות רשמה החברה ברבעון הראשון הפסד כולל של כ-11.1 מיליון שקל, עם כי מדובר בהפסד קטן יותר לעומת הפסד כולל של כ-15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החדשות המרכזיות עבור החברה מגיעות מכך שהיא פרסמה את דוח יחס כושר הפירעון נכון ליום 31 בדצמבר 2023, בהתאם לדירקטיבת סולבנסי, ממנו עולה כי חל שיפור משמעותי ביחס כושר הפירעון שלה בתקופת הפריסה העומד על 123% (לעומת 106% ליום 31 בדצמבר 2022). המשמעות היא שהחברה הגיעה לרף המינימלי שמאפשר לה לחלק דיבידנד כשההחלטה על חלוקה בפועל היא של דירקטוריון החברה.

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח: "אנו ממשיכים להציג תוצאות טובות באופן עקבי זו תקופה ממושכת, אשר באות לידי ביטוי בגידול בהכנסות ובשיפור ניכר ברווחיות. החברה מציגה צמיחה בהכנסות מכלל מגזרי הפעילות שלה לצד רווחיות, תוך המשך מימוש התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו, גידול בתשואה על ההון וחיזוק הסולבנטיות. כל זאת, בעוד המשק הישראלי ממשיך לתפקד בצל מלחמת 'חרבות ברזל' אשר משפיעה ותמשיך להשפיע על המשק המקומי בעתיד הנראה לעין".

רועי ויינברגר

10:33
שינוי בתמהיל המכירות וירידה בעלויות תובלה הזניקו את הרווח הנקי של דלתא גליל פי 5
דלתא גליל הציגה אומנם עליה קלה במכירות אך שיעור הרווחיות הגולמית זינק בחדות. במקביל, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות זינק פי 4.9 (עליה של 388%) והסתכם ב-10.3 מיליון דולר

ענקית ההלבשה התחתונה דלתא גליל , שבשליטת ובניהול אייזיק דבח, שינתה את תמהיל המכירות שלה בחו"ל, העלתה הרווחיות הגולמית ורשמה זינוק חד של פי 5 בשורת הרווח הנקי ברבעון הראשון. החברה הציגה עליה קלה בלבד של 2% במכירות ברבעון השני שהסתכמו בכ-451 מיליון דולר. אך שיעור הרווחיות הגולמית זינק בחדות מ-39.1% ל-42.3% ברבעון שחלף, הודות לשיפור בתמהיל הלקוחות וערוצי המכירה. בדלתא גליל הוסיפו כי נרשמה רווחיות גדולה יותר במפעלי החברה עקב עליה בהיקפי היצור וירידה בעלויות ההובלה.

ההנהלה ריסנה את הוצאות התפעול, ובשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות זינק פי 4.9 (עליה של 388%) והסתכם ב-10.3 מיליון דולר. דבח מסר עם הצגת התוצאות כי הן "ממחישות את עוצמת המותגים שלנו, את הצעת הערך הייחודית שאנו מספקים ללקוחותינו במגזר המותג הפרטי, ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו במטרה להשיג צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים. התוצאות שלנו לרבעון הראשון מעודדות במיוחד לאור חזרה לצמיחה במכירות עם רווחיות חזקה ושיא של תזרים מזומנים תפעולי לרבעון הראשון".

חזי שטרנליכט

15:47
עזריאלי מציגה דוח רבעוני חזק עם עלייה ברווח הנקי ובהכנסות
הרווח הנקי של עזריאלי עלה ב-23% הודות לשכר הדירה שטיפס. גם הריבית הגבוהה  וירידה בהפרשי ההצמדה נתנו רוח גבית לדוחות הקבוצה. במקביל, חברת גרין מאונטיין הנורווגית שרכשה הקבוצה ממשיכה לצמוח ולהקים במדינה הנורדית חוות שרתים נוספות

חברת הנדל"ן המניב קבוצת עזריאלי , המנוהלת על ידי אייל חנקין, רשמה צמיחה של 6% בהכנסות שלה מדמי שכירות, ניהול מבנים ואחזקתם. אלה הסתכמו ב-749 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. ההתאמות שביצעה בשווי ההוגן של נכסיה היו אמנם חיוביות בהיקף של 253 מיליון שקל, אך נמוכות ב-30% מהיקפן ברבעון המקביל אשתקד. ההנהלה השכילה לרשום הכפלה בהכנסות המימון הודות לריבית שטיפסה על הפקדונות וקיטון בהוצאות המימון, הודות לירידה בהפרשי ההצמדה, שפיצו על השינויים בשווי ההוגן. כתוצאה מכך זינק הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-23% ל-464 מיליון שקל.

עזריאלי מוכרת לציבור בקניונים שבבעלותה, כשלצידם מגדלי משרדים. אולם יש לה גם פעילות עניפה בתחום הדיור המוגן, והיא מתפתחת וצומחת בעולם בהקמה וניהול של חוות שרתים. שווי הנכסים בתחום צמח ב-7% ל-7.9 מיליארד שקל בתום הרבעון הראשון והוא כבר מהווה 15% מפורטפוליו הנכסים של עזריאלי (53.8 מיליארד שקל). חברת גרין מאונטיין הנורווגית שרכשה ממשיכה להקים במדינה הנורדית חוות שרתים נוספות. המנכ"ל חנקין אמר בהקשר זה כי "תחום חוות השרתים ממשיך לצבור תאוצה באמצעות פעילות גרין מאונטיין. במהלך השנה צפויה צמיחה נוספת בתוצאות התחום, עם פתיחתם של פרויקטים חדשים והרחבתם של פרויקטים קיימים. אנו מזהים הזדמנויות רבות בתחום זה ופועלים במרץ למימושם."

חזי שטרנליכט