הודו בחרה להתחיל למכור את הזהב המשפחתי בכדי לאזן את מצבה הכלכלי, בינתיים היא נפטרת מתכשיטים שאינם מחמיאים במיוחד כמו חברת התעופה הלאומית • הצלחת התהליך קריטית לתחיית ההשקעות בתחום התשתיות ותתרום משמעותית לתהליך הצמיחה הכלכלית של המדינה
טאטא תשלם 368 מיליון דולר במזומן עבור מלוא השליטה בחברת התעופה ובנוסף ניקח על עצמה חוב של 2 מיליארד דולר מתוך סך החוב שצברה אייר אינדיה בהיקף של 8.2 מיליארד דולר • טאטא מחזיקה כיום בשתי חברות תעופה קטנות:ויסטארה ואייר אסיה אינדיה
הממשלה הגבילה את הגשת ההצעות לרכישת החברה עד לאמצע חודש מרץ • הפוקוס הוא על קונים מקומיים שיוכלו להמשיך ולהפעיל את החברה מהודו
אייר אינדיה היא חברת התעופה הראשונה שטסה לישראל מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית • החברה ההודית החלה לטוס לישראל לפני שנתיים בתדירות של 3 טיסות שבועיות, ובתוך שנתיים הכפילה את מספר טיסותיה ל-6 טיסות שבועיות
אל-על משעה את עתירתה לבג"ץ, בה דרשה לאפשר לה לטוס מעל סעודיה בנתיב קצר להודו, כפי שאושר בחודש מארס לחברת אייר אינדיה • משיכת העתירה באה בעקבות דיון שנערך ב-18 ביולי ואחרי שאל-על הבינה כנראה שאין סיכוי שבג"ץ ייעתר לדרישתה
חברת התעופה אייר אינדיה עשתה היסטוריה, וגם באזז, כשהחלה להפעיל קו מת"א לניו-דלהי שעובר מעל ערב הסעודית • יו"ר החברה, פראדיפ קהרולה, מסמן בראיון ל"גלובס" את היעדים הבאים בענף שישפיעו על שיווק הטיסות • מדד המותגים
הטיסה הרביעית בקו, שתפעל בימי שבת, תצא לדרך ב-15 ביולי • הטיסות של אייר אינדיה להודו עוברות מעל שמי סעודיה, מה שמקצר את משך הטיסה בכשעה וחצי
מדובר בטיסה עם עצירה של כשעה וחצי באדיס אבבה, כאשר המסע מת"א עד לדלהי יימשך פחות מ-13 שעות, ובחזור משך הטיסה לת"א הוא כ-14 שעות
קתאי פסיפיק, שמפעילה טיסות ישירות מת"א להונג-קונג, עדיין בוחנת האם להגיש בקשה לטוס מעל סעודיה, דבר שיקצר את משך הטיסה בכשעה וחצי • מנכ"ל קתאי פסיפיק: "אנו רוצים לחסוך עלויות - אבל לא על חשבון תחושת הנוסעים" • חברת התעופה הסינית היינאן: "טיסה מעל סעודיה אינה רלוונטית עבורנו"
טוענת: "לא יכולה להיות תחרות הוגנת בין חברת תעופה שיכולה לטוס ישירות מנקודה לנקודה לבין חברת תעופה שנאלצת לעשות שימוש בנתיבים ארוכים יותר בשל אפליה על בסיס לאומי"
מחר תנחת בישראל הטיסה הראשונה של אייר אינדיה מדלהי, שתטוס מעל שמי סעודיה ■ משרד התיירות הישראלי העניק לחברת התעופה ההודית מענק של 750 אלף אירו, שישמש להוצאות השיווק של הקו החדש בהודו
הטייסים מצפים שארה"ב תשפיע על מדיניות השמיים הפתוחים של ערב הסעודית ■ יו"ר איגוד הטייסים: "מוכנים לטוס מעל סעודיה" ■ יו"ר ועד טייסי אל-על: "רוצים תחרות הוגנת ושוויונית מול החברות הזרות"
הודיעה כי אינה יודעת לאמוד בשלב זה את השפעת ביטול המונופול בקו למומבאי, זאת בעקבות הודעת אייר אינדיה על טיסותיה מישראל להודו מעל שמי ערב הסעודית ■ באל-על דורשים להשוות את תנאי התחרות באמצעות השוואת נתיבי טיסה זהים לשתי החברות
דובר אייר אינדיה צייץ בטוויטר כי הטיסה מהודו לת"א תארך 7 שעות ו-10 דקות ותחלוף מעל שמי ערב הסעודית כדי להגיע לישראל ■ הטיסות יופעלו בימים שלישי, חמישי וראשון החל מ-22 למארס ■ וכמה יעלה כרטיס?
לפי פרסומים ברויטרס, מנכ"ל אל-על, גונן אושיסקין, פנה בנושא לארגון התעופה העולמי IATA ולראש הממשלה ■ שב"כ: "ככל שאל-על תקבל אישור לנתיב הטיסה המבוקש, נבחן את הבקשה לגופה"
אחרי הזיגזג לגבי האישור שנתנה ערב הסעודית לאייר אינדיה לטוס מישראל בשמיה, התקבלה ידיעה אופטימית ■ רשות התעופה האזרחית טוענת כי עדיין לא מתוכננת טיסה כזו
שבוע אחרי ההצהרה שאייר אינדיה תבצע טיסות לישראל מעל סעודיה, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קורא לרה"מ ולשר התחבורה "לעצור את האפליה לרעה של חברות תעופה ישראליות לעומת חברות זרות" ■ השר כ"ץ ל"גלובס": "הנושא מטופל ע"י רה"מ"
מוקדם יותר פורסם כי אייר אינדיה תתחיל להפעיל קו טיסות מישראל להודו דרך ערב הסעודית
אייר אינדיה תתחיל להפעיל קו טיסות מישראל להודו דרך ערב הסעודית ■ הטיסות תפעלנה בתדירות של 3 פעמים בשבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי ■ אל-על: "אפשרו תחרות הוגנת ופתחו את הטיסות מעל ערב הסעודית גם לחברות התעופה הישראליות" ■ איגוד הטייסים: "חייבת להיות תחרות הוגנת"
אל-על שיפרה משמעותית את תוצאותיה, כשבחודש מאי 73% מטיסותיה המריאו במועד ■ משך העיכוב הממוצע לטיסות אל-על שלא יצאו בזמן עמד לפי בדיקת האתר על 45 דקות