התקופה האחרונה מביאה עמה גל של כותרות בנושאי חקיקה צרכנית ■ "גלובס" בדק אילו שינויים ישפרו את חיינו כצרכנים, מי עומד מאחוריהם, ומיהם אלה המביעים התנגדות נחרצת למהלכים צרכניים שונים
לפי הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש, זיכוי שמקבל לקוח בעת החזרת מוצר יהיה תקף ללא הגבלת זמן, וניתן יהיה להשתמש בו גם לרכישת מוצרים במבצע ■ עוד נקבע כי לא יהיה צורך בהצגת חשבונית בצמוד לזיכוי בעת השימוש בו
מדובר בזיכוי על חשבונות מים מופרזים שנגבו מצרכנים שלא עדכנו את הרשות לגבי מספר הנפשות בבית ■ למועצה לצרכנות הגיעו תלונות רבות מצרכנים המלינים על חשבונות מים גבוהים במיוחד שנשלחו אליהם לאחרונה
למרות הלחץ מצד המשווקים והסוחרים, התמ"ת מפיח חיים בתיקון לחוק שיאפשר לצרכנים להחזיר מוצרים שקנו - ולקבל כסף במקום שובר זיכוי ■ הצצה ראשונית לטיוטת התקנות שעשויה להפוך למציאות צרכנית משודרגת
כן נקבע כי הלקוח אינו חייב להסכים לקבל זיכוי לרכישת מוצר חדש כשאמונו במוצר נפגם, והוא זכאי לפיצוי כספי
לטענת התובע, החברה משכנעת לקוחות לרכוש מכשירים חדשים או לשדרג מכשירים ישנים תוך הבטחה לזיכוי מלא או חלקי - אך בפועל רבים אינם מקבלים את הזיכוי המובטח בשל מעשי הטעיה ומצגי-שווא של סלקום
בדיקת "גלובס" במשרדי הכרטיסים מגלה מדיניות לא אחידה: לקוחות המבטלים כרטיסים - אפילו זמן רב לפני המופע - לעתים אינם זכאים להחזר כספי, לעתים מקבלים זיכוי ולעתים צריכים להוכיח כי המקרה מצריך ביטול
משפט חוזרמשרד החוץסגירת תיקפרקליטות המדינהרומן זדורוברצחשוחדשוטריםשופטיםתאיר ראדה