בשלב הראשון היבואנית, קבוצת בליליוס צפויה להביא לארץ את הקרוס-אובר החשמלי NETA U, בתקינה אירופאית לסדרות קטנות, שמוגבלת בישראל לכ-400 יחידות בשנה
יבואני כלי הרכב מסין עומדים בפני שני אתגרים שישפיעו על פעילותם בעתיד הקרוב • מחד, העלאת מס הקנייה בינואר על דגמים חשמליים עלולה להאט את קצב המכירות, ומאידך הסכם הסחר החופשי עם סין תופס תאוצה, וצפוי להוזיל את יבוא מכוניות לארץ • איך נערך השוק?
משרדי הממשלה מגבשים תוכנית להרחבת החדירה של משאיות חשמליות לישראל • חברת WM MOTORS הסינית שיגרה לישראל משלוח ראשון של רכבי קרוס־אובר חשמליים • ופולקסווגן ויצרנית הרכב הסינית הצעירה XPENG הודיעו על שיתוף־פעולה אסטרטגי • השבוע בענף הרכב
לקרוס־אובר החשמלי החדש של המותג הסיני יש עיצוב אירופי ותא נוסעים מאובזר היטב • יש מפוארים ממנו ועם טווח נסיעה גדול יותר, אבל התמחור מתון ביחס למתחרות
הקרוס־אובר החשמלית של ג'ילי, שודרגה בעיצוב, בתא הנוסעים וגם בטווח הנסיעה, ועדיין שמרה על מחיר דומה לזה הישן • אמנם לא מדובר בדגם זול, אבל הוא מציב תחרות קשה בפלח
יבואניות הרכב יזכרו את השנה שעברה לטובה בזכות עלייה במכירות, אבל הירידה בפרסום כרסמה ככל הנראה באהדה למותגים • המותגים הסיניים כבשו נתח ניכר מהמכירות, אך זה עדיין לא בא לידי ביטוי באהדת הצרכנים • מדד המותגים של גלובס
בסוף השבוע האחרון הסתיימה מלחמת המחירים בשוק הרכב בסין, לאחר ששורה של יצרני רכב חשמלי חתמו, בעידוד ממשלתי, על הסכם "למניעת תנועות מחיר חריגות" • למרות שהמהלך מתייחס לשוק המקומי, השפעתו עשויה לבלום הוזלות מחירים גם בשווקים אחרים
גורמים בענף הרכב מעריכים כי תשתית הטעינה לרכב חשמלי בישראל עשויה להיקלע ל"צוואר בקבוק" עם עודפי ביקוש משמעותיים בתוך כשנתיים • הקרוס־אובר החשמלי מרצדס EQE SUV נחת בישראל • ומותג סיני נוסף בדרך לארץ • השבוע בענף הרכב
בין ינואר ליוני נרשמה עלייה של 219% במסירות כלי הרכב החשמליים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד • מדובר בנתון דומה למסירות בפלח בכל 2022 • המשך השנה עשוי להיות אפילו יותר סוער לאור כניסת דגמים זולים יחסית • האם הפלח בדרך ל־50 אלף מכירות השנה?
לגלובס נודע כי מותג הרכב הסיני XPENG החליט לשנות את המודל העסקי שלו בישראל למודל המקובל של יצרן־יבואן, וקבוצת קרסו צפויה לייבא ולשווק את כלי הרכב עצמאית • אותה קבוצה השיקה השבוע בישראל את מותג הספורט־פרמיום ALPINE של קבוצת רנו־ניסאן • וגם: הסטארט־אפ שחיבר רמזורים לענן גייס 50 מיליון דולר • השבוע בענף הרכב
ישראל הפכה השנה לשוק היצוא הגדול בעולם של כלי רכב חשמליים מסין, אבל כשמגיעים לרמות מחירים של מאות אלפי שקלים ומעלה, הלקוחות מעדיפים את המותגים המערביים • האם זה רק עניין של זמן, או שמגמת ההשתלטות הסינית תדעך בקרוב?
גל מבצעים בשוק לאחר שנתיים צחיחות • הטנדרים החשמליים מסין שבדרך ושיבושי הייצור שהתחלפו בעודף היצע • השבוע בענף הרכב
צ'מפיון מתרחבת לתחבורה חשמלית זעירה, וחתמה עד כה על הסכמי יבוא עם ארבעה מותגים • המותג החשמלי החדש של צ'רי שנראה כמו גרסה מוקטנת של לנדרובר דיפנדר • השבוע בענף הרכב
למרות הצמיחה במסירות הרכב עד מאי, התחזיות להמשך השנה פחות אופטימיות • המלאים שהגיעו בסוף 2022 במחיר נמוך מהיום החלו להתרוקן, ובמקביל היבואנים נמנעים מלהציע מבצעים חדשים • האם הביקוש למכוניות חשמליות יבלום את המגמה?
למכונית הספורט־סאלון החשמלית של BYD יש עיצוב מצטנע • אבל מתחתיו היא מסתירה תא נוסעים איכותי ומאובזר וביצועים יוצאי דופן ביחס למחיר
אל הרשימה של מותגי רכב סינים שנוחתים בישראל, יצטרף מותג הפרימיום החשמלי ZEEKR, עוד בטרם ינחת בשוקי מפתח באירופה • הניסיון לבנות תדמית דווקא בארץ, הקשר עם אמנון שעשוע והבחירה ביבואנים המקומיים: איך הפכה ישראל לחממת שיווק של מותגים מסין?
אירופההמומלצותהשבוע בענף הרכביבוא רכבכלי רכבמבחן דרכיםמכונית חשמליתמכססיןשוק הרכב