קבוצת שופרסל הודיעה כי החליטה שלא להשלים את העסקה עם עמית זאב להשקת פעילות רשת SPAR ע"י הקמת חברה משותפת, זאת על רקע המגבלות שקבעה רשות התחרות • ספאר ישראל בתגובה: "אנו ממשיכים בהכנות כמתוכנן לקראת פתיחת הרשת בפריסה ארצית. הסניף הראשון ייפתח בכפר סבא בתחילת 2024"
כמעט מחצית מהצרכנים מפצלים רכישות בין חנויות ורשתות כדי להוזיל את סל הקנייה, וכ־40% נכנסים גם לקרפור - כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • כ־45% מהמשיבים מדווחים כי הם קונים יותר מוצרי מותג פרטי
קמעונאית המזון קשת טעמים תמזג את פעילות רשת הפטיסרי של דודו אוטמזגין אליה, תוך שמירה על המותג כעצמאי • בשנה הקרובה צפויה הרשת לצאת לראשונה מישראל, עם סניף בניו יורק
הכניסה לענף המלונאות, הסניפים שעתידים להיפתח בארץ ובחו"ל, המיתוג מחדש, הסיבה שאמר "לא" לקרפור והקשר העסקי עם הראל ויזל • סאלח דבאח סוגר 15 שנה כמנכ"ל העסק המשפחתי, ומכריז: "המחזור שלנו קרוב למיליארד שקל, ובשנה הבאה נחצה את זה"
חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה של רשת הקמעונאות הלא־כשרה הגדולה בישראל, טוען כי קרפור לא באמת נכנסה לארץ: "כל הסיכון על אלקטרה" • בראיון לגלובס הוא מספר על פריצת הדרך שתכניס את טיב טעם לשוק המזון הכשר: "המכשול יהיה המחיר", ומדבר על התוכנית האסטרטגית החדשה של הרשת • וגם: האם טיב טעם צפויה להעלות מחירים לקראת החגים?
לגלובס נודע כי עדי הוד-זלצקבר, עד לפני 3 חודשים מנהלת אגף הכלכלה בקרפור, עוברת למתחרה ספאר ישראל • והיא לא היחידה: לפני כחצי שנה מונתה בת חן לוי, לשעבר פרויקטורית של קרפור בישראל, לסמנכ"לית הפיתוח העסקי של ספאר
לפי הערכות בענף, בחנות בכפר סבא, שתתפרס על פני 2,500 מ"ר, יושקעו כ־10 מיליון שקל • לגלובס נודע כי עמית זאב, מנכ"ל ובעלי ספאר ישראל, נמצא במו"מ עם גופי נדל"ן גדולים על מיקומים נוספים ברחבי הארץ
במחצית הראשונה של השנה רשמה רשת המזון הפסד של 138 מיליון שקל, בעקבות מהלכים להשקת המותג קרפור בישראל • בעלת השליטה ברשת, אלקטרה צריכה, פועלת להנפקתה בבורסה, במהלך שבמסגרתו יועברו החזקותיה לידי החברה־האם אלקו
אלקטרה מציינת כי היא פועלת להנפקת קרפור בבורסה בתל אביב, כאשר במקביל פחתו הסיכויים למימוש האופציה שיש לה לרכוש את יתרת מניות משפחת ביתן • פעילות קרפור רשמה הפסד של 138 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה
היבוא ייעשה בשלוש פעימות עד ראש השנה ובסך הכול יהיה מדובר בכ-170 אלף צנצנות דבש • לדברי רמי לוי המחיר הזול בעשרות אחוזים לעומת המחירים בשוק המקומי
סיכום דוחות המחצית הראשונה של רשתות המזון מצביעים על שינויים ועל אסטרטגיית הצמיחה • בשופרסל רואים ירידה בהזמנות באונליין, ברמי לוי התרחשה טעות חשבונאית של מיליוני שקלים, ובוויקטורי קוטעים את התוכנית בת"א • איפה בכל זאת הן בלטו לטובה?
בעוד שטארגט לא עמדה בתחזית המכירות ברבעון השני, בוולמארט מעלים את הציפיות להמשך השנה • בסביבה הכלכלית בה ההכנסה הפנויה של הצרכנים מתכווצת, וולמארט מושפעת פחות
המכירות באמצעות אתר שופרסל עמדו על 17.1% מכלל המכירות ברבעון השני, לעומת 18.6% ברבעון המקביל אשתקד • רשת חנויות הפארם Be ממשיכה לדשדש
במסגרת הפרסום לדוחות הרבעון השני, רמי לוי דיווחה על הצגה מחדש של הדוחות לרבעון הראשון, לאחר שגילתה טעות בהצגת עלות המכירות • השפעת הטעות על הרווח הכולל עמדה על כ-45 מיליון שקל
בתחילת החודש ייבא לוי כמות של 70 אלף ליטר ממחלבת מלקוביטה בפולין, שכמעט כולה אזלה בתוך מספר ימים • כעת הוא מבצע הזמנה נוספת, וככל הנראה לא מדובר בפעם האחרונה
רשת הקמעונאות הצרפתית נכנסת לתחרות בתחום מועדוני הלקוחות, כשהחסם העיקרי יהיה הצורך להנפיק כרטיס אשראי ייעודי או להיות לקוחות ביט • הצעת הערך המרכזית של קרפור תתבסס על כלל רשתות אלקטרה מוצרי צריכה, בניסיון לאתגר את השחקנית הגדולה בענף, שופרסל
אורי וטרמןאיציק אברכהןהעלאת מחיריםהצעת רכשיוסי אמירמשקיעים מוסדייםפזקמעונאותשופרסלשלומי אמיר