צרכנים שחוויית הקנייה שלהם הייתה שלילית ירצו להגן על עצמם מהאפשרות שהיא תחזור על עצמה - והרבה מהם ירכשו עבור המוצר אחריות מורחבת, למרות שזו יכולה להגיע אפילו ל־50% ממחירו • אלא שהנטייה של צרכנים היא דווקא להימנע מהחלטות קשות • מה קמעונאים יכולים לעשות כדי להתגבר על זה? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
ביהמ"ש קיבל את עמדת משרד התחבורה והיבואנים המקבילים, לפיה היבואנים הישירים מחויבים בלעדית למימוש האחריות בעת תקלה ברכב • המשמעות: עלות תיקון הרכב תושת על היבואנים הישירים גם אם הרכב לא נרכש דרכם
מדובר בהצעת חוק שהגיש ח"כ רועי פולקמן יחד עם התאחדות קבלני השיפוצים ומשרד הבינוי והשיכון, במסגרתה מוצע לחייב כל קבלן שיפוצים להעניק אחריות בת שנה לשיפוץ שנעשה בהיקף כספי של מעל 44 אלף שקל • פולקמן: "זהו חוק צרכני שמעביר את נטל ההוכחה ממזמין העבודה לבעל המקצוע"
בית המשפט לתביעות קטנות קבע כי טכנאי חברת שירות האחריות של סופר אלקטריק טיפלו בתקלות באופן לא מקצועי שהעצים את התקלות
בית המשפט קבע כי לקוחה שמעוניינת לבטל עסקת אחריות מתמשכת עם חברת פל - תוכל לעשות זאת
ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע כי צרכן שרכש מסך טלוויזיה ולא קיבל תעודת אחריות, יפוצה ב-2,250 שקל
צרכנים שרוכשים ביטוח למוצרי חשמל בתום תקופת האחריות נתקלים בבעיות בבואם לקבל את השירות המובטח ונותרים חסרי אונים מול "האותיות הקטנות" ■ השבוע יצא ביהמ"ש לתביעות קטנות נגד התופעה
ידיעות אחרונות: פערים משמעותיים בין תקופות האחריות על מוצרי איקאה בישראל לעומת העולם
וורנטיר מציעה אפליקציה לאחסון תעודת אחריות וניהול קשר עם נותני אחריות ■ הודיעה על שיתוף פעולה עם היבואנית בנדא מגנטיק ■ האפליקציה מאפשרת סריקה של קבלות עבור מוצרים שנרכשו ואחסון שלהם בענן בצורה מסודרת
גם לקוחות שרכשו את המכשיר לפני מספר שנים בפלאפון, יקבלו את האחריות המורחבת החדשה ■ האופציה מיועדת לכל דגמי האייפון, סמסונג, LG, סוני ונוקיה
רוב יצרניות הסמארטפונים מציעות שנתיים אחריות דרך היבואן הרשמי, כאשר קונים את המכשיר בחנויות וברשתות ■ אם תקנו בסלקום, פלאפון או פרטנר, תקבלו אחריות רק לשנה בודדת - וכבונוס, ייתכן שתשלמו יותר על הסמאטרפון
רוכשי דגמי גלקסי S6 החדשים יצטרכו לשלם תשלום חלקי על אחריות לשנה השנייה: כל כניסה למעבדה תעלה 90 שקל - שירות שעד כה ניתן בחינם
Warranteer מאפשרת סריקת קבלות ותעודות אחריות ואחסון בענן עם תמונת המוצר
לקוחה רכשה מסך טלוויזיה של סמסונג שהתקלקל אחרי שנה וחצי ■ היבואן ב.ט.י אלקטרוניקה: "אין אחריות על כרטיס מסך ועל ספק כוח"
קניתם מוצר חדש? תתחדשו. כעת נותר לקוות שלא תצטרכו להתמודד עם מוצר תקול והפתעות שמתבררות עם הצורך במימוש האחריות ■ "גלובס" מציג 6 סיפורים ולקח אחד: אסור לוותר ולהיכנע להתנערות החברות לאחר הקנייה
מקיצור זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים ועד פיצוי על טיסה שעוכבה: רגע לפני פתיחת הקלפיות, "גלובס" בודק מה עשתה הכנסת הנוכחית לטובת הצרכן, עד כמה מיושמים החוקים שהעבירה, ומיהם הח"כים שחתומים על החוקים הבולטים?
ביטוח אחריות מקצועיתדפוסי קנייההפקולטהיבוא אישייבוא מקביליבוא רכבמשרד התחבורה