אמות רכשה מיעסור את קניון לב אשדוד ומקבצי דיור צמודים ב-289 מיליון שקל

תשואה של 9.2%; מקבצי הדיור כוללים 388 יח"ד המושכרים לממשלה לטווח ארוך

חברת אמות בשליטת אלוני חץ חזרה בה מהודעתה מלפני כחודש, ורכשה בשבוע שעבר מידי חברת יעסור את קניון לב אשדוד, בתוספת שני מקבצי דיור הצמודים לו. אמות תשלם בסה"כ בעיסקה 250 מיליון שקל, בתוספת מע"מ (289 מילין שקל בסה"כ).

סך ההכנסות נטו (NOI) ממקבצי הדיור והקניון הינן 23 מיליון שקל בתוספת מע"מ לשנה, כך שהעיסקה מבטאת תשואה של 9.2%, הנחשבת לסבירה בשוק הנכסים המניבים כיום.

קניון לב אשדוד כולל 12,900 מ"ר, למעט זכויות בחנויות בשטח של 660 מ"ר, השייכות לצדדים שלישיים. מקבצי דיור כוללים 388 יחידות דיור בשני מגדלים ששטחם הכולל הינו כ-18,800 מ"ר. מקבצי הדיור מושכרים בחוזים ארוכי טווח לממשלת ישראל באמצעות חברת עמידר. יתרת תקופת החוזים הינה כ-8.5 שנים, והם כוללים אופציה להארכת התקופה ב-5 שנים נוספות.

הרכישה כפופה לקבלת אישור הדירקטוריונים של אמות ויעסור להתקשרות בעיסקה, וחתימה על חוזה מפורט ומחייב אשר הצדדים יפעלו לחתימתו בתוך 30 יום.

לדברי מנכ"ל אמות, אבי מוסלר, "אנו שמחים להודיע על הגעה לסיכום בדבר רכישת המתחם באשדוד, הכולל את קניון לב אשדוד ושני מקבצי דיור הצמודים לו. רכישת המתחם משתלבת היטב עם אסטרטגיית ההשקעה שלנו בנדל"ן מניב, ולהערכתנו יש לנו היכולת להשביחו ולפתח אותו. אנו בוחנים עיסקה זו מזה זמן רב. המכשולים בדרך להסכם הוסרו עם הרחבת הנכס הנרכש, כך שיכלול גם את שני מקבצי הדיור הממשלתי, אשר תרומתם לשטח המתחם ול-NOI אשר עתיד לנבוע ממנו, הינה מהותית ומשמעותית. איתנות החברה וניסיונה מקנים לה את היכולת לנהל מו"מ מורכבים, אשר מבשילים בסופו של יום לכדי עסקאות כדאיות".

עיסקת אמות יעסור פותחת בפני אמות נישה חדשה הכוללת רכישת מקבצי דיור המשמשים כנכסים מניבים לכל דבר ועניין. עד כה נמנעה אמות מלעסוק בפן זה של הענף, ואילו נראה כי כעת החליטה לגוון את פעילותיה ולכלול בהן גם רכישת מקבצי דיור.

אמות נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות והמובילות בישראל. אמות הונפקה בחודש מאי השנה וגייסה 819 מיליון שקל באג"ח ובמניות. בבעלות החברה 84 נכסים מניבים בישראל בשטח של 311 אלף מ"ר, ו-3 נכסים בקנדה בשטח של 80 אלף מ"ר. עיקר נכסיה הינם במרכז הארץ, ובהם שעורי תפוסה גבוהים (כ-95%). בין הנכסים הבולטים של החברה: בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר-סבא וקניון רחובות.