הסוף לקולנוע דקל: א.ד מטלון תבנה בית דיור מוגן ב-5 מיליון ד'

רכשה 66% מהזכויות ב-8.5 מיליון ש'; מעריכה את המכירות ב-20 מיליון ד'

חברת מפיצי הסרטים א.ד מטלון יוזמת הקמת בית דיור מוגן במקום בית קולנוע דקל בשכונת בבלי בתל אביב. א.ד מטלון החזיקה עד לאחרונה בשליש ממניות חברת קולנוע דקל, כאשר בשני השלישים האחרים החזיקה חברת הבנייה דירום. לאחרונה רכשה חברת קיקו, שבבעלות משפחת מטלון, את חלקה של דירום ב-8.5 מיליון שקל.

במקום ייבנה בית דיור מוגן של 100 יח"ד בהשקעה של 5 מיליון דולר, בהתאם להתחייבות של קולנוע דקל לבעלי העסקים שבמתחם. היקף הפרויקט הוא 5,700 מ"ר, כאשר הבית יתנשא לגובה של 10-11 קומות. החברה מעריכה את ההכנסות מהמכירה ב-20 מיליון דולר. בכוונת היזמים להתחיל בבנייה בעוד שנה, כשלדבריהם היא נעשית בהסכמה של בעלי החנויות שבמרכז המסחרי הסמוך.

קולנוע דקל, שהיה בעבר אחד מבתי הקולנוע הפופולריים בת"א, אינו פעיל מזה למעלה מעשור. בניית בית הדיור המוגן היא המשך למגמה של הקמת בתי דיור מוגן יוקרתיים בצפון תל אביב, הרצליה ורמת השרון. בין השאר נפתחו לאחרונה אחוזת צהלה הכוללת 208 יח"ד, בית הדיור המוגן פאלאס מעל מרכז וייצמן תל אביב עם 231 יח"ד, והבית ברמת השרון הכולל 200 יח"ד.

בישראל 680 אלף קשישים מעל לגיל 65 המהווים למעלה מ-10% מהאוכלוסייה. פחות מ-2.5% מהם גרים בדיור מוגן והערכות הן כי שיעורם יעלה בשנים הקרובות.

משרד עו"ד עמי בן יעקב ייצג את משפחת מטלון בעסקה ומשרד עו"ד יגאל ארנון ייצג את דירום.