מימן מצא קונה לעסקי הדיור המוגן של אמפל: הפניקס תרכוש את אמחל ב-29.3 מיליון דולר

החתימה הסופית תיערך בעוד כ-20 יום ולאחריה תרשום אמפל רווח הון של 29.7 מיליון דולר * בעבר ניהל מימן מו"מ עם משען, ואף שקל להנפיק את אמחל לפי שווי דומה

לאחר מספר חודשים במהלכם ניסה יוסי מימן לבצע אקזיט בתחום הדיור המוגן, הוא מצא קונה לאמחל. חברת האחזקות הציבורית שבשליטתו, אמפל, חתמה על מזכר הבנות עם חברת הביטוח הפניקס וקרן גולדן מייבר (שבשליטת עו"ד איציק מיוחס) לרכישת בית הדיור המוגן אמחל תמורת 29.3 מיליון דולר. החוזה הסופי והמחייב בין הצדדים צפוי להיחתם בעוד כ-20 יום ובמידה שיעמוד בתנאיו הראשוניים הרי שאמפל תרשום רווח הון של 29.7 מיליון דולר (זאת, מאחר שאמחל הופחתה ורשומה כמינוס 400 אלף דולר במאזן אמפל).

נציין, כי בדצמבר 2005 חתמה אמחל על הסכם, במסגרתו העניקה לחברות הביטוח הפניקס והדר אופציה לתקופה של ארבע שנים לרכישת 19.9% מההון של אמחל. זאת, תמורת 6 מיליון דולר ששיקפו אז לאמחל שווי של 30 מיליון דולר. האופציה הוענקה במסגרת הלוואה של 12.5 מיליון דולר שהפניקס העמידה לאמחל לתקופה של 10 שנים.

לפני ארבעה חודשים פורסם ב"גלובס", כי מימן מנהל מו"מ מתקדם עם חברת משען למכירת אמחל לפי שווי דומה לזה שנקבע בעסקה עם הפניקס. רשת משען, השייכת להסתדרות, נחשבת לאחד מהגופים הגדולים בשוק הדיור המוגן בארץ, ועל-פי הערכות היא חולשת על 30% ממנו. הרשת מפעילה 10 מרכזי דיור המאכלסים 4,000 דיירים. במקביל שקל מימן את אלטרנטיבת ההנפקה בבורסה המקומית, ופעל לגייס סכום של 100 מיליון שקל במניות ובאג"ח לפי שווי של 130 מיליון שקל, אך כאמור לבסוף בחר בדרך המהירה יותר לאקזיט.

בהתאם לאסטרטגיה

מימוש האחזקה באמחל דה-פקטו מתאים לאסטרטגיה שהתווה מימן, ולפיה אמפל - שנרשמה למסחר בבורסה של תל-אביב בחודש אוגוסט השנה במקביל למסחר בארצות-הברית - תתמקד בעסקי האנרגיה. את ההתמקדות באנרגיה מבצעת אמפל באמצעות אחזקה במניות חברת הגז המצרית EMG, אשר מימן הוא אחד מבעליה. לשם כך הוא מימש בשנים האחרונות חלק ניכר מהאחזקות של אמפל. נציין, כי מימן ביקש לצאת מענף הדיור המוגן למרות שמדובר בתחום שנמצא בצמיחה בעולם בכלל ובישראל בפרט. גם בשוק ההון מגלים בו התעניינות רבה, מכיוון שמדובר בנכס מניב קלאסי עם תזרים מזומנים ידוע וצפוי מראש.

אמחל מחזיקה בבעלות על שלושה מרכזי דיור מוגן: שניים ממוקמים בראשון-לציון והוד השרון, ומרכז נוסף מוקם כיום ברמת החייל שבתל-אביב. מרכז הדיור המוגן הראשון הוקם ב-1992 בראשון-לציון והוא כולל 149 דירות, בריכת שחייה, השגחה רפואית ושירותים נוספים. בשנת 2000 נפתח מרכז הדיור המוגן השני בהוד השרון, והוא כולל 235 דירות. באפריל 2005 חתמה אמחל על הסכם לבניית פרויקט דיור מוגן ברמת החייל תחת המותג "עד 120", בו תחזיק החברה 75%. "