עסקת HOT: נטוויז'ן ובנק לאומי ייפגשו כדי להחליט אם להיאבק משפטית ברשות ההגבלים

כזכור, רשות ההגבלים הודיעה השבוע כי העסקה בה מכר בנק לאומי את מניותיו ב-HOT ל-013 נטוויז'ן מהווה הסדר כובל ; ב-013 נטוויז'ן ובבנק לאומי סבורים כי לרשות ההגבלים אין סמכות להתערב בעסקה

ב-013 נטוויז'ן ובבנק לאומי עדיין לא מרימים ידיים מעסקת רכישת המניות ב-HOT . אמנם מבחינה משפטית העסקה למעשה נפלה, אך מבחינה מעשית צפויים הצדדים לקיים בקרוב פגישה בנושא על מנת להחליט אם יש מקום לפעול משפטית מול רשות ההגבלים. האחרונה קבעה כי העסקה נופלת בגדר של הסדר כובל.

שני הצדדים סבורים כי לרשות ההגבלים אין סמכות להתערב בעסקה, מכיוון שעל-פי החוק הרשות נדרשת לאשר מיזוגים רק מנתח של 25% מהמניות. מכיוון שבעסקה הנוכחית מדובר על 15% מהמניות ללא זכות למינוי דירקטור, הטיעון של הצדדים הוא שהרשות פועלת ללא סמכות ועוקפת את הוראות המחוקק.

עם זאת, ברור ששני הצדדים לא יראו עין-בעין את עניין המאבק המשפטי. כך ייתכן שאם בנק לאומי ירצה לפנות לבית המשפט, אך מנגד 013 נטוויז'ן תחליט שלאור התנאים שנוצרו היא לא מעוניינת להמשיך ולבצע את העסקה (בין היתר על רקע מצב השוק), סביר להניח שהמהלך המשפטי לא ייצא אל הפועל. רק אם שני הצדדים יאמינו שניתן לעשות משהו בבג"ץ - תהיה פנייה כזאת על-ידי שניהם או על-ידי בנק לאומי לבדו.

הנחת העבודה בקבוצת אי.די.בי, בעלת השליטה ב-013 נטוויז'ן, היא שעסקת מיזוג כזו תחת תנאים או תחת הסדר כובל היא בלתי ריאלית, משום שאי אפשר לנהל עסק שיהיה כפוף להנחיות של רשות ההגבלים בכל צעד שיווקי או מסחרי שייעשה.

הסדר כובל מאפשר לרשות לשנות את התנאים על-פי התחרות בשוק, ולכן אין סיכוי ש-013 נטוויז'ן תסכים למהלך כזה. כך שכרגע הסיכויים הגבוהים יותר הם שהחברה תודיע שהיא נסוגה מביצועה על רקע אי קיומם של התנאים המוקדמים, וכפי שההסכם אומר.