מנכל"ית 012 סמייל: "אני לא יודעת להסביר למה בשוק הסלולר המחירים עולים ואצלנו לא"

012 סמייל המשיכה להציג מגמת שיפור ברבעון השלישי ; את התוצאות הטובות מסבירה המנכ"לית, סטלה הנדלר, בהתייעלות פנימית שהחברה מבצעת ; תחזית מנויי הטלפוניה של החברה עודכנה מ-90 אלף ל-100 אלף

"בניגוד לשוק הסלולר, אצלנו בשוק ה-ISP אין העלאות מחירים, וכל השיפור בתוצאות מגיע כתוצאה מהתייעלות פנימית. אין לי הסבר למה המחירים אצלנו לא עולים ובסלולר כן, למרות שמבנה התחרות ומספר השחקנים דומה. אני מאמינה שהכניסה של החברות הסלולריות לשוק ה-ISP חייבת להתאזן באמצעות מתן אפשרות למפעילי סלולר נוספים באמצעות MVNO (שיטת המפעיל הסלולרי הווירטואלי, ג.פ) להיכנס לשוק", כך אומרת סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 סמייל בעקבות פרסום תוצאות החברה לרבעון השלישי.

012 סמייל המשיכה להציג מגמת שיפור יפה, ומנוע הצמיחה המרכזי שלה - תחום הטלפוניה מבוססת אינטרנט ללקוחות פרטיים ועסקיים - ממשיך להוכיח את עצמו. החברה מעדכנת את תחזיותיה ומקווה להגיע ל-100 אלף מנויי טלפוניה עד סוף השנה, במקום 90 אלף שתכננה. בסוף הרבעון השלישי עמד מספר המנויים על 85 אלף.

הירידה בפעילות ניתוב תנועה בין מפעילים (Hubbing) כמעט ולא הצליחה להעיב על הכנסותיה ברבעון השלישי, שהסתכמו ב-282 מיליון שקל, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, שבו הסתכמו ההכנסות ב-280 מיליון שקל, וגידול של כ-18 מיליון שקל (7%) בהשוואה לרבעון השני של שנת 2008.

החברה הסבירה כי הגידול נובע מעלייה של 14% בהכנסות משירותי הפס הרחב של החברה, אשר פיצו על ירידה של 35% בשירותי הניתוב בין מפעילים בעלי שיעורי רווחיות נמוכים (Hubbing), וכן על הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל לדולר ביחס לרבעון מקביל אשתקד. בנטרול שני הגורמים האחרונים, גדלו הכנסות החברה ב-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ניתוח התפלגות ההכנסות מראה שברבעון השלישי ההכנסות ממגזר הפס הרחב מהוות כ-50% מסך הכנסות החברה, לעומת 44% ברבעון השלישי של 2007. ההכנסות ברבעון השלישי משירותי טלפוניה בין-לאומית הסתכמו ב-142 מיליון שקל - כ-50% מהכנסות החברה - וירידה של 10% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, הכוללת ירידה של 35% בשירותי ה-Hubbing וכן את הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל לדולר.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-34 מיליון שקל, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, וגידול של 3% בהשוואה לרבעון השני של 2008. ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2008 הסתכמה ב-63 מיליון שקל, גידול של 2% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007. שיעור ה-EBITDA גדל ל-22.2% לעומת 21.9% בתקופה המקבילה של 2007.

לקראת כניסתה של חברת פרטנר לשוק ה-ISP ולשוק הטלפוניה מבוססת אינטרנט, אומרת הנדלר שהיא נערכת לכך בכל האמצעים, והיא רואה בכך הזדמנות לחינוך השוק, כיוון שאם חברה בסדר גודל כמו של פרטנר מאמינה בתחום, כנראה שיש בו פוטנציאל. הנדלר הוסיפה שהיא נערכת לכל התסריטים כולל אפשרות שתתפתח בשוק תחרות מחירים אגרסיבית.