מסתמן: תקציב הפרסום של משקה האנרגיה XL יעבור למקאן-אריקסון

מקאן-אריקסון גבר במכרז של XL על בר-ריבנאי, אך באומן מצידו גבר על מקאן בהתמודדות על תקציב הפרסום של אירוקה

סבב המכרזים האחרון הסתיים בתיקו בין משרדי הפרסום מקאן-אריקסון ובאומן-בר-ריבנאי: ל"גלובס" נודע כי מסתמן שמשרד הפרסום מקאן-אריקסון זכה בתקציב משקה האנרגיה XL. בשלב הגמר התמודד מול מקאן על התקציב משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון הודיעה אירוקה כי משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי יטפל בתקציב הפרסום שלה. בשלב הגמר התמודדו על התקציב מול באומן משרדי הפרסום מקאן-אריקסון וראובני-פרידן.

כאמור, מקאן-אריקסון צפוי לקבל את לטיפולו את תקציב המותג XL, וזאת כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחר שלפני מספר שבועות ביקרו בארץ נציגי הנהלת המותג העולמית, ונפגשו עם מספר משרדי פרסום. בין המשרדים עימם נפגשו אנשי משקה האנרגיה היו גם יהושע TBWA, אדלר-חומסקי&ורשבסקי וכן מספר משרדי אינטראקטיב, ביניהם arc אינטראקטיב של גלר-נסיס, שלוו על-ידי פובליסיס אריאלי. הפגישות נערכו בניגוד לדעתם של משווקי המותג דאז, חברת בני פאוזי, שאיבדה באחרונה את הזיכיון לשיווק משקה האנרגיה XL בישראל לטובת חברת סידס.

תקציב הפרסום של מותג XL טופל בשנים האחרונות על-ידי משרד הפרסום המגזרי יארא, מאחר והצעדים הפרסומיים הראשונים כוונו דווקא למגזר הערבי ולרשות הפלסטינית. בהמשך, כשהורחבה הפעילות הפרסומית גם לישראל, בחרה חברת XL העולמית לתת ליארא להוביל את הקמפיין בכל בשוק הישראלי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של XL בשנת 2007 (ללא אינטרנט) עמד על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת השנה עמד היקף הפרסום של המותג על 2.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

כאמור, משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי זכה במכרז של רשת משקפי השמש אירוקה. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" לאחר למעלה מעשור של פעילות משותפת החליטה הרשת להיפרד ממשרד הפרסום זרמון-גולדמן ולצאת למכרז.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד היקף התקציב של אירוקה ב-2006 על 2.9 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2007 עמד היקף הפרסום של החברה על 4.4 מיליון דולר במחירי מחירון שמשמעותם במחירים ריאליים כמיליון דולר. מתחילת השנה פרסמה החברה בהיקף כולל של כ-2.5 מיליון דולר.