פייסבוק רוצה לרכוש את טוויטר במניות; הבעיה: הערכת השווי של המניות

השיחות בין הצדדים, שהעניקו שווי של עד 500 מיליון דולר לאתר המיקרו-בלוגים הפרטי בן השנתיים וחצי, עשויות לשפוך אור על צמיחתו המהירה ולגרור הצעות השתלטות של חברות אינטרנט גדולות אחרות

טוויטר, אתר המיקרו-בלוגים שהפך לאחת מחברות הסטארט-אפ המסקרנות ביותר בעמק הסיליקון, קיים באחרונה מגעים לרכישתו על-ידי הרשת החברתית פייסבוק. השיחות, שהעניקו שווי של עד 500 מיליון דולר לאתר הפרטי בן השנתיים וחצי, עשויות לשפוך אור על צמיחתו המהירה ולגרור הצעות השתלטות של חברות אינטרנט גדולות אחרות.

טוויטר הפך לגורם מוביל בדור הווב 2.0 של חברות האינטרנט הצרכניות, ששירותיהן נשענים יותר על תקשורת ואינטראקציה חברתית מאשר חברות הדוט קום המקוריות. משתמשי טוויטר מעלים לאתר מסרים קצרים של עד 140 סימני דפוס, וה"טוויטים" משודרים לכל מי שרוצה להצטרף ולעקוב אחריהם.

אך טוויטר הפך גם לשם נרדף להיעדר הכנסות בעולם הווב 2.0. למרות הפופולריות שלו הן בקרב מקצוענים בעמק הסיליקון והן בקרב קהלי המשתמשים שצומחים במהירות, טוויטר עדיין לא הרוויח סנט אחד.

על המו"מ בין שתי החברות דיווח לראשונה הבלוג AllThingsD, והדברים אושרו אתמול (ב') על-ידי שני מקורות יודעי דבר.

הפנייה של פייסבוק לטוויטר צפויה לעורר לא רק שאלות לגבי שווי טוויטר אלא גם לגבי שווי פייסבוק. פייסבוק הציעה לממן את העסקה במניות שלה, לפי מקור אחד, אך שיערוך המניות הללו התברר כשנוי במחלוקת.

לפי המחיר של 150 מיליון דולר שבו רכשה מיקרוסופט אחזקה בפייסבוק בשנה שעברה, השווי של טוויטר לצורך העסקה היה מגיע ל-500 מיליון דולר מניות של פייסבוק, למרות ששווי כזה נחשב גבוה לחברת ווב 2.0.

כריס סאקה, משקיע בטוויטר, אמר אתמול בכנס יזמי אינטרנט באוניברסיטת אוקספורד, שהוא מטיל ספק בתמחור הזה. "אם פייסבוק מביאה מניות בשווי 500 מיליון דולר כדי לרכוש את טוויטר, הדבר הראשון שאתה מדבר עליו הוא אם המניות הללו אכן שוות 500 מיליון דולר", הוא אמר.

מקור מקורב אחר אמר לעומת זאת, שהשווי של 15 מיליארד דולר שמיוחס לפייסבוק הוא בקצה העליון של טווח המחירים ששתי החברות דיברו עליו, מה שאומר שתיתכן עסקה במחיר נמוך בהרבה לטוויטר.