לבקשת יוסף טרוים: הורחבו העיקולים הזמניים על נכסי גאידמק

באוגוסט האחרון קבע בורר כי גאידמק ישלם כ-55 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטן, וערעור בעניין נדון כיום בפני הרכב בוררים

לבקשת איש העסקים יוסף טרוים, הורה בית המשפט המחוזי בת"א במעמד צד אחד על הרחבת העיקולים הזמניים על נכסיו של ארקדי גידאמק, שיצא את הארץ בסוף השבוע. באוגוסט האחרון קבע בורר כי גאידמק ישלם כ-55 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטן, וערעור בעניין נדון כיום בפני הרכב בוררים. לבקשת טרוים הטיל באחרונה ביהמ"ש עיקולים זמניים על נכסי גאידמק עד לגובה של 50 מיליון שקל.

השופט שמואל ברוך קבע כעת כי יש להרחיב את צו העיקול הזמני על זכויותיו של גאידמק במקרקעי בית החולים ביקור חולים בירושלים; מניות וזכויות של גאידמק בחברת אמריס, המוחזקות בנאמנות אצל רו"ח גיל הויכבוים; כספים ובטוחות שנדרש גאידמק להפקיד בסך של 5 מיליון דולר במשטרה בהתאם להחלטת ביהמ"ש כתנאי ליציאתו מהארץ; זכויותיו בנכס ברחוב החבצלת 39 בהרצליה; וזכויותיו ביאכטה LODKA העוגנת במרינה בהרצליה.

עם זאת, השופט לא נעתר לבקשה של טרוים למתן הצו המגביל את גאידמק מלממש נכסים שהוא מחזיק בחו"ל, בהם חברות, בתים וכלי רכב, וזאת עד לסך של 54 מיליון שקל.

מיליונים בודדים

בבקשתו להרחיב את העיקולים, טען טרוים כי העיקולים הזמניים שהוטלו על-ידו עד עתה נאמדים - לאור היקף חובותיו של גידאמק לנושים אחרים - בלא יותר מכמה מיליוני שקלים בודדים, בעוד שחובו של גידאמק כלפיו עומד על 55 מיליון שקל.

לדברי טרוים, על נכסיו הנותרים של גידאמק בישראל, אותם טרם הספיק להבריח, הוטלו עיקולים בהיקף של כ-160 מיליון שקל, ותביעות ועיקולים נוספים המצויים בתהליך משפטי בהיקף של 100 מיליון שקל נוספים יעמידו את העיקולים על סך של 260 מיליון שקל. לטענת טרוים, בהנחה שהוא יידרש להתחלק עם כלל הנושים לפי חלקו היחסי, הוא לא יקבל יותר מ-11.5 מיליון שקל.

טרוים טען עוד, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר, שחר הררי ויונת מאיר, כי לאחרונה רוקן גאידמק את תכולת דירתו בירושלים בניגוד לצו העיקול נגדו, וכי העיקול שהטיל על זכויות גאידמק במקרקעי בית החולים ביקור חולים לא תפס, כיוון שזכויות גאידמק טרם נרשמו. טרוים גם ציין כי קיים חשש שגאידמק כלל לא ישוב לארץ. (ה.פ 897/08).