אסיה ננעלה במגמה מעורבת: הניקיי עלה בכ-1% בעוד ששנחאי איבדה 0.6% ל-1,852 נקודות - שפל של שישה שבועות

[לבורסות בעולם] Dai-Ichi Mutual Life מתכננת להפוך לחברה ציבורית ב-1 לאפריל 2009 ; ממשלת סין הכריזה היום כי תאפשר לשכנותיה לסחור באופן מוגבל ביואן במטרה לעזור ליצואנים

שוקי אסיה סיימו את יום המסחר המצומצם במגמה מעורבת, כשאלפידה ממורי ומיטסואי O.S.K הובילו את הניקיי לנעילה חיובית בעוד שמדד שנחאי המשולב ננעל בשפל של שישה שבועות. רוב הסוחרים התעלמו מהשווקים בשל חג המולד ולכן השווקים היו מאוד לא נזילים.

הבורסות בהונג קונג, מומבאי, סידני, סיאול וסינגפור לא נפתחו היום לרגל חג המולד.

ממשלת סין הכריזה היום כי תאפשר לשכנותיה לסחור באופן מוגבל ביואן (רנמינבי), במטרה לעזור ליצואנים שנפגעים מהירידה בביקושים למוצרים סיניים כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי. כאשר התוכנית תצא אל הפועל, פירמות ממזרח סין, יוכלו לסחור באמצעות היואן עם פירמות מהונג קונג ומקאו, וחברות מדרום מערב סין יוכלו לסחור עם בורמה, בורנאי, קמבודיה, אינדונזיה, לאוס, מלזיה, הפיליפינים, סינגפור, ווייטנאם ותאילנד.

ביפן, Dai-Ichi Mutual Life, חברת ביטוח החיים השנייה בגודלה ביפן, שכרה את שירותיהם של מריל לינץ', נומורה הולדינגס ומיזוהו פייננשל כחתמים לקראת רישומה של החברה בבורסה של טוקיו ב-1 לאפריל. אם ההנפקה אכן תיכנס אל הפועל, תהיה זו זריקת עידוד לשוק ההנפקות היפני שהצטמצם ב-80% במהלך שנת 2008 בהשוואה לשנה הקודמת לסכום כולל של 123.9 מיליארד ין (כ-1.4 מיליארד דולר) בלבד.

חברות ביטוח יפניות, שהן לרוב אגודות שיתופיות של המבוטחים, מנסות להגדיל את ההחזרים לאחר שבשנות ה-80' של המאה הקודמת הם מכרו פוליסות עם הבטחה לתשואות של עד 6%.

הכלכלה היפנית נכנסה למיתון ברבעון השני והשלישי של 2008 והנתונים הקרובים צפויים להצביע על כך שהמיתון נמשך גם ברבעון הרביעי. התפוקה התעשייתית של חודש נובמבר צפויה לרדת ב-6.8% ולהביא את המדד השנתי לשפל שיא של 15%-. היצרנים חשים בהשפעת ההאטה בביקושים המקומיים והזרים, אשר הוחמרו על ידי הייסוף המהיר של הין. לפרסומים אינדיבידואליים ביפן אין הרבה השפעה על הין, אך זהו אינדיקטור שכדאי לשים לב אליו.

מניות האנרגיה ריכזו עניין לאחר שהנפט צנח אמש (ד') ב-9.3% ל-35.35 דולר בנעילה. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בפברואר מאבד כעת 8.72% ל-35.58 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.97% ל-8,599 נקודות ; מדד שנחאי המשולב איבד 0.61% ל-1,852 נקודות - שפל של שישה שבועות

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.14% ל-90.28 ין. ב-TRIFX מסבירים כי לאור הנפחים הנמוכים האופייניים למסחר בחג, וכן בשל הירידה המשמעותית בתנודתיות של השווקים הפיננסיים שנראים בירידה של מדד התנודתיות VIX בחודש האחרון, רוב הדלק שהיה אחראי לעליות האחרונות של הין נעלם.

מניות בכותרות

חברת הביטוח Dai-Ichi Mutual Life שכרה את שירותיהם של נומורה הולדינגס , מריל לינץ' ומיזוהו פייננשל למכירת מניות בהנפקה הגדולה ביותר ביפן מזה כעשור. כך מסרו מקורות המקורבים לעיסקה. החתמים נומורה, מריל ומיזוהו מתכננים למכור יותר מ-1 טריליון ין (11 מיליארד דולר) במניות ביפן ומעבר לים, לקראת רישומה של Dai-Ichi Mutual Life בבורסה של טוקיו ב-1 לאפריל.

יצרנית הטנדרים והמשאיות איסוזו ריכזה עניין לאחר שעיתון ה"ניקיי" דיווח כי החברה החליטה ליישם קיצוצי שכר זמניים לכל העובדים במשרה מלאה ביפן. טויוטה מציגה עליות כשהיא שוברת רצף ירידות של ארבעה ימים.

מניות נומורה , אלפידה ממורי (סימול: 6665 בטוקיו) ומיטסואי O.S.K הובילו את העליות בטוקיו.

מניות האנרגיה והסחורות אינפקס ומרונבי ריכזו על רקע הצניחה של מחיר הנפט שמאבד כעת 8.72% ל-35.58 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.