רו"ח יצחק סוארי יגיש חוו"ד לגבי המתווה המתאים למיזוג בין רשת וערוץ 10

חוות-הדעת לגבי המתווה הנכון והבדיקה הכלכלית יועברו עד ה-31 בינואר ; האפשרות המועדפת הנבחנית כרגע: מהלך בו בעלי המניות של ערוץ 10 יחזיקו במשותף ב-50% ממניות רשת, ואודי אנג'ל יחזיק ביתרת המניות

רו"ח יצחק סוארי מלווה את שיחות המיזוג בין זכיינית ערוץ 2 רשת לבין ערוץ 10 - כך נודע ל"גלובס". סוארי התבקש על-ידי הצדדים להעביר להם את הערכתו לגבי המתווה הנכון והכדאי ביותר לעסקה. סוארי התבקש גם על-ידי הצדדים להעביר חוות-דעת ובדיקה כלכלית עד ה-31 בינואר.

חשוב לציין כי בכל הנוגע לעסקה - אם תהיה - אלמנט הזמן הוא קריטי, שכן ב-26 בפברואר תתכנס מועצת הרשות השנייה במטרה להכריע בעניין הארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים נוספות.

קיימת אפשרות שהמועצה תחליט שלא להאריך את תקופת הזיכיון של ערוץ 10, ואז העסקה עם רשת - אם יוחלט כי רשת תהיה זו שתתכנס לתוך ערוץ 10 - תהפוך ללא רלוונטית. לכן, החלטה כלשהי אמורה להתקבל על-ידי הצדדים עד למועד זה.

שני תסריטים

כפי שפורסם ב"גלובס", עו"ד ישראל מימון ששימש בעבר כמזכיר הממשלה מעורב גם הוא בשיחות המיזוג בין הצדדים.

כרגע נבחנים שני תסריטים שונים לעסקת רשת ערוץ 10, אם אכן תצא בסופו של דבר אל הפועל.

תסריט אחד הוא כניסתם של בעלי המניות של ערוץ 10 - יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן - לרשת, כאשר השלושה יחזיקו במשותף ב-50% ממניות רשת, ואילו אודי אנג'ל יחזיק גם הוא ב-50%. במסגרת מהלך כזה, בעלי המניות הקטנים יותר - ובהם אביב גלעדי ופולאר תקשורת - ייצאו החוצה, מהלך בו הם מעוניינים מזה זמן רב.

תסריט זה משמעותו כי "ישראל 10" תחדל מלהמשיך ולהפעיל את ערוץ 10, והרשות השנייה תצטרך לפרסם ממילא מכרז חדש להפעלתו החל מינואר 2010. גורמים המקורבים למשא-ומתן ציינו כי בשלב זה, זו האופציה המועדפת.

האפשרות השנייה היא שבעלי המניות של רשת יחברו לבעלי המניות של ערוץ 10, יוותרו על ימי השידור של רשת בערוץ 2, ויפעילו במשותף את ערוץ 10.

מהלך שכזה כמובן מצריך חתימה על הסכם מיזוג עוד לפני ה-26 בפברואר, שכן אם יוחלט שלא להאריך את הזיכיון של ערוץ 10 - הדבר יטרוף את הקלפים לעסקה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של סוארי לידיעה.