אקירוב שוקל לבקש לבטל את פסק הבורר שחייבו לשלם להילטון העולמית כ-20 מיליון דולר

טוען כי רק לאחר הבוררות התגלה לו כי משרדו של הבורר, עו"ד ד"ר רלי לשם, ושותפיו היו מעורבים במהלך הבוררות בעניינים הקשורים להילטון

קבוצת אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, שוקלת לבקש לבטל את פסק הבורר שחייב אותה לשלם לרשת הילטון העולמית כ-20 מיליון דולר. הנימוק: רק אחרי הבוררות התגלה לה שמשרדו של הבורר, עו"ד ד"ר רלי לשם, ושותפיו היו מעורבים במהלך הבוררות בעניינים הקשורים להילטון.

בבוררות נקבע שאלרוב הפרה הסכם ניהול למלון היוקרתי "מצודת דוד" (לשעבר הילטון ירושלים). האיבה בין אקירוב להילטון לא נעלמה גם בדיוני הבוררות, כשאקירוב אמר: "המלון הזה יישרף ולא יהיה בידיים של הילטון".

כידוע, כיום לא ניתן לערער על פסק בורר, אפילו אם יודה הבורר שטעה ביישום הדין, ועילות הביטול שבחוק מתייחסות לתקינות הליך הבוררות ולא לתוכן הפסק. אקירוב, כך נראה, אינו חוסך באמצעים ובניסיון לבטל את הפסק שכר סוללת עורכי דין מרשימה: עוה"ד פיני רובין ועופר צור ממשרד גורניצקי, ועוה"ד רם כספי וגד טיכו.

בינתיים ביקש אקירוב מבית המשפט להאריך את המועד להגשת בקשת הביטול. הנימוק: "אלרוב אינה רוצה להיחפז ולהגיש בקשת ביטול טרם שבדקה את הדברים לעומקם", במיוחד משום שהעילה המסתמנת היא ניגוד עניינים של הבורר.

לשם, שותף בכיר במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות', המעסיק למעלה מ-100 עורכי דין, השיב לטענות אלרוב כי לא היה מעורב בעצמו בכל עניין הקשור להילטון. אלא שלטענת אלרוב, משרד מיתר "טיפל גם טיפל בעניינים מסוימים (רישום שעבודים) על מלון הילטון תל-אביב לטובת גופים פיננסיים שמימנו ב-2007 את רכישת רשת הילטון העולמית".

כספי ורובין מדגישים שאלרוב רוחשת כבוד לבורר, ולכן תנהג "באיפוק, בזהירות ובקולגיאליות", אך עדיין בכוונתה ללמוד "את המשמעות המשפטית של נסיבות מעיבות אלה". פרקליטי הילטון ממשרד ש. הורוביץ סירבו להסכים למתן הארכה. (ה"פ 3/09).