כל הביצים בסל אחד? רשת משקיעה 5 מיליון דולר בתוכנית הריאליטי "המרוץ למיליון"

בניסיון להתמודד עם "הישרדות" של ערוץ 10 ועם "האח הגדול" של קשת - רשת תשקיע 2 מיליון שקל נוספים בקידום חוץ-מסכי ; "המרוץ למיליון", שתעלה ביום חמישי הבא, תשודר תחילה פעם בשבוע ולאחר מכן פעמיים

זכיינית ערוץ 2 רשת מדווחת על השקעה של יותר מ-5 מיליון דולר בתוכנית הריאליטי החדשה, "המרוץ למיליון", שתעלה לאוויר ביום חמישי הבא. התוכנית תשודר תחילה פעם אחת בשבוע ולאחר מכן פעמיים בשבוע (ימי חמישי ושבת). בנוסף, על-פי הערכות, רשת תשקיע 2 מיליון שקל נוספים בקידום חוץ-מסכי לתוכנית, שמוגדרת כתוכנית הדגל של הזכיינית וצפויה להימשך על פני תקופה של 3-4 חודשים.

2008 היתה שנה לא פשוטה עבור רשת, ועתה היא מחליטה לצאת בהפקת ענק יקרה ולהשקיע בה מאמצים שיווקיים רבים, במטרה להתמודד מול ההצלחה של העונה הראשונה של "הישרדות", ששודרה בערוץ 10, ומול ההצלחה של "האח הגדול" של קשת.

"המרוץ למיליון", בגרסתה הישראלית, מציגה עשרה זוגות במרוץ סביב העולם וינחה אותה רז מאירמן. "המרוץ למיליון" נוצרה על-ידי ברטרם ון מונסטר והיא משודרת ברשת CBS במשך 13 עונות, החל משנת 2001.

שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת לתחום התוכן, הבהירה במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג'), כי זהו המוצר הטלוויזיוני המושקע ביותר שהזכיינית משיקה. מרגלית התייחסה גם לשנת 2008 שלא היטיבה עם רשת ואמרה: "זה לא סוד שבחודשים האחרונים תוכניות העבודה של כל המשק השתנו אך בכוונתנו לייצב את הרייטינג שלנו ולחזור למספרים הרגילים, מגמה שכבר החלה בחודשיים האחרונים".

הפקת "המרוץ למיליון" נעשתה על-ידי רשת בשיתוף אקטיב טי.וי. כאמור, בשבועיים הראשונים לשידורה התוכנית תעלה לאוויר בימי חמישי בלבד, זאת כדי לאפשר לזכיינית לחוש את הלך הרוח של הצופים ואת דרישתם לתוכנית. יש לזכור, כי בימי שבת משודרת על-ידי ערוץ 10 העונה השנייה של "הישרדות", מה שעשוי להשפיע על הצופים חובבי תוכניות ריאליטי, שיאלצו להחליט באיזו מבין שתי התוכניות לבחור לצפות.

כאמור, רשת משקיעה משאבים רבים גם מחוץ למסך הטלוויזיה בכל הקשור ל"מרוץ למיליון". אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת לענייני שיווק, אמר כי לצורך השקת התוכנית הוקם צוות שטיפל במותג ב-4 החודשים האחרונים, בניסיון לגבש דרך להעביר לצופים את הגודל והעוצמה של המותג. "כל השיווק והקידום של המוצר הזה יתבצע בצורה קריאטיבית ושונה מאשר השיווק הרגיל שעושים בדרך כלל. ההחלטה הראשונית היתה להוציא את המותג ממסך ערוץ 2 מתוך אמונה שהפלטפורמות הנוספות מעצימות את המותג", אמר טוביהו.

ואכן, בין שיתופי-הפעולה שנחתמו, נחתם הסכם עם ערוץ הבידור הישראלי המשודר ב-HOT, אשר ישדר תוכנית מעקב שבועית, כמו גם פעילות אינטרנטית שתיעשה באתר רשת, פתיחת ערוץ "המרוץ למיליון" ב-VOD, אשר יכלול תכנים ייעודיים וקטעי בונוס מהתוכנית, וכן שיתופי-פעולה עם חברות הסלולר, אשר יפיצו תכנים של התוכנית.

אחד המהלכים השיווקיים הגדולים שנעשים סביב התוכנית הוא שיתוף הפעולה בין רשת לבין דואר ישראל וחברת איסתא, במסגרתו יחולקו 1.8 מיליון מעטפות של "המרוץ למיליון" לכל בתי-האב בישראל (למעט כ-130 אלף בתי-אב חרדיים אשר אינם צופים בטלוויזיה), כאשר בכל מעטפה יהיה מספר סידורי, ומדי תוכנית, החל מהתוכנית השנייה, יוכלו הצופים לזכות בטיסות למקומות שונים העולם. "במהלך התוכנית יתווספו פלטפורמות קידומיות ושיווקיות נוספות", הוסיף טוביהו.