רשת וערוץ 10 יידרשו לעמוד במחוייבויות הכספיות ולהמשיך לשדר עד למכרז

מועצת הרשות השנייה מעמידה לראשונה תנאים למיזוג רשת וערוץ 10 ; חובות ערוץ 10 נאמדים ב-103 מיליון שקל, וחובות רשת ב-50 מיליון שקל ; היום פורסם כי המכרז לבחירת זכיין חדש לערוץ 10 יפורסם באופן מיידי

לידיעת רשת וערוץ 10: במקרה של מיזוג בין שתי הזכייניות, מועצת הרשות השנייה תדרוש מהן לעמוד בשני תנאי סף - השבת מלוא המחויבויות הכספיות, וכן המשך שידור שני הערוצים עד לפרסומו של מכרז חדש והכרזה על המפעילים החדשים. ל"גלובס" נודע כי דברים אלה נאמרו בישיבת מועצת הרשות השנייה שהתקיימה בתחילת השבוע.

בישיבה הסגורה שהתקיימה השבוע עדכנה יו"ר המועצה, נורית דאבוש, את חברי המועצה בדבר שיחות המיזוג בין רשת לבין ערוץ 10, כמו גם לגבי המכתב שקיבלה מעו"ד ישראל מימון, המרכז את הליכי המיזוג בין שתי הזכייניות ובו גם מזכר ההבנות הראשוני שנחתם בין רשת לבין ערוץ 10.

דאבוש ביקשה מהיועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, להשיב למכתב ולעדכן את מימון כי ברגע שיהיו הסכמים סופיים, הרשות השנייה תבדוק אותם.

דאבוש הבהירה לחברי המועצה, כי המיזוג בין רשת לבין 10 הוא מיזוג בין שתי חברות כלכליות, וכי כמועצה ציבורית בכוונתה להניח לשתיים להתנהל בשלב זה ללא התערבות רגולטורית. יחד עם זאת ציינה דאבוש כאמור, כי המועצה תבהיר לרשת ולערוץ 10 בצורה חד-משמעית כי כל מיזוג שיהיה, בין אם רשת תמוזג לערוץ 10 ובין אם ערוץ 10 ימוזג לרשת, יוכל להתקיים רק תוך עמידה בשני תנאי הסף הבאים:

האחד - עמידה במחוייבויות הכספיות על-ידי שני הצדדים כך שבמקרה שערוץ 10 ימוזג לרשת אזי הוא יצטרך להשיב את מלוא חובות העבר שלו, הנאמדים נכון לבדיקה האחרונה ב-103 מיליון שקל, ובמקרה שרשת תמוזג לערוץ 10 יהיה עליה להשיב את חובות העבר שלה, המוערכים ב-50 מיליון שקל.

התנאי השני שמציגה המועצה למיזוג - שני הערוצים ימשיכו לשדר ולא יחשיכו מסך. תקופת הזיכיון של ערוץ 10 היא עד ה-28 בינואר 2010 ואילו באשר לרשת, במקרה שתמוזג לערוץ 10, המועצה תאשר זאת רק לאחר מציאת פיתרון לימי השידור שלה. בשני המקרים צפויה המועצה לצאת במכרז חדש.

יש לזכור, כי זוהי התייחסות ראשונה של המועצה לשיחות המיזוג בין רשת לבין ערוץ 10. דאבוש סירבה להגיב על הידיעה.

מוקדם יותר היום, בעקבות דרישה של ח"כ גלעד ארדן לקבוע דיון מיידי בעניינו של ערוץ 10, התכנסה היום (ג') ועדת הכלכלה של הכנסת לדון בעניין, והחליטה כי מכרז לבחירת זכיין חדש לערוץ 10 יתפרסם באופן מיידי. ביום שני הקרוב תתכנס מועצת הרשות השנייה בכדי להתחיל בהליך המכרזי ולמנות ועדת מכרזים שתהיה אחראית על גיבוש המכרז.

כזכור, מועצת הרשות השנייה פנתה לשר התקשורת במטרה לקיים את הדיון בעניין עתידו של ערוץ 10 ב-1 במארס (כאשר ישיבת המועצה הגורלית בעניין נקבעה ל-26 בפברואר). שר התקשורת אישר את הבקשה והביא אותה לאישור ועדת הכלכלה. אולם, ח"כ ארדן ביקש לקיים דיון נוסף במטרה להקדים את המועד, והדיון הנוסף התקייים כאמור היום.