פימי מאריכה בשבוע הצעת הרכש ל-10% מריטליקס

בתגובה להודעה כי ריטליקס קיבלה הצעה לרכישתה לפי 8 דולר למניה ; בינתיים, הקרן לא מעלה המחיר בהצעת הרכש - 6 דולרים למניה

השווקים אוהבים את האפשרות של מאבק שליטה בחברת התוכנה ריטליקס , כך נראה. מניית החברה קפצה בוול-סטריט ממחיר של 6 דולר ל-7 דולר, לאחר שריטליקס הודיעה שלשום כי קיבלה הצעה לרכישתה תמורת 162 מיליון דולר, או 8 דולר למניה. בשוק המשיכו היום לנסות ולנחש מי הגורם העומד מאחורי ההצעה, כאשר לפי חלק מהפרסומים מדובר בקרן האמריקנית באטרי ונצ'רס, המנהלת 3 מיליארד דולר ועוסקת בהשקעות הון-סיכון ובעסקאות Buy Out של חברות ציבוריות. בסניף הישראלי של באטרי ונצ'רס סירבו היום להתייחס לנושא.

קרן פימי, השותפה בגרעין השליטה בריטליקס, הודיעה בתגובה כי היא מאריכה במספר ימים את הצעת הרכש שלה, לרכישת 10% ממניות ריטליקס מהציבור לפי מחיר של 6 דולר למניה. לפי המועד החדש, ההצעה שהגישה בינואר תפוג ב-24 לחודש זה. כל עוד המניה נסחרת במחיר של 7 דולר, אין סיכוי שתהיה היענות להצעה, והארכתה מהווה למעשה דרך "למשוך זמן" ולחכות להתפתחויות נוספות מצד הקרן האמריקנית.

ניתן להעריך כי בפימי שקלו בימים האחרונים האם להעלות את המחיר, אך לעת עתה מסתמן כי מנהל הקרן, ישי דוידי, מעדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולהמתין.

אנליסטים המכסים את ריטליקס העריכו היום, כי במחיר של 8 דולר למניה - המחיר אותו מציעה הקרן האמריקנית - לא צפויה להיחתם עסקה למכירת החברה. "ריטליקס תמיד על המדף, אבל פימי, שנכנסה להשקעה במחיר של 15 דולר למניה, לא מתכוונת להסתפק במחירים שמוצעים היום", אמר ל"גלובס" אנליסט IBI, אורי ליכט. זיו טל מאוסקר גרוס סבור כי "הצעות למכירת החברה יכולות לעניין את המשקיעים הקיימים רק מ-10 דולר וצפונה".

ריטליקס מוכרת פתרונות תוכנה לרשתות קמעונאיות, ולאחר הקפיצה אמש בנאסד"ק ובתל-אביב שווי השוק שלה עומד על 142 מיליון דולר.