זכייניות ערוצים 2 ו-10 מאיימות: נצטרף לשביתת היוצרים ונחשיך את המסך

במהלך ישיבה שהתקיימה היום אמרו מנהלי הזכייניות לרשות השנייה: אם הרגולציה לא תבוא לקראתנו - נצטרף לשביתת היוצרים ; ביום שני תתפרסם "הוראת שעה" על ההקלות שיינתנו לזכייניות בהפקות המקור

ועידת פסגה: ביום שני הקרוב יתכנסו נציגי היוצרים, זכייניות ערוצים 2 ו-10 ונציגי הרשות השנייה, במטרה לגבש הוראת שעה לשנת 2009, זאת על רקע מצב השוק ועל רקע הקשיים שמציגות הזכייניות בעניין ההוצאה לשידורים - כך נודע ל"גלובס". ההחלטה התקבלה בישיבה שהתקיימה היום (ה') בין הרשות השנייה לבין הזכייניות, אליה התפרצו גם נציגי היוצרים. הוראת השעה תתייחס לשנה הקרובה ולקשיים הכלכליים, ובה יוחלט כמה על זכייניות ערוצים 2 ו-10 להוציא עבור הפקות.

בציניות או שלא, במהלך הישיבה שהתקיימה הבוקר איימו זכייניות ערוצים 2 ו-10 להחשיך את המסך ולהצטרף לשביתת היוצרים. בישיבה שזומנה על-ידי יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, לקחו חלק מנכ"לי ערוצים 2 ו-10, אבי ניר (קשת), יוחנן צנגן (רשת) ויוסי ורשבסקי (ערוץ 10), מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, וחברת המועצה רחל תורג'מן. מטרת הפגישה היתה לדון בהמלצות דו"ח מיקוד הרגולציה, אשר צפוי להיות מאושר בישיבת המועצה שתתקיים ביום ראשון הקרוב.

במהלך הדיון הבהירו מנכ"לי הזכייניות כי בשנה הקרובה אין כסף להפקות. נושא נוסף שעלה על הפרק הוא נושא דמי הזיכיון אותם משלמות הזכייניות לרשות השנייה. נציגי ארגוני היוצרים, שלהם זהו היום השלישי לשביתה עליה הכריזו התפרצו לישיבה ונוצרו שם לא מעט חיכוכים וויכוחים.

דאבוש הבהירה לנוכחים כי למיקוד הרגולציה אין קשר ישיר לשנת 2009 ומדובר במהלך כולל. לכן החליטה דאבוש לקיים ועידת פסגה בניסיון למצוא פתרונות לשנה הקרובה והבהירה כי במידה ויגיעו להסדר שמקובל על כל הצדדים היא זו תביא אותו לאישור המחוקק.