איסוף או וול סטריט

השבוע נבחן את המסחר בתל אביב 25 סביב 650 ועל פי התוצאות נבין את המגמה הצפויה בהמשך ונראה מי גובר, האיסוף המקומי או המומנטום השלילי שהגיע מעבר לים

שבוע המסחר הסתיים כשת"א- 25 נמצא באזור ניטראלי. ניסיון העליה נכשל לעת עתה אבל מצד שני המדד לא ירד מתחת ל-650, יש האומרים שגם על רקע פקיעת האופציות. התמיכה ב-650 היא הנתון החשוב ביותר למעקב בתחילת שבוע המסחר.

נתון חשוב נוסף, שניתן לחזור ולציין אותו, הוא העובדה שהחל תהליך של איסוף מניות בשוק המקומי. קיים אינדיקטור מיוחד הנקרא Accumulation/Distribution (איסוף-הפצה) הבוחן את התנהגות נפח המסחר במקביל למאפייני המסחר התוך יומיים. איסוף משמעותו שנפח מסחר גדול יותר מאפיין ימים בהם הסגירה של תל אביב 25 היא בחצי העליון של תחום התנודה היומי.

במהלך חודש פברואר פרץ האינדיקטור את רמת ההתנגדות שלו (ניתן לאפיין רמות תמיכה והתנגדות גם לאינדיקטורים) והמשיך לעלות ולכן סביר להניח שמגמת האיסוף תקפה. איסוף אינו מבטיח את עלייתו של תל אביב 25 אבל הוא מלמד על הכוונה המצרפית של כלל המשקיעים והסוחרים וזו מסתמנת ככוונה לניצול הזדמנויות.

הגדרת המגמה, על פי הנתונים המקומיים, היא לפיכך מגמת עליה לטווח הקצר-בינוני, מותנה בתמיכה מעל 650. מהלך מתחת ל-650 יהפוך את המגמה למגמת ירידה. מהלך מעל 685, יחשב סימן להתחזקות הקונים.

הבעיה עם הגדרת המסחר הזו היא שבמהלך שני ימי המסחר האחרונים בוול סטריט שהתקיימו לאחר סיום המסחר בבורסה המקומית ירדו שם המדדים כשה-S&P500 פרץ כלפי את רמת התמיכה 742 מתחתיה מיקמנו את פקודת ההגנה-מכר. מדובר בנתון טכני שלילי שיקשה מן הסתם על השוק המקומי. כך למשל על פי טבלת מניות הארביטראז' של גלובס, ההשפעה התיאורטית הצפויה של מניות הארביטראז' על תל אביב 25 לפתיחת המסחר ביום ראשון חושבה כ-0.75%- והיא מגלמת חלק מהלחץ הצפוי כלפי מטה.

השורה התחתונה היא שוול סטריט העבירה אלינו את הכדור עם מבחן תמיכה ב-650 אחרי ששם נכשל ניסיון נוסף של התפתחות מגמת עליה. נבחן את המסחר של תל אביב 25 סביב 650 ועל פי התוצאות נבין את המגמה הצפויה בהמשך ונראה מי גובר, האיסוף או המומנטום השלילי שהגיע מעבר לים.