מיידוף יודה באשמת "הונאת פונזי" בהיקף 50 מיליארד דולר: צפוי למאסר של 150 שנה

גלובס tv יודה ב-11 סעיפים של מירמה, הלבנת הון, עדות שקר וגניבה ; התובעים מסרו כי לא נרקמת כל עסקת טיעון עם מיידוף ; ביקשו להטיל עליו קנס עצום בסך כ-170 מיליארד דולר

ברנרד מיידוף, שמואשם בהונאה של משקיעים בהיקף של 50 מיליארד דולר, הסכים להודות באשמה, במספר סעיפים של מרמה, הלבנת הון, עדות שקר וגניבה. כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל", המצטט את התובעים הפדרליים.

עורך דינו של מיידוף אמר בפני השופט הפדרלי כי מיידוף ככל הנראה יודה באשמה נגדו, בדיון בפני ביהמ"ש הצפוי ליום חמישי הקרוב. התובעים מסרו כי לא נרקמת כל עסקת טיעון עם מיידוף, ובאם יימצא אשם בכל הסעיפים, 11 במספר, הוא צפוי לעונש מאסר של כ-150 שנה.

בדיון בבית המשפט בניו-יורק מיידוף, ששוחרר בחודש שעבר למעצר בית, בערבות של 10 מיליון דולר, התובעים ביקשו להטיל עליו קנס עצום בגובה של כ-170 מיליארד דולר.

ההודאה באשמה היתה צפויה, לאחר שבשבוע שעבר חתמו התובעים ועורך דינו הראשי של מיידוף על מסמך בו הסכים להודות בחלק מהסעיפים הפליליים בכתב אישום שיוגש נגדו. במסמך נפרד שהוגש לבית המשפט, ביקש הממשל מהשופט להעניק לקורבנות הפוטנציאליים של ההונאה הזדמנות להשמיע את טענותיהם.

נזכיר כי מיידוף (70) נעצר ב-11 בדצמבר 2008 והואשם במה שכינו הרשויות "הונאת הפונזי" הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט. פרשת ההונאה נמשכה כמה עשרות שנים, ונחשפה אשתקד בגלל התמוטטות השוק. בהונאת פונזי, המבצעים משלמים ללקוחות ותיקים בכספם של לקוחות חדשים, וכך למעשה לא מכניסים סכומים לקרן אותה מנהלים, ובמקרה של פידיון מבוקש, הלקוח נותר בידיים ריקות.