יפן מעדכנת את נתוני הצמיחה: התמ"ג התכווץ בקצב שנתי של 12.1% ברבעון הרביעי

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] במונחים רבעוניים, התמ"ג התכווץ ב-3.2% ; אנליסטים חזו ירידה רבעונית של 3.3% ונסיגה שנתית של 12.7% ; היצוא מיפן ירד ב-13.8% ; לסקירה יומית של המסחר באסיה

[רוצה לחדור לשוק היפני? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

יפן, הכלכלה השניה בגודלה בעולם פרסמה היום את נתוני הצמיחה המעודכנים לרבעון הרביעי שהצביעו של שיפור קל לעומת הנתונים הראשוניים שפורסמו לפני כחודש. מדד ניקיי נסחר בירידות - לסקירה יומית של המסחר באסיה.

התמ"ג של יפן התכווץ בקצב שנתי של 12.1% ברבעון הרביעי, ואיבד 3.2% בהשוואה לרבעון השלישי. אנליסטים חזו ירידה רבעונית של 3.3% ונסיגה שנתית של 12.7%. היצוא מיפן ירד ב-13.8% ברבעון הרביעי וההשקעות של בתי העסק נפלו ב-5.4%.

"העדכון כלפי מעלה של נתוני התמ"ג של הרבעון הרביעי איננו משנה את עמדתנו לגבי מצבה הקשה של הכלכלה היפנית", אמר ג'ונקו נישיאוקה, אנליסט בכיר לענייני יפן ברויאל בנק אוף סקוטלנד.

"הנתונים של ינואר מצביעים על כך שהכלכלה היפנית ממשיכה להתכווץ". הייצור התעשייתי התכווץ בשיעור דו ספרתי והצריכה של משקיע הבית ירדה ב-5.9% בינואר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד". הזמנות המכונות למפעלים ירדו זה החודש הרביעי ברציפות ונראה כי הוצאות התאגידים יצביעו על נסיגה במחצית הראשונה של השנה.

"נתוני התמ"ג של הרבעון הראשון צפוי להצביע על נסיגה נמשכת של כמעט 10%", הוסיף האנליסט.