ברנרד מיידוף הודה בכל האישומים המיוחסים לו: "אני מתבייש במעשיי הנפשעים, ידעתי שהיום הזה יגיע"

מיידוף מואשם בהונאה בני"ע, הונאה באמצעות הדואר, הונאה אלקטרונית, 3 סעיפי הלבנת כספים, הצהרות כוזבות ועדות שקר ; אמר כי מעולם לא השקיע את כספי לקוחותיו - אלא פשוט הפקיד אותם בחשבון בצ'ייס מנהטן בנק

הדרך לבית הכלא נסללה לאחר שברנרד מיידוף הודה היום (ה') בכל 11 האישומים המיוחסים לו. עונש המאסר המירבי עלול לשגרו לכלא לשארית חייו.

התובעים הפדרליים סיפקו פרטים חדשים על ההונאה לכאורה במסמכים שהגישו לבית המשפט. לדבריהם, העבירות של מיידוף בוצעו "לכל הפחות" משנות ה-80.

במסמכים נאמר כי הרשויות דורשות ממיידוף להחזיר את כל הכספים והרכוש שניתן לייחס להונאה שבוצעה - סכום שמוערך ביותר מ-170.8 מיליארד דולר. התביעה לא מסרה איך הגיעה לסכום הזה.

מיידוף מורשם בין היתר בהונאה בניירות ערך, הונאה באמצעות הדואר, הונאה אלקטרונית, 3 סעיפים של הלבנת כספים, הצהרות כוזבות ועדות שקר. העונש המרבי על כל הסעיפים מגיע ל-150 שנות מאסר.

"אני אסיר תודה שניתנת לי הזדמנות לדבר פובמי על פשעיי; אני מתבייש במעשיי הנפשעים... ידעתי שהיום הזה יגיע". זו היתה ההתבטאות הפומבית הראשונה של ברנארד מיידוף, לאחר שהודה בסעיפי האישום בשימוע בבית-משפט פדרלי בדאון טאון מנהטן.

בתום שימוע שנמשך פחות משעה, ביטל השופט את הערבות שהפקיד מיידוף בבית-המשפט ושלח אותו לבית-הבלא, עד למתן גזר הדין, ב-16 ביוני. מיידוף הוצא מהאולם באזיקים, כשכמה מקרבנותיו מריעים.

"הפעלתי תכנית פונזי", אמר מיידוף לשופט דני צ'ין. "חשבתי שזה ייגמר מהר, אבל התברר שזה היה בלתי אפשרי. אני מתבייש במעשים הנפשעים האלה. תמיד ידעתי שהיום הזה יגיע".

לפי תיאורי כתבים בערוצי הכבלים, מיידוף היה עצבני, אך נראה כמי שהשלים עם גורלו. הוא הבין, כנראה, שלא יצא מבית-המשפט כאדם חופשי, עוד לפני שהשופט גזר זאת. הוא פכר את ידיו, עשה מחוות עצבניות, והשופט אמר: "מוטב שתשתה כוס מים".

מיידוף אמר כי מעולם לא השקיע את כספי לקוחותיו. הוא פשוט הפקיד אותם בחשבון בצ'ייס מנהטן בנק. "כאשר מישהו ביקש כסף, שילמתי למבקש את הכסף מהחשבון בצ'ייס מנהטן".

לדבריו, החל לממש את תכנית הפונזי "בתחילת שנות ה-90, למיטב זכרוני". הוא חשב שיוכל לסיים את התכנית במהרה, ולחלץ עצמו בשלום, אך זה לא צלח.

הוא טען, כי עשה מה שעשה כדי להשביע את רצון לקחותיו. "אני מודע היטב לכך שפגעתי בבני משפחתי ובשולחיי, ואני מצטער על כך", אמר מיידוף.

כזכור, ב-11 בדצמבר 2008 נודע כי מיידוף בן ה-70 הודה בפני עובדיו כי החברה שלו לייעוץ השקעות היתה למעשה "הונאת פונזי ענקית", שעלתה ללקוחותיו 50 מיליארד דולר.

מיידוף נעצר על-ידי שני סוכני FBI שהופיעו בדירתו שבמנהטן. מיידוף אמר בזמנו כי הוא מצפה לשבת בכלא על מעשיו - ונעצר.

"פונזי" היא שיטת הונאה בצורת פירמידה הקרויה על-שם צ'ארלס פונזי, ששיכלל אותה. בשיטה זו משלמים משקיעים חדשים את חובות החברה למשקיעים ותיקים. המשקיע מקבל תחילה החזר משמעותי על השקעותיו כדי שיתפתה להשקיע עוד ולהביא משקיעים נוספים, ההחזרים מופסקים לאחר שהמשקיע "מיצה את עצמו", והתרגיל חוזר על עצמו עם משקיעים אחרים.

חברת ניהול ההשקעות של מיידוף ניהלה 17.1 מיליארד דולר נכון ל-17 בנובמבר 2008. לפחות 50% מלקוחותיה הן קרנות גידור, והיתר כללו בנקים ולקוחות אמידים. נכון לחודש אוקטובר, החברה היתה עושת השוק ה-23 בגודלה בנאסד"ק.