מנכ"ל שטראוס ישראל, גדי לסין: השנה צפויים פיטורים של כ-600 עובדים בענף המזון

עם זאת, להערכתו לא נראה בטווח הקרוב קריסות מפעלי מזון דוגמת ויטה פרי גליל ועוף העמק ; מעריך עוד כי צפויה השנה ירידה ריאלית של 3% במכירות המזון - לראשונה מזה עשור

עובדי ויטה פרי גליל אמנם ניצלו מפיטורים לאחרונה אבל המזל כנראה לא יטיב עם עובדים אחרים בענף המזון. יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל שטראוס ישראל, גדי לסין, העריך היום (ג') כי השנה צפויים פיטורים של כ-600 עובדים בענף המזון. אמנם מדובר בירידה של 1% מסך 61 אלף המועסקים בענף, אך בתקופה זו של מיתון כלכלי, מדובר בנתון משמעותי. למרות זאת, לסין מעריך כי לא נראה בטווח הקרוב קריסות מפעלי מזון דוגמת ויטה פרי גליל ועוף העמק.

לסין העריך עוד כי צפויה השנה גם ירידה ריאלית של 3% במכירות המזון - לראשונה מזה עשור. זאת, בהמשך למגמת ההאטה ב-2008, כפי שעולה היום מנתוני התאחדות התעשיינים, לפיה נרשמה לראשונה זה 5 שנים ירידה ריאלית של 1.5% במכירות המזון שהסתכמו ב-56.1 מיליארד שקל.

על-פי סקר שערכה ההתאחדות בענף המזון עולה עוד, כי 70% ממפעלי המזון שינו את מדיניות השכר שלהם כחלק מההתמודדות עם המשבר העולמי, על מנת להימנע ככל האפשר מפיטורי עובדים. בין הצעדים שננקטו: הקפאת תוספות שכר, קיצוץ בשכר הבכירים, הורדת שעות נוספות ועוד. 24% ממפעלי המזון דיווחו כי הם סובלים ממצוקת אשראי בעקבות המשבר.

לסין קרא לציבור הצרכנים בישראל לקנות מזון תוצרת כחול לבן, דבר שיחזק את תעשיית המזון הישראלית וימנע פיטורי עובדים וסגירת מפעלים בענף. כן קרא לסין לכנסת ולממשלה החדשה שתקום לזרז את הקמתה של רשות מזון אחת עצמאית שתאחד את הפיקוח על ייצור, יבוא ושיווק מוצרי מזון בישראל. "שנים אנו מתריעים על המצב האבסורדי הקיים בארץ לפיו 14 רשויות שונות מפקחות על ייצור ושיווק מצרכי מזון ללא כל תיאום ביניהן. הגיע הזמן להפסיק את השערורייה הזו", אמר.