משבר המים המינרליים: מי עדן הפסידה הכנסות של 22-25 מיליון שקל; ההפסד של נביעות - 11-9 מיליון שקל

לפי סטורנקסט, הנתח הכספי של מי עדן בקטגוריית המים ירד בשבוע הראשון של מארס ל-20.7% בלבד - לעומת 39.3% בשבוע שקדם למשבר ; משרד הבריאות מקים ועדה לבחינת הדרישות הרגולטוריות ממים מינרליים

משבר המים המינרליים הביא עד כה לחברת מי עדן אובדן הכנסות של 22-25 מיליון שקל בחודש האחרון ואובדן תזרים מזומנים (EBITDA) של כ-10 מיליון שקל. כך דיווחה היום (ד') החברה לבורסה. במי עדן מעריכים כי הנזקים הכספיים העתידים יהיו רחבים יותר, אולם אין בידם להעריך בשלב זה את היקפם.

בחברת נביעות , לעומת זאת, מדובר באובדן הכנסות של 11-9 מיליון שקל.

במקביל, החליט משרד הבריאות להקים ועדה רגולטורית שתבחן את הדרישות הרגולטוריות הקיימות ממים מינרליים טבעיים.

כזכור, הפסיקה מי עדן את ייצור המים המינרליים לאחר שבבדיקות שגרתיות התגלתה רמה גבוהה של חיידקים מיקרו-ביאליים. סמוך לאותו מועד, הפסיקה גם נביעות את הייצור.

משרד הבריאות אישר בימים אלה למי עדן לשווק את מוצריה לצרכנים, לאחר שבבדיקות שנערכו בימים האחרונים התברר כי המים עומדים בתקנים הנדרשים לצורך שיווק מים מינרליים טבעיים. במקביל, ובהתאם לדרישת משרד הבריאות, השלימה מי עדן ישראל התקנת מערכת הגנה מיקרונית אשר תתווסף לתהליכי האיכות והבקרה המבוצעים באופן שוטף במפעל.

מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי הנפגעת העיקרית מהמשבר היא חברת מי עדן, בין היתר, כיוון שהפסקת הייצור בחברה נמשכה זמן רב יותר.

בהשוואה של הנתח הכספי של החברות בקטגוריית המים המינרליים, בשבוע שקדם למשבר לעומת השבוע הראשון של חודש מארס, עולה כי הנהנים העיקריים מהמשבר הם המותגים עין גדי וסאן בנדטו, ואילו הנפגעת העיקרית היא, כאמור, חברת מי עדן. בעוד שהנתח הכספי של חברת מי עדן בקטגוריה ירד מ-39.3% ל-20.7% בלבד, הנתח הכספי של נביעות רשם ירידה קלה בלבד מ-25.1% ל-22.4%.

לעומת זאת, הנתח של עין גדי גדל בתקופה זו מ-23.7% ל-33.1%. כמו כן, הנתח הכספי של סאן בנדטו עלה מ-3.9% ל-9.6% ואילו הנתח של אקווה נובה עלה מ-3.8% ל-8.2%.