קופ"ח לאומית בחרה בדלויט-בריטמן-אלמגור כמשרד רו"ח מבקר - ללא מכרז

קופות-החולים כפופות אמנם לחובת פרסום מכרזים, אולם מקבלות פטורים רבים ממכרז ; גורם במשרד הבריאות: היה ראוי להוציא מכרז בעניין או לכל הפחות לקבל מספר הצעות

קופת-חולים לאומית בחרה במשרד רואי חשבון שיערוך לה את הביקורת ללא מכרז - כך נודע ל"גלובס". הקופה בחרה במשרד רואי החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר, הנמנה על משרדי ה"ביג 4", מבלי שקיבלה הצעות ממשרדים אחרים.

קופות-החולים כפופות אמנם לחובת פרסום מכרזים, אולם מקבלות פטורים רבים ממכרז, בין היתר בתחום הביקורת הפיננסית. עם זאת, גורם במשרד הבריאות מבהיר כי היה ראוי להוציא מכרז בעניין או לכל הפחות לקבל מספר הצעות. לדבריו, פנייה למשרד אחד עלולה להביא לכך שאותו משרד ירגיש מחוייבות יתרה לקופת-החולים - דבר שאינו רצוי בנושא רגיש כמו ביקורת פיננסית.

מקופת-חולים לאומית נמסר, כי "האסיפה הכללית של לאומית קיבלה החלטה בהתאם לחוק לבצע רוטציה של משרד רואי החשבון המבקר את הקופה, וזאת כחלק מחיזוק המערך הכלכלי-פיננסי של לאומית. לאור העובדה שלאומית מגלגלת מחזור עסקים של 2.7 מיליארד שקל, וכחלק מחיזוק הביקורת והשקיפות בלאומית, הוחלט על מעבר ממשרד בוטיק לאחד ממשרדי ה-'ביג 4'".

יצויין כי בקופת-חולים מכבי נוהגים לפנות למספר משרדים גדולים לראיית חשבון, כאשר ועדה בוחרת בהצעה המשתלמת ביותר, אותה מעבירים לאישור מועצת מכבי. בשירותי בריאות כללית, לעומת זאת, מתקשרים עם משרד אחד כבר תקופה ארוכה, ומביאים לחידוש ההתקשרות בדירקטוריון הקופה מדי שנה. בכללית מסבירים כי "מדובר בהתקשרות המשך בנסיבות בהן שמירת הרצף נדרשת מטעמי חיסכון ויעילות".

משרד דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר נחשב למשרד השני בגודלו בארץ ומונה כ-1,000 עובדים. בראש המשרד עומד יגאל בריטמן, והשותף המנהל הוא רו"ח אילן בירנפלד. לפני כשנה התמזג המשרד עם משרדו של רו"ח אהרן זהר.